• Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Kırıkkale'de yapım çalışmaları devam eden Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu şantiyesini yerinde inceledi. 
    1
    11 Temmuz
    Son 23 yılda Kırıkkale’nin ulaşım ve haberleşme altyapısına 47 milyar liranın üzerinde yatırım yaptık. 
    2
    11 Temmuz
    Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu’nun mevcut yol ile 80 dakika süren seyahat süresini 43 dakikaya düşüreceğini bildirdi. 
    3
    11 Temmuz
    “ANKARA-KIRIKKALE-DELİCE OTOYOLUMUZ 120 KİLOMETRELİK BİR MEDENİYET HATTIDIR” Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu’nun sadece bir ulaşım projesi olmadığını dile getiren Bakan Uraloğlu, “101 kilometre ana gövde ve 19 kilometre bağlantı yolu ile toplam 120 kilometrelik bir medeniyet hattıdır.” diye konuştu. 
    4
    11 Temmuz
    Mevcut yol ile 80 dakika süren seyahat süresinin 43 dakikaya düşeceğini de belirten Bakan Uraloğlu, “Yine olumsuz hava koşullarında Elmadağ rampalarındaki kar mücadelesini de bu anlamda ortadan kaldırmış olacağız. Trafik sıkışıklığının ortadan kalkmasıyla; zamandan 4,5 milyar lira, akaryakıttan 700 milyon lira olmak üzere, yıllık toplam 5,2 milyar lira tasarruf sağlayacağız. Ayrıca, 41 bin ton karbon emisyonunu azaltarak bu toprakların doğal güzelliklerini koruyacağız.” şeklinde konuştu. 
    5
    11 Temmuz

    Diğer konular

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu projesinin bazı çevresel etkileri:
    • Karbon emisyonunun azalması: Projenin tamamlanmasıyla 41 bin ton karbon emisyonu azaltılacak 24.
    • Doğal güzelliğin korunması: Çevre dostu bir yaklaşım benimsenerek otoyolun doğal çevreye etkisi en aza indirilecek 3.
    • Trafik yoğunluğunun azalması: Otoyol, mevcut devlet yolu üzerindeki yoğunluğu azaltarak trafik sıkışıklığını düşürecek 35.
    Proje kapsamında, 4 tünel, 8 viyadük ve 39 köprü gibi yapılar inşa edilecek 34. Ayrıca, toprak işlerinde 6 milyon metreküp kazı ve 5 milyon metreküp dolgu çalışması gerçekleştirildi 3.
    5 kaynak
    Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu'nun ekonomik etkilerinden bazıları şunlardır:
    • Zaman ve akaryakıt tasarrufu: Otoyol sayesinde mevcut Ankara-Kırıkkale Devlet Yolu'nda 80 dakika süren seyahat süresi 43 dakikaya düşecek ve bu sayede yıllık 5,2 milyar lira tasarruf sağlanacak 124.
    • Karbon emisyonunun azalması: Otoyol, 41 bin ton karbon emisyonunu azaltarak çevreye katkı sağlayacak 125.
    • Lojistik ve ekonomik merkez: Kırıkkale'nin, Yozgat-Sivas üzerinden doğuya, Çorum üzerinden Karadeniz'e, Kayseri üzerinden Akdeniz ve güneydoğuya uzanan yolların kavşağında bulunması, bölgenin lojistik ve ekonomik önemini artıracak 145.
    • Yeni projeler için temel: Bu otoyol, gelecekte Ankara-Samsun ve Ankara-Tahran otoyol projelerinin de temelini oluşturacak 35.
    5 kaynak
    Kırıkkale'nin lojistik önemi şu şekilde özetlenebilir:
    • Stratejik konum: Türkiye'nin önemli ulaşım ağlarına bağlantısı sayesinde lojistik faaliyetler için ideal bir konumdadır 14.
    • Sanayi ve ticaret merkezi: Kırıkkale, özellikle sanayi ve tarım ürünlerinin taşınmasında önemli bir merkezdir 2.
    • Çeşitli lojistik hizmetler: Taşımacılık, depolama ve dağıtım gibi alanlarda gelişmiş lojistik firmalarına ev sahipliği yapar 4.
    • Demiryolu ağı: Lojistik taşımacılığa katkı sağlayan demiryolu hatlarına sahiptir 14.
    • Lojistik köy projesi: Kırıkkale'de lojistik köy kurulması projesi, bölgenin lojistik potansiyelini artırmayı hedeflemektedir 1.
    • Uluslararası bağlantılar: Kırıkkale, özellikle Hollanda ve Almanya gibi ülkelerle olan lojistik bağlantılarıyla ticaret hacmini artırmaktadır 23.
    5 kaynak
    Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu'nun inşaat süreci 7/24 esasına göre hızla devam etmektedir 135.
    Bazı gelişmeler:
    • Toprak işleri: Proje kapsamında yaklaşık 6 milyon metreküp kazı ve 5 milyon metreküp dolgu çalışması tamamlanmıştır 135.
    • Sanat yapıları: 59 menfez ve 10 alt geçit imalatı bitirilmiş, 27 menfez ve 13 alt geçitte çalışmalar sürmektedir 135.
    Otoyol, 101 kilometre ana gövde ve 19 kilometre bağlantı yolundan oluşacak olup, 7 kavşak, 4 tünel, 8 viyadük, 39 köprü ve 46 alt geçit içerecektir 124.
    5 kaynak