• Milli İstihbarat Akademisi Başkanı Prof. Dr. Talha Köse, Terörsüz Türkiye sürecinin devlet sahipliği ve siyasi iradeyle yürütüldüğünü belirterek, “Önümüzdeki süreçte güven inşasına yönelik adımlar atılmak durumundadır. Barış süreçleri biraz yavaş ilerleyen süreçlerdir. 
    1
    19 Eylül
    Son konuşmayı yapan Milli İstihbarat Akademisi Başkanı Talha Köse, Türkiye’nin “kendine has bir çözüm modeli” geliştirdiğini vurgulayarak, “Türkiye’nin bu konudaki özgünlüğü, hem bölgesel hem de küresel dönüşümler bağlamında ele alınmalıdır” dedi. 
    2
    17 Eylül
    İstikrar ve rızaya dayalı işbirliği anlayışı Türkiye'nin yalnızca iç değil aynı zamanda bölgesel barış mimarisine de katkı sunma niyetini de göstermektedir. 
    3
    17 Eylül

    Diğer konular

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türkiye'nin çözüm modeli, Milli Dayanışma, Kardeşlik ve Demokrasi Komisyonu'nun çalışmaları ile şekillenmektedir 13. Bu süreçte, çatışma çözümü alanında uzman akademisyenler dinlenerek, Türkiye'ye özgü bir "çatışma çözümü modeli" oluşturulması hedeflenmektedir 13.
    Bazı temel unsurlar:
    • Pozitif barış: Nihai hedef, Türkiye'de ve bölgede pozitif barışı kalıcı hale getirmektir 1.
    • Özgün yöntemler: Süreçte özgün yöntemler geliştirilmesine ve kararlı bir siyasi iradeye vurgu yapılmaktadır 3.
    • Uluslararası örnekler: Farklı ülkelerdeki terörle mücadele ve çözüm örnekleri incelenmektedir 2.
    • Toplumsal mutabakat: Toplumsal mutabakatı sağlayacak yasal düzenlemeler ve adımlar atılması amaçlanmaktadır 3.
    Süreç, iç politikadaki çekişmelerin olumsuz etkilerini en aza indirgemeyi ve güven artırıcı önlemler almayı gerektirmektedir 3.
    5 kaynak
    Barış süreçlerinin yavaş ilerlemesinin birkaç nedeni olabilir:
    • Devlet politikalarının tutarsızlığı 1. Devletin, bir yandan barış derken diğer yandan red, inkâr ve imha politikalarını sürdürmesi, sürecin yavaşlamasına yol açar 1.
    • Ekonomik kriz ve toplumsal fay hatları 2. Derinleşen ekonomik kriz ve bu krizin yarattığı kutuplaşmış toplum, barış sürecine olan güveni azaltır 2.
    • Kurumsal güven eksikliği 2. Yargıdan medyaya kadar birçok kurumun siyasal baskı altında olması, sürece olan güveni zedeler 2.
    • Sabotaj ve belirsizlik 24. Tarafların süreci sabote etme ihtimali ve siyasi dengedeki belirsizlikler de ilerlemeyi yavaşlatabilir 24.
    Barış süreçlerinin yavaş ilerlemesi, aynı zamanda tarafların süreci somut bir hale getirmek için ihtiyaç duydukları zamanın olmasından da kaynaklanabilir 2.
    5 kaynak
    Milli İstihbarat Akademisi'nin (MİA) temel rolleri:
    • Eğitim: İstihbarat, güvenlik ve strateji alanlarında lisansüstü eğitim programları sunarak bu alanlarda uzman bireyler yetiştirir 125.
    • Bilimsel Araştırma: İstihbarat ve güvenlik alanlarında bilimsel araştırmalar yapar, Ar-Ge projeleri geliştirir ve yürütür 15.
    • Ulusal Güvenliğe Katkı: Ulusal güvenlik stratejilerine katkıda bulunur, güvenlik tehditlerine karşı çözümler üretir ve personelin mesleki yeterliliklerini artırır 24.
    • Kavramsallaştırma: Türkiye'nin istihbarat ve güvenlik alanındaki deneyimini kavramsallaştırır ve uluslararası literatüre kazandırır 15.
    • Akademik Platform: Ulusal ve uluslararası akademisyenler, uzmanlar ve kamu personeli için disiplinler arası bir araştırma platformu sağlar 15.
    5 kaynak
    Bölgesel barış mimarisine katkı sağlamak için şu adımlar atılabilir:
    • Arabuluculuk rolü üstlenmek 23. Bölgedeki ihtilafların çözümü için aktif bir arabuluculuk rolü benimsenerek düzenli iletişim platformları oluşturulabilir 23.
    • Ekonomik ve insani projeler geliştirmek 3. Ortak serbest ticaret bölgeleri, enerji koridorları, ulaştırma ağları ve teknoloji transferi programları gibi projeler bölgesel işbirliğini artırabilir 3.
    • Kültürel ve bilimsel işbirlikleri geliştirmek 3. Ortak arkeolojik kazılar, sanat festivalleri, üniversite işbirlikleri ve araştırma projeleri halklar arası bağları güçlendirebilir 3.
    • Güvenlik ve istikrar için ortak stratejiler oluşturmak 3. Bölge ülkeleriyle istihbarat paylaşımı ve operasyonel iş birliği artırılarak ortak bir güvenlik projesi geliştirilebilir 3.
    • Diyalog ve toplumsallaşmaya önem vermek 5. Güven inşa ederek, tarafların haysiyet ve itibarını koruyarak barış süreçleri sürdürülebilir 5.
    Bu adımların hayata geçirilebilmesi için iç ve dış dinamiklerin koordinasyonu ve güçlü bir ekonomik altyapı gereklidir 3.
    5 kaynak