• MHP Genel Başkan Yardımcısı Feti Yıldız, Cumhurbaşkanı Başdanışmanı Mehmet Uçum’un gündeme getirdiği Geçiş süreci kanunu”na dair, bir kullanıcının “KHK’liler arasında bağlantı var mı?” sorusunu içeren paylaşımını alıntılayarak yeniden paylaştı. 
    1
    24 Ağustos
    Gazeteci Hilal Köylü’nün Cumhurbaşkanı Başdanışmanı Mehmet Uçum’un sürece ilişkin dile getirdiği ‘geçiş süreci kanunu’ açıklamasını aktardığı paylaşıma bir kullanıcı “Bununla beraat almış KHK’liler arasında bağlantı var mı?” sorusunu yöneltti. 
    2
    24 Ağustos
    Cumhurbaşkanı Başdanışmanı Uçum, aynı gün kaleme aldığı ve ‘Terörsüz Türkiye’ye geçiş sürecinin hukuku’ başlığını taşıyan yazısında, mevcut şartlara uygun şekilde özel bir ‘geçiş süreci kanunu’ çıkarılması gerektiğini dile getirmişti. 
    3
    24 Ağustos
    Yıldız, konuya dair Benim KHK ile ilgili herhangi bir kişi ve mecraya beyanım veya açıklamam olmamıştır. Bilerek yapılan yalan haberin hesabı hukuk önünde sorulacaktır. Alıntı yapılan gazeteci yalan haberi özür dileyerek düzeltmiştir. 
    4
    24 Ağustos
    Hilal Köylü de duruma açıklık getirerek şu sözleri paylaştı: MHP'li Feti Yıldız herkesin merakla beklediği infaz düzenlemesinin prensipleri hakkında net mesaj veriyor: İnfazda eşitlik. 
    5
    24 Ağustos

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    KHK'lıların beraat süreci, ceza yargılamasında alınan beraat veya takipsizlik kararlarının idari yargı tarafından değerlendirilmesiyle işler 124.
    İdari yargı, ceza yargılamasından farklı olarak "suç ve suçlu bulma" amacı taşımaz; kamu görevinden çıkarılan kişinin göreve iadesini haklı kılacak bir neden olup olmadığını inceler 245.
    Beraat kararı, kişinin isnat edilen suçu işlemediğinin kesin olarak ortaya konulması durumunda göreve iade için yeterli olabilir 1. Ancak, beraat gerekçesinde terör örgütleriyle herhangi bir bağ veya iltisak belirtilmemişse 1.
    Beraat veya takipsizlik kararına rağmen göreve iade edilmeyenler, öncelikle idareye yazılı başvuru yaparak iade talebinde bulunmalıdır 1. Olumsuz cevap verilirse veya 60 gün içinde cevap verilmezse, idare mahkemesinde iptal davası açılabilir 1.
    Ayrıca, OHAL Komisyonu'na başvuru yapılabilir; red kararı verilirse, kararın iptali için Ankara İdare Mahkemesi'nde dava açılabilir 12.
    5 kaynak
    Hilal Köylü'nün açıklamaları, özellikle KHK'lılar konusunda iktidar kulislerinden olumlu sinyaller aldığını ve bir KHK açılımının mümkün olabileceğini içeriyor 3.
    Köylü, Adalet Bakanlığı'nın sonbaharda Meclis'e sunması beklenen ceza ve infaz düzenlemesi kapsamında, daha önce gündeme gelip ertelenen maddelerin yeniden ele alınacağını ve bu kapsamda KHK'lıların durumunun da tartışmaya açılabileceğini belirtti 3.
    Ancak, bu konuda net bir yasa tasarısının henüz sunulmadığını ve sürecin siyasi iradeye bağlı olarak şekilleneceğini ifade etti 3.
    5 kaynak
    Mehmet Uçum'un geçiş süreci kanunu, Cumhurbaşkanı Başdanışmanı Mehmet Uçum'un, iktidarın "Terörsüz Türkiye" olarak adlandırdığı yeni süreç için önerdiği özel bir yasal düzenlemeyi ifade eder 123.
    Bu kanunun özellikleri:
    • Teklik: Tüm ihtiyaçlar, ilgili genel kanunlardan ayrı, tek bir özel kanunla karşılanmalıdır 123.
    • Geçicilik: Geçiş sürecinde uygulanan ve süreç bittiğinde sona eren geçici bir kanun olmalıdır 123.
    • Hususilik: Sadece münfesih terör örgütünün aktif ve destek unsurlarını kapsamalıdır 123.
    • Özgünlük: Türkiye'ye özgü çatışma çözüm modeline dayanmalıdır 123.
    • Kapsayıcılık: Toplumsal ve ekonomik hayata katılım, ceza ve infaz hukuku ile sosyal hukuk gibi konuları içermelidir 123.
    • Mutabıklık: Geniş toplumsal ve siyasal mutabakatla hazırlanmalıdır 123.
    Mehmet Uçum, mevcut yasalara ekleme yapmak yerine, sürece uygun ayrı ve özel bir "geçiş süreci kanunu" çıkarılmasının en isabetli çözüm olacağını belirtmiştir 123.
    5 kaynak
    MHP'nin infaz düzenlemesine ilişkin bazı prensipleri:
    • Adalet ve eşitlik: İnfaz sisteminde adalet ve eşitlik ilkelerinin tam anlamıyla uygulanması hedeflenir 14.
    • Sadeleştirme: İnfaz kanunu, karmaşıklıktan arındırılarak sade ve anlaşılabilir bir hale getirilmelidir 14.
    • Islah edici işlev: Cezaların ıslah edici yönü öne çıkarılmalıdır 14.
    • İnsan onuru: İnfaz sürecinde insan onuruna saygılı bir yaklaşım benimsenmelidir 14.
    • Sık değişiklik gerekliliğinin azaltılması: İnfaz kanunu, sık sık değişiklik gerektirmeyecek şekilde hazırlanmalıdır 14.
    5 kaynak