• Buradasın

    Marmaris Belediye Başkanı Acar Ünlü: “Atatürk’ü Anmak, Fikirlerini Geleceğe Taşımaktır”

  • Başkan Ünlü mesajında, Atatürk’ü sadece anmanın değil, fikirlerini anlamanın ve geleceğe taşımanın önemine dikkat çekti. 
    1
    7 Kasım
    Bugün bizlere düşen görev, Atatürk’ün ‘en büyük eserim’ dediği Cumhuriyetimizi korumak, geliştirmek ve geleceğe güçlü bir şekilde taşımaktır. 
    2
    7 Kasım
    Başkan Ünlü, mesajını “Büyük Önderimizi sevgi, saygı ve rahmetle anıyor; aziz hatırası önünde bir kez daha saygıyla eğiliyorum.” sözleriyle tamamladı. 
    3
    Dün

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Atatürk’ün Cumhuriyet vizyonu şu şekilde şekillenmiştir:
    • Tam bağımsızlık ilkesi 2. Atatürk, bağımsızlığı siyasi, ekonomik, adli ve kültürel alanlarda yabancı etkiden bağımsızlık olarak tanımlamış ve bu ilkeyi vizyonunun temeli yapmıştır 2.
    • İleri görüşlülük ve stratejik zekâ 2. Olayları değerlendirme yeteneği ve stratejik planlama, vizyonunu güçlendirmiştir 2.
    • Halkın gücüne dayalı liderlik 2. Atatürk, halkın kolektif gücüne inanarak halkı bilinçlendirme ve mücadeleye dahil etme yoluyla ulusal bir hareket oluşturmuştur 2.
    • Cumhuriyetin bir yaşam felsefesi olması 5. Atatürk, cumhuriyeti sadece bir yönetim biçimi olarak değil, bireylerin özgürlüğünü koruyan ve herkesin eşit olduğu bir toplum yaratan bir yaşam felsefesi olarak benimsemiştir 5.
    • Eğitim ve bilinçlenme 5. Eğitim yoluyla bireylerin daha bilinçli hale geleceğini ve toplumsal refahın artacağını düşünmüştür 5.
    Atatürk’ün Cumhuriyet vizyonu, 15 Mart 1923’te Adana halkına yaptığı konuşmada da görüldüğü gibi, insani duyguların gücünü kavramasını ve etkili bir lider olmasını sağlayan duygusal zekâsını da içermiştir 3.
    5 kaynak
    Atatürk'ün Gençliğe Hitabesi, Türk gençliğine şu mesajları verir:
    • İstiklal ve cumhuriyetin korunması: Türk istiklâli ve cumhuriyetinin ilelebet muhafaza ve müdafaa edilmesi gerektiği 123.
    • Tehlikelere karşı uyanıklık: Bu değerleri korumak isteyecek dahili ve harici düşmanların olabileceği ve bu durumda gençlerin vazifeye atılmak için içinde bulunacakları durumun imkân ve şeraitini düşünmemeleri gerektiği 123.
    • Milli şuurun önemi: Gaflet, dalalet ve hıyanet içinde olan iktidar sahiplerine karşı milli şuurun korunması gerektiği 134.
    • Kudretin kaynağı: Muhtaç olunan kudretin, gençlerin damarlarındaki asil kanda mevcut olduğu 124.
    5 kaynak
    Mustafa Kemal Atatürk'ün en önemli fikirlerinden bazıları şunlardır:
    • Akıl ve bilim: "En hakiki mürşit ilimdir, fendir" sözüyle aklı ve bilimi her şeyin önüne koymuştur 25.
    • İnkılapçılık: Toplumsal barışın temeli olan laiklik, cumhuriyetçilik, milliyetçilik, devletçilik, halkçılık ve inkılapçılık ilkelerini benimsemiştir 25.
    • Çağdaşlaşma: Türkiye'yi çağdaş medeniyetler seviyesine çıkarmak için çeşitli inkılaplar gerçekleştirmiştir 35.
    • Eğitim: Harf Devrimi, eğitimin laikleştirilmesi ve kadınların eğitim hakkı gibi adımlarla halkın aydınlanmasını hedeflemiştir 25.
    • Gençlere önem: "Gençler, cesaretimizi takviye ve idame eden sizlersiniz. Siz, almakta olduğunuz terbiye ve irfan ile insanlık ve medeniyetin, vatan sevgisinin, fikir hürriyetinin en kıymetli timsali olacaksınız. Yükselen yeni nesil, istikbal sizsiniz" sözleriyle gençlere olan inancını ifade etmiştir 4.
    5 kaynak
    Atatürk ve laiklik arasındaki ilişki şu şekilde açıklanabilir:
    • Laikliğin tanımı 14. Atatürk, laiklik ilkesini, din ile devlet işlerinin birbirinden ayrılması olarak tanımlamış, ancak bu kavramın daha geniş ve kapsamlı bir anlamı olduğunu belirtmiştir 14.
    • Çağdaşlaşma hedefi 12. Atatürk, Türk toplumunun çağdaş uygarlık yönünde ilerleyebilmesi için akla ve bilime dayalı rasyonel kural ve kurumların yerleştirilmesi gerektiğini düşünmüş, bunun için laiklik ilkesini benimsemiştir 12.
    • Uygulamalar 14. 1921 Anayasası ile egemenlik kayıtsız şartsız millete verilmiş, 1924'te devletin dininin İslam olduğunu belirten madde anayasadan kaldırılmış ve 1926'da Medeni Kanun kabul edilerek toplumda kadın-erkek eşitliği sağlanmıştır 14.
    • Dinin politikadan ayrılması 12. Atatürk, İslam dininin cahil otoriteler tarafından politika malzemesi olarak kullanılmasını önlemeyi amaçlamış, din ve vicdan hürriyetini tanıyarak din hizmetlerinin devlet eliyle yürütülmesini sağlamıştır 12.
    • Toplumsal barış 15. Laiklik, ilahi iradeye dayandığı iddia edilen egemenliğin yerine millet iradesini koymuş, böylece toplumsal barışın ve bütünlüğün sağlanmasına katkıda bulunmuştur 15.
    5 kaynak
    Atatürk döneminde yapılan bazı reformlar:
    • Saltanatın kaldırılması (1922) 24.
    • Cumhuriyetin ilanı (1923) 24.
    • Laiklik ve dini reformlar:
      • Şer’i mahkemelerin kaldırılması (1924) 2.
      • Halifeliğin kaldırılması (1924) 24.
      • Türk Medeni Kanunu'nun kabulü (1926) 245.
    • Eğitim reformları:
      • Tevhid-i Tedrisat Kanunu (1924) 12.
      • Harf Devrimi (1928) 12.
      • Üniversite reformu (1933) 12.
    • Kadın hakları ve toplumsal devrimler:
      • Kadınlara seçme ve seçilme hakkının tanınması (1930, 1934) 12.
      • Kılık ve kıyafet devrimi (Şapka Kanunu, 1925) 12.
    • Ekonomi ve sanayi devrimleri:
      • Sanayi ve tarım reformları (1930'lu yıllar) 12.
      • 3008 Sayılı İş Kanunu'nun kabulü (1936) 1.
    5 kaynak