• Buradasın

    Deniz Yücel: Andımız'ı okumak isteyen öğrencilerin engellenmesi büyük rezalettir

  • CHP Sözcüsü Deniz Yücel, Buca Işılay Saygın Güzel Sanatlar Lisesi’nde İstiklal Marşı öncesinde Andımız’ı okumak isteyen öğrencilerin okul müdürü tarafından engellenmeye çalışılmasına tepki gösterdi. 
    1
    8 Kasım
    Öğrencilerin Andımız’ı okumalarını engellemeye çalışan okul yönetimine soruyoruz;Evlatlarımızın Andımız’ı okumasından neden bu kadar rahatsız oldunuz. 
    2
    8 Kasım
    Yücel, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, okul yönetiminin öğrencilerin milli ve manevi değerlerini ifade etme hakkını kısıtlamaya çalışmasının büyük bir rezalet olduğunu vurguladı. 
    3
    8 Kasım
    “Milli ve manevi değerlerimize sahip çıkan Mustafa Kemal Atatürk’ün yolundan giden Cumhuriyet sevdalısı evlatlarımızı engellemeye çalışmak, bir eğitimciye asla yakışmamakla birlikte aynı zamanda suç teşkil etmektedir. Eyleme dahil olan tüm sorumlular hakkında derhal soruşturma açılmalıdır” ifadelerini kullandı. 
    4
    8 Kasım

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İstiklal Marşı'nın önemi şu şekilde özetlenebilir:
    • Bağımsızlık sembolü: İstiklal Marşı, Türk milletinin bağımsızlık mücadelesinin simgesi olarak kabul edilir 15.
    • Kurtuluş Savaşı'nın izleri: Marş, Kurtuluş Savaşı'nın unutulmaz izlerini ve aziz şehitlerin kutsal ruhlarını taşır 1.
    • Milli bilinç: Mehmet Akif Ersoy tarafından yazılan marş, milli bilincin ortaya çıkması için yazılmıştır 1.
    • Moral ve motivasyon: Savaşta yorulan millete moral vermek ve halkın moral kaynağını oluşturmak amacıyla yazılmıştır 15.
    • Tarihsel dönüm noktası: 12 Mart 1921'de kabul edilmesi, Türkiye Cumhuriyeti'nin temellerinin atılmasında önemli bir adım olmuştur 5.
    • Gelecek inşası: Prof. Dr. Bilal Kemikli'ye göre, İstiklal Marşı "yarını kurmaya yönelik derin bir anlam" taşır 4.
    5 kaynak
    Milli ve manevi değerlerin korunması için bazı öneriler:
    • Eğitim: Milli ve manevi değerler, eğitim sistemi aracılığıyla genç nesillere aktarılmalıdır 24. Okullarda milli bayramlar, tarih dersleri ve kültürel etkinlikler bu değerlerin pekiştirilmesine yardımcı olabilir 4.
    • Aile etkisi: Değerler, ailede kazanılır 2. Aile içinde bu değerlerin yaşanması, çocukların da bu değerleri benimsemesini sağlar 2.
    • Kültüre bağlılık: Kendi değerlerinin yerine başkalarının değerlerini benimsemekten kaçınılmalıdır 12.
    • Toplumsal sorumluluk: Toplumun, geçmişine sahip çıkması ve milli değerlerini onurlandırması gereklidir 4.
    • Dini değerlere saygı: Dini ve milli değerlerle çelişen başka kültürlerin örf ve adetlerini körü körüne taklit ve özentiden kaçınılmalıdır 12.
    Milli ve manevi değerlerin korunması, bireysel ve toplumsal bir sorumluluktur 4.
    5 kaynak
    Okul müdürlerinin yetkilerinden bazıları şunlardır:
    • Eğitim ve öğretim faaliyetlerini yönlendirme yetkisi 3. Öğretim planlarının hazırlanması, öğretmenlerin derslerini verimli bir şekilde yapmalarının sağlanması ve öğrenci performanslarının izlenmesi gibi görevleri vardır 3.
    • Personel yönetimi yetkisi 3. Okulda çalışan öğretmenler ve idari personelin performansını izler, gerekli eğitimleri düzenler ve personel ile ilgili kararları alır 3.
    • Disiplin ve davranış yönetimi yetkisi 3. Okul içinde öğrenci disiplininin sağlanmasında yetkilidir 3.
    • Okul bütçesini yönetme yetkisi 3. Okulun mali kaynaklarını verimli bir şekilde kullanmak, okulun ihtiyaçlarını belirlemek ve okul için gerekli olan malzeme ve hizmet alımlarını yapmak okul müdürünün sorumluluğundadır 3.
    • Okul ihtiyaçlarını belirleme yetkisi 3. Okul müdürleri, okulun fiziki ihtiyaçlarını belirleyerek, okulun altyapısının iyileştirilmesi için gerekli çalışmaları başlatabilir 3.
    Okul müdürlerinin yetkileri, okulun genel işleyişinin sağlanmasında önemli bir rol oynar 3.
    Okul müdürlerinin görev, yetki ve sorumlulukları, Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği'nde detaylı olarak belirtilmiştir 15.
    5 kaynak
    Cumhuriyet sevdalıları, Cumhuriyet'e ve Atatürk devrimlerine bağlı olan, bu değerleri savunan ve yaşatan kişilerdir 3.
    Bu ifade, farklı bağlamlarda çeşitli grupları tanımlamak için kullanılabilir:
    • Instagram Kullanıcıları: "Cumhuriyet Sevdalıları" (@cumhuriyetsevdalilarii) kullanıcı adıyla paylaşımlar yapan bir Instagram hesabı bulunmaktadır 1.
    • Müzik Topluluğu: "Cumhuriyet Sevdalıları Türk Müzik Topluluğu" adında bir müzik topluluğu, 30 Ağustos Zafer Bayramı için konser vermiştir 2.
    • Etkinlik Katılımcıları: 25 Ekim 2025 tarihinde, Eğitim-İş Sendikası'nın düzenlediği "Cumhuriyetin ve Atatürk’ün Aydınlık Yüzleri Buluşuyor" etkinliğine katılanlar, kendilerini "Cumhuriyet sevdalıları" olarak tanımlamıştır 3.
    • Tiyatro Topluluğu: "Kahraman Türk Kadınları Tiyatro Topluluğu", Cumhuriyet ve bayrak sevgisini sanat yoluyla aktaran etkinlikler düzenlemektedir 5.
    5 kaynak
    Andımız, 1933 yılında dönemin Millî Eğitim Bakanı Reşit Galip tarafından yazılmıştır 235.
    Andımızın tarihsel kökeni:
    • 23 Nisan 1933 25. Andın ilk kez 23 Nisan Çocuk Bayramı'nda Ankara'da bir törende çocuklara okutulması 25.
    • 1972 235. "Budunumu" kelimesinin "milletimi" olarak değiştirilmesi ve Atatürk'e bağlılık yemininin eklenmesi 235.
    • 1997 235. "Yasam" kelimesinin "ilkem" olarak değiştirilmesi ve "Varlığım Türk varlığına armağan olsun" cümlesinin yerinin değiştirilmesi 235.
    • 2013 245. Çözüm süreci kapsamında andın kaldırılması 245.
    • 2018 24. Danıştay'ın kararı ile andın yeniden okutulmasının sağlanması 24.
    5 kaynak