• Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Sednaya Hapishanesi, 1986 yılında Suriye'nin başkenti Şam yakınlarında askeri mahkumlar için inşa edilmiştir 14. 2011'de başlayan Suriye İç Savaşı ile birlikte, muhalifler, gazeteciler ve rejim karşıtı kişilerin tutulduğu bir işkence merkezi haline gelmiştir 14.
    Hapishanede yaşanan bazı olaylar:
    • İnsan hakları ihlalleri ve işkence: Sednaya, sistematik işkence ve toplu infazlarla anılmaktadır 135.
    • Gizli infazlar: 2011-2015 yılları arasında 13 binden fazla kişinin gizli infazlarla öldürüldüğü iddia edilmektedir 5.
    • Toplu mezarlar: İşkence ve kötü muamele sonucu hayatını kaybeden mahkumların cesetlerinin toplu mezarlara gömüldüğü öne sürülmektedir 35.
    Esad rejiminin çökmesinin ardından, 8 Aralık 2024'te muhalif güçler hapishaneyi ele geçirmiş ve binlerce mahkumu serbest bırakmıştır 135.
    5 kaynak
    Sednaya Hapishanesi'nin sanal gerçeklik teknolojisiyle görüntülenmesinin amaçları şunlardır:
    • Suçların kanıtlanması 12. Proje, milislerin ve Esed rejiminin işlediği suçların kanıtı olarak hizmet etmeyi hedeflemektedir 12.
    • Uluslararası kamuoyuna tanıklık sunulması 2. Hem görsel hem de belge temelli bir tanıklık sağlanması amaçlanmıştır 2.
    • Hapishanelerin belgelenmesi 12. Suriye'deki hapishanelerin mekânsal olarak belgelenmesi ve tutuklulara yönelik işkence ile idam süreçlerinin ortaya konulması hedeflenmektedir 12.
    5 kaynak
    Sanal gerçeklik (VR) teknolojisi, kullanıcının üç boyutlu sanal bir ortamda yer almasını ve bu ortamı deneyimlemesini sağlar 34. Bu teknoloji, çeşitli başlık ve projeksiyonlarla çalışır 3.
    VR teknolojisinin çalışma prensipleri:
    • Görüş alanı: VR başlıkları, sanal ortamları 114 derecelik üç boyutlu bir alanda sunar 1. Yüksek performanslı bir VR simülasyonu için ideal kabul edilen görüş açısı ise 180 derecedir 1.
    • Kare hızı: Kusursuz bir sanal gerçeklik deneyimi için VR gözlükler, saniyede en az 60 karelik görüntülerle çalışır 3.
    • Baş ve pozisyon takibi: VR başlıkları, kullanıcının hareketlerini gerçek zamanlı olarak hesaplar ve bu sayede 6DoF (6 serbestlik derecesi) teknolojisiyle tam özerk hareketleri takip edebilir 1.
    • Uzamsal ses: VR uygulamaları, uzamsal ses teknolojisiyle kullanıcının bir başka duyusuna hitap eder 1.
    VR teknolojisi, eğlence, eğitim, sağlık ve otomotiv gibi çeşitli alanlarda kullanılır 34.
    5 kaynak