• Buradasın

    Samsun’daki trafik kazasında 16 yıl hapis alan tır şoförünün eşi adalet arıyor

  • Samsun'un Kavak ilçesinde trafik tartışması sonrası 73 yaşındaki Mustafa Kaya'nın ölümüne neden olduğu gerekçesiyle 16 yıl 8 ay hapis cezası alan tır şoförü Mustafa Demir'in eşi, hukuk mücadelesi başlattı. 
    1
    27 Eylül
    Olay, Samsun-Ankara karayolunun 52 kilometresinde meydana geldi. 
    2
    27 Eylül
    Tartışmanın büyümesi üzerine iddiaya göre Demir tırını hareket ettirdi. 
    3
    27 Eylül
    Rapora göre, tır şoförü Mustafa Demir hız ve manevra kurallarını ihlal ederek asli kusurlu sayıldı. 
    4
    27 Eylül
    Otomobil sürücüsü Adem Kaya'nın, karayolunda usulsüz park ederek kazada etkili olduğu, maktul Mustafa Kaya'nın ise yol üzerinde yürüyerek trafik güvenliğini tehlikeye soktuğu kaydedildi. 
    5
    27 Eylül

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Hız kurallarının önemli olmasının bazı nedenleri:
    • Kazaların önlenmesi: Hız sınırlarına uymak, trafik kazalarını ve bu kazalarda meydana gelebilecek yaralanma veya ölümleri azaltır 24.
    • Sürücü ve yol kullanıcı güvenliği: Yüksek hız, sürücünün tepki süresini kısaltır ve durma mesafesini uzatır, bu da ani frenleme veya manevra gerektiren durumlarda tehlike oluşturur 23.
    • Yasal yükümlülük: Hız sınırlarına uymak, yasal bir gerekliliktir ve kurallara uyulmaması cezai yaptırımlara yol açar 24.
    • Çevre ve gürültü kirliliğinin azaltılması: Düşük hız limitleri, çevre dostu bir sürüş sağlar ve gürültü kirliliğini azaltır 2.
    5 kaynak
    Trafik kazalarında hukuki süreçler, mağdurların haklarını korumak ve adil bir çözüm sağlamak amacıyla belirli adımları içerir 3. Bu süreçte genellikle şu adımlar izlenir:
    • Kaza raporunun düzenlenmesi 3. Kazanın nasıl meydana geldiğine dair resmi belgelerin hazırlanması 3.
    • Kusur tespiti 3. Kazada kimin asli kusurlu olduğunun belirlenmesi 3.
    • Maddi zararların hesaplanması 3. Araçlarda ve diğer mülklerde meydana gelen hasarların değerlendirilmesi 3.
    • Bedensel ve manevi zararların tespiti 3. Kazazedenin fiziksel ve psikolojik zararlarının belirlenmesi ve tazmin edilmesi 3.
    • Gerekli belgelerin toplanması 3. Polis raporu, tanık ifadeleri, medikal raporlar gibi kritik belgelerin derlenmesi 3.
    • Tazminat davası 3. Hak kayıplarının giderilmesi için gerekli hukuki işlemlerin başlatılması 3.
    Bu süreçlerde, adil bir yargılama ve tazminatın sağlanabilmesi için trafik kazası hukuku alanında deneyimli bir avukatla çalışmak önemlidir 3.
    Ayrıca, trafik kazalarında yetkili mahkeme, kazanın meydana geldiği yer mahkemesidir 3. Ancak, tarafların anlaşması halinde, dava taraflardan birinin ikametgahının bulunduğu yer mahkemesinde de açılabilir 3.
    5 kaynak
    Trafikte usulsüz park etmenin bazı sonuçları:
    • Para cezası: Yanlış park edilen araçlara, 2025 yılı itibarıyla 1986 TL'ye kadar para cezası uygulanabilir 3.
    • Araç çekme: Trafik akışını engelleyen, yaya geçitleri veya otobüs durakları gibi kritik noktalara park edilen araçlar çekilebilir 5.
    • Ek yaptırımlar: Usulsüz park etme, taksirle yaralanmaya veya ölüme neden olma gibi durumlarda adli yaptırımlara yol açabilir 2.
    Ayrıca, usulsüz park etme, trafik akışını olumsuz etkiler ve yayaların güvenliğini tehdit eder 24.
    5 kaynak
    Trafik kazalarında asli kusur, en önemli trafik kurallarına aykırı hareket ederek kazaya sebep olan sürücülerin durumudur 24.
    Karayolları Trafik Kanunu'nun 84. maddesinde belirtilen asli kusur halleri şunlardır:
    • kırmızı ışıkta veya yetkili memurun dur işaretinde geçme 234;
    • taşıt giremez trafik işareti bulunan yola veya bölünmüş karayolunda karşı yönden gelen trafiğin kullandığı şerit, rampa ve bağlantı yoluna girme 234;
    • ikiden fazla şeritli taşıt yollarında, karşı yönden gelen trafiğin kullandığı şerit veya yol bölümüne girme 234;
    • arkadan çarpma 234;
    • geçme yasağı olan yerlerde geçme 234;
    • doğrultu değiştirme manevralarını yanlış yapma 234;
    • şeride tecavüz etme 234;
    • kavşaklarda geçiş önceliğine uymama 234;
    • kaplamanın dar olduğu yerlerde geçiş önceliğine uymama 234;
    • manevraları düzenleyen genel şartlara uymama 234.
    Asli kusurlu sayılan bir sürücü, kazanın oluşumunda en yüksek sorumluluğu taşıyan taraf olarak değerlendirilir ve genellikle %100 oranında kusurlu kabul edilir 124.
    5 kaynak
    Yol güvenliği için alınması gereken bazı önlemler:
    • Hız limitlerine uymak 135. Hız, yol ve hava koşullarına uygun şekilde ayarlanmalıdır 5.
    • Alkollü araç kullanmamak 13. Alkol, sürüş yeteneğini olumsuz etkiler 1.
    • Emniyet kemeri takmak 135. Bu, kaza anında ölüm ve ciddi yaralanma riskini azaltır 5.
    • Trafik ışıklarına ve işaretlerine uymak 15.
    • Yaya geçitlerinde yayalara öncelik vermek 13.
    • Telefon kullanımını azaltmak 15. Sürüş sırasında cep telefonu kullanılmamalıdır 5.
    • Doğru takip mesafesini korumak 25. Ani frenleme durumlarında güvenli bir duruş sağlar 5.
    • Araç bakımını yaptırmak 25. Lastik, fren ve far kontrolleri düzenli olarak yapılmalıdır 5.
    5 kaynak