• Buradasın

    Manisa'da otizmli öğrenciyi merdivenlerden iten okul müdürü gözaltına alındı

    YouTube
  • Manisa’nın Turgutlu ilçesinde, otizmli bir öğrenciyi merdivenlerden ittiği iddia edilen okul müdürü hakkında soruşturma başlatıldı. 
    1
    5 saat önce
    Olay anına ilişkin okuldaki kamera görüntüleri dosyaya konulurken, hakkında yakalama kararı verilen B.G. gözaltına alındı. 
    2
    7 saat önce
    Olay, 5 Kasım'da saat 09.30 sıralarında Irlamaz Refik Pınar Ortaokulu'nda meydana geldi. 
    3
    4 saat önce
    B.U.U. için alınan adli muayene raporunda; hayati tehlikesinin bulunmadığı ve yaralanmanın basit tıbbi müdahale ile giderilebilir nitelikte olduğu belirtildi. 
    4
    4 saat önce
    Turgutlu Kaymakamlığı, okul müdürünün görevinden ayrılmasının sağlandığını açıklamıştı. 
    5
    7 saat önce

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Engelli bireylere yönelik şiddetin yasal sonuçları, Türk Ceza Kanunu (TCK) kapsamında belirlenmiştir 5.
    • Ayrımcılık suçu: Engelli bireylere karşı ayrımcılık yapanlar, iki yıldan beş yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılabilir 5. Bu ceza, mağdurun engel durumuna göre artırılabilir 5.
    • Şiddet suçu: Engelli bireylere fiziksel şiddet uygulayanlar, basit yaralama için altı aydan bir yıla kadar hapis cezası ile ceza alabilir 5. Ancak, mağdurun engel durumu göz önünde bulundurulduğunda, ceza artırılabilir 5.
    • İstismar suçu: Engelli bireylere yönelik cinsel istismar suçu, TCK’nın 102. maddesi uyarınca ağırlaştırılmış ceza ile karşılaşır ve 8 yıldan 15 yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır 5.
    Bu cezalar, engelli bireylerin haklarını korumak ve toplumsal farkındalığı artırmak amacıyla düzenlenmiştir 5.
    5 kaynak
    Eğitim kurumlarında otizm farkındalığını artırmak için aşağıdaki yöntemler uygulanabilir:
    • Eğitim programları: Öğretmenlere, otizmli bireylere uygun eğitim yöntemlerini öğreten programlar düzenlenmelidir 2.
    • Aile destek programları: Ailelerin otizmi anlamalarına ve destekleme yöntemlerine dair bilgi verilmelidir 2.
    • Toplum bilinçlendirme seminerleri: Genel farkındalık yaratmak ve önyargıları azaltmak için seminerler düzenlenmelidir 2.
    • Etkileşim fırsatları: Otizmli bireylerle etkileşim kurma imkanı sunan programlar, empati ve anlayış geliştirmeye yardımcı olur 2.
    • Sosyal medya kullanımı: Sosyal medya üzerinden eğitici içerikler paylaşılarak daha fazla kişiye ulaşılmalıdır 24.
    • Gönüllü çalışmalar: Otizmle ilgili dernek ve kuruluşlarda gönüllü çalışılarak farkındalık çalışmalarına katkıda bulunulmalıdır 12.
    • Kişisel hikayeler: Deneyimlerin paylaşılması, otizme insani bir yüz kazandırır ve farkındalık yaratır 4.
    5 kaynak
    Otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan bireylerin bazı hakları:
    • Eğitim Hakkı: OSB olan bireyler, özel eğitim hizmetlerinden yararlanır ve eğitim hakları yasalarla güvence altına alınmıştır 13.
    • Sağlık Hizmetleri: 18 yaşına kadar genel sağlık sigortası kapsamında ücretsiz sağlık hizmetlerinden yararlanabilirler 1.
    • Ulaşım: Engellilik oranlarına göre, şehir içi toplu taşıma hizmetlerinden ücretsiz veya indirimli yararlanabilirler 13.
    • Vergi İndirimi: Engelli bireyler ve aileleri, gelir vergisi indiriminden yararlanabilir ve engelli birey adına kayıtlı araçlar için motorlu taşıtlar vergisinden muaftır 13.
    • İstihdam: Kamu kurumları ve özel sektör, belirli oranda engelli istihdamı yapmak zorundadır 2.
    • ÖTV Muafiyeti: %90 engellilik raporu olan bireylerin aileleri, ÖTV indirimiyle araç satın alabilir 12.
    Bu haklar, bireylerin durumuna göre değişiklik gösterebilir. Detaylı bilgi için ilgili kanun ve yönetmeliklere başvurulması önerilir.
    5 kaynak
    Okullarda otizmli öğrenciler için alınabilecek bazı önlemler:
    • Ailelerle iş birliği: Aileler, çocukların otizm sorunları konusunda deneyimlidir ve bu iş birliği, çocuğun özel ihtiyaçlarının ne olduğunu ve derste ona nasıl hitap edileceğini anlamaya yardımcı olur 1.
    • Duyu sorunlarının yönetimi: Otizmli öğrencilerin duyusal sorunlarını yönetmek için, örneğin güneş ışığından rahatsız olan bir öğrenci için ışığın en az aldığı bir oturma düzeni sağlanabilir 1.
    • Sosyal becerilerin geliştirilmesi: Öğretmenler, sosyal ipuçları kullanarak ve rol yapma gibi etkileşim odaklı aktiviteler düzenleyerek otizmli öğrencilerin sosyal becerilerini geliştirebilir 245.
    • Görsel destekler: Resimli program kartları, görev tabloları ve zaman çizelgeleri gibi görsel destekler, öğrencilerin konuları daha iyi anlamalarına ve bağımsızlık kazanmalarına yardımcı olabilir 345.
    • Bireyselleştirilmiş eğitim planları (BEP): Her çocuğun kendine özgü ihtiyaçları vardır ve bu planlar, çocuğun güçlü ve zayıf yönlerini temel alarak geliştirilir 245.
    • Duyusal entegrasyon terapisi: Bu terapi, çocukların dokunsal, işitsel ya da görsel uyaranları daha iyi anlamalarını sağlar 23.
    5 kaynak
    Otizmli öğrencilere yönelik şiddet vakalarının artmasının bazı nedenleri:
    • Cezasızlık 245. Failler genellikle cezasız kalmaktadır, bu da şiddet uygulayan kişilerin cesaretlenmesine yol açmaktadır 245.
    • İfade edememe 24. Otizmli ve zihinsel yetersizliği olan çocuklar, yaşadıkları kötü muameleyi ifade etmekte güçlük çekerler 24.
    • Yetersiz denetim 2. Özel eğitim kurumlarında ve bakım merkezlerinde yeterli denetimin sağlanamaması 2.
    Bu tür vakaların önlenmesi için sınıflara ve açık alanlara kamera sistemi kurulması gibi önlemlerin alınması gerektiği belirtilmektedir 245.
    5 kaynak