• Buradasın

    Kreşte öğretmen, 3 yaşındaki çocuğu ısırdı

  • Edirne’de bir baba, 3 yaşındaki kızının özel kreşte öğretmeni tarafından ısırıldığını iddia ederek şikayetçi oldu. 
    1
    Dün
    İddiaya göre, kızını kreşten almaya giden Y.K., çocuğunun ağladığını fark etti. 
    2
    Dün
    Kızıyla konuşan baba, küçük kızın kolundaki morlukları görünce ısırılma izi olduğunu belirledi.Y.K., ardından Cumhuriyet Polis Merkezi’ne giderek, kızının uyuduğu sırada öğretmeni N.D. tarafından kolunun ısırıldığını öne sürdü ve öğretmenden şikayetçi oldu. 
    3
    Dün
    Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü, iddia üzerine söz konusu kreşte inceleme başlattı. 
    4
    Dün

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kreşlerde alınması gereken bazı güvenlik önlemleri:
    • Fiziksel ortam güvenliği:
      • Oyun alanlarında yumuşak ve darbe emici zeminler kullanılmalı 12.
      • Sivri köşeler yumuşatılmalı ve mobilyalar duvara sağlam bir şekilde monte edilmeli 13.
      • Elektrik prizleri kapaklarla korunmalı 13.
      • Yüksek yerlere tırmanma riski olan alanlarda güvenlik önlemleri alınmalı 2.
    • Hijyen ve sağlık güvenliği:
      • Çocukların temas ettiği yüzeyler ve oyuncaklar düzenli olarak temizlenmeli 2.
      • Çalışanlar ve çocuklar için el yıkama alışkanlığı teşvik edilmeli 2.
      • Enfeksiyon yayılımını önlemek için hasta çocuklar okula alınmamalı 5.
    • Acil durum planları:
      • Yangın, deprem veya diğer acil durumlar için ayrıntılı bir plan hazırlanmalı 15.
      • Düzenli yangın tatbikatları yapılmalı 5.
    • Personel güvenliği:
      • Çalışanlar, çocuk psikolojisi ve ilk yardım konusunda düzenli eğitim almalı 25.
      • Tüm personel, işe alınmadan önce kapsamlı bir geçmiş kontrolünden geçirilmeli 5.
    • Diğer önlemler:
      • Pencerelerde korkuluk bulunmalı veya pencereler çocukların ulaşamayacağı şekilde olmalı 3.
      • Giriş-çıkış güvenliği sağlanmalı ve çocuklar sadece yetkili kişilere teslim edilmeli 5.
    5 kaynak
    Kreş seçerken dikkat edilmesi gereken bazı önemli noktalar:
    • Eğitim Programı: Kreşin eğitim programı, çocuğun yaşına uygun olmalı ve gelişimini destekleyecek şekilde planlanmalıdır 35.
    • Öğretmen Kalitesi: Öğretmenlerin çocuk gelişimi konusunda eğitimli ve deneyimli olması önemlidir 35.
    • Fiziksel Ortam: Kreşin güvenli, hijyenik ve çocuk dostu bir ortama sahip olması gerekir 14.
    • Güvenlik Önlemleri: Kreşin güvenlik politikaları, kamera sistemleri ve acil durum planları incelenmelidir 5.
    • Beslenme Programı: Çocuğun beslenme ihtiyaçlarına uygun menüler sunan kreşler tercih edilmelidir 5.
    • Sosyal Aktiviteler: Sanat, müzik, dil ve motor becerilerini geliştirecek aktiviteler sunan kreşler seçilmelidir 15.
    • Oryantasyon Süreci: Kreşin, çocukların okula alışmasını sağlayacak bir oryantasyon programı sunması önemlidir 1.
    Kreş seçimi yaparken, M.E.B. onaylı kurumları tercih etmek ve diğer velilerle iletişime geçerek deneyimlerini öğrenmek faydalı olabilir 4.
    5 kaynak
    Öğretmenlerin çocuklara karşı bazı sorumlulukları:
    • Çocuklara zarar vermemek 2. Duygusal, fiziksel veya hakaret gibi zararlardan kaçınmak 2.
    • Ayrımcılık yapmamak 2. Irk, ulus, din, cinsiyet gibi faktörlere dayalı ayrımcılık yapmamak 2.
    • Çocukları objektif değerlendirmek 2.
    • Bireysel farklılıkları göz önünde bulundurmak 2. Çocukların bireysel farklılıklarını, ilgi ve ihtiyaçlarını dikkate alarak eğitim programları oluşturmak 2.
    • Çocukları istismar ve ihmale karşı korumak 245. Devlet yasalarını ve toplum prosedürlerini bilerek, böyle bir durumda gerekeni yapmak 245.
    • Ailelerle işbirliği yapmak 23.
    • Güvenli bir okul ortamı yaratmak 45.
    Öğretmenlerin çocuk hakları konusunda bilgi sahibi olmaları ve bu bilgileri çocuklara aktarmaları da önemlidir 1.
    5 kaynak
    Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğünün bazı görevleri:
    • Aile yapısının korunması: Aile bütünlüğünün korunması ve aile refahının artırılmasına yönelik sosyal hizmet faaliyetlerini yürütmek 123.
    • Çocuklara yönelik hizmetler: Çocukların ihmal ve istismardan korunmasını sağlamak, sağlıklı gelişimlerini temin etmek 124.
    • Kadınlara yönelik hizmetler: Kadınların toplumsal hayatın tüm alanlarında eşit şekilde yer almasını desteklemek 124.
    • Engellilere ve yaşlılara yönelik hizmetler: Engellilerin ve yaşlıların toplumsal hayata etkin katılımını sağlamak 124.
    • Şehit yakınları ve gazilere yönelik hizmetler: Şehit yakınları ile gazilerin korunmasını ve desteklenmesini sağlamak 124.
    • Sosyal yardım hizmetleri: Toplumun sosyal yardım ve korumaya ihtiyaç duyan kesimlerine yönelik yardım faaliyetlerini yürütmek 245.
    • Uluslararası işbirliği: Sosyal hizmetler alanındaki uluslararası gelişmeleri takip etmek ve uluslararası sözleşmelerin yerel düzeyde uygulanmasını sağlamak 245.
    • Denetim ve koordinasyon: Sosyal hizmet faaliyetlerinin Bakanlıkça belirlenen ilke, usul ve standartlara uygunluğunu denetlemek ve ilgili kurumlar arasında koordinasyonu sağlamak 13.
    5 kaynak
    Çocuk istismarını önlemek için bazı öneriler:
    • Çocuk hakları ve kendini koruma eğitimi: Çocuklara haklarını, beden sınırlarını ve "hayır" deme hakkını öğretmek 24.
    • Toplumsal bilinçlendirme: Toplumsal cinsiyet eşitliğinin vurgulanması ve risk faktörlerinin toplum tarafından öğrenilmesi 4.
    • Birincil önleme: Risk faktörlerini göz önünde bulundurarak istismar oluşmadan önce önlemler almak 4.
    • İkincil önleme: Toplumda kız çocuklarına yönelik bakış açısını değiştirmek ve sosyal hizmet politikaları uygulamak 4.
    • Üçüncül önleme: İstismar sonrası olumsuz etkileri en aza indirmek ve tekrarlanmasını önlemek 4.
    • Psikolojik destek: Ebeveynlere stres, depresyon ve zaman yönetimi konularında destek sağlamak 5.
    • Eğitim ve farkındalık: Çocuklara cinsellik, iyi ve kötü dokunuşu ayırt etme ve yardım isteme konularında bilgi vermek 24.
    İstismar şüphesi durumunda:
    • Çocuğun anlattıklarını ciddiye almak ve onu yargılamadan dinlemek 24.
    • Okul veya yerel çocuk koruma kurumlarına bildirmek 24.
    • Gizliliğe saygı göstermek 2.
    5 kaynak