• Kocaeli'nin Gebze ilçesinde aşırı hız yaptığı için kendisini uyaran kişiye saldıran sürücü ve yanında bulunan 17 yaşındaki kardeşi adliyeye sevk edildi. 
    1
    16 Eylül
    Görüntüler Olay anına ilişkin, farklı açılardan kaydedilen görüntülere ulaşıldı. 
    2
    16 Eylül
    Gebze Adliyesi'ne sevk edilen zanlının sorgusu sürüyor. 
    3
    16 Eylül
    Bu arada, olaya ilişkin gözaltına alınan, saldırı anında araçta bulunan O.C'nin kardeşi C.C. (17) de Çocuk Şube Müdürlüğü'ndeki işlemlerinin ardından aynı adliyeye getirildi. 
    4
    16 Eylül
    Olayla ilgili soruşturma ve adli süreç devam etmektedir. 
    5
    16 Eylül

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Aşırı hız, trafik kazalarını iki şekilde etkiler:
    1. Kaza ihtimalini artırır 12. Yüksek hızda aracın kontrol edilmesi zorlaşır ve tehlikeli durumları fark etmek için yeterli zaman kalmaz 12.
    2. Kaza sonuçlarını ağırlaştırır 12. Yüksek hızda meydana gelen kazalarda, kinetik enerji arttığı için yaralanmalar ve ölümler daha ciddi olur 12.
    Örneğin, saatte 80 km hızla seyreden bir araçta bulunan bir kişinin ölme ihtimali, saatte 30 km hızla giden bir araçta bulunan bir kişiye göre 20 kat daha fazladır 1. Yayalar için de durum benzerdir; aracın hızı arttıkça yayanın hayatta kalma ihtimali azalır 2.
    5 kaynak
    2025 yılı itibarıyla Türkiye'de aşırı hız cezaları şu şekildedir:
    • Hız sınırını %10 ile %30 arasında aşmak: 2.168 TL (indirimli hâli 1.625 TL) 13.
    • Hız sınırını %30 ile %50 arasında aşmak: 4.512 TL (indirimli hâli 3.384 TL) 13.
    • Hız sınırını %50'den fazla aşmak: 9.267 TL (indirimli hâli 6.950 TL) 13.
    Ayrıca, hız sınırını aşan sürücülere ceza puanı da uygulanır:
    • Hız sınırını %10-%30 oranında aşmak 10 ceza puanı,
    • Hız sınırını %30-%50 oranında aşmak 15 ceza puanı 12.
    Sürücülerin toplam ceza puanı 100'e ulaştığında ehliyetlerine 2 ay süreyle el konulur 1.
    Cezalar, e-Devlet üzerinden sorgulanabilir ve ödenebilir 12.
    5 kaynak
    Trafikte saldırganlığı önlemek için şu adımlar atılabilir:
    • Zaman planlaması: Yolculuğu olası gecikmeleri göz önünde bulundurarak planlamak ve trafikte kalınacak süreyi kabullenmek 14.
    • Müzik dinlemek: Rahatlatıcı müzikler, sürüş sırasında sakin kalmaya yardımcı olabilir 14.
    • Göz temasından kaçınmak: Öfkeli bir sürücüyle göz teması kurmaktan kaçınmak, durumu daha da kötüleştirebilir 14.
    • Sakinleşmek: Sinirlendiğinde derin nefes alarak sakinleşmeye çalışmak 1.
    • Hoşgörülü olmak: Hata yapan sürücüleri kişisel algılamamak 14.
    • Profesyonel destek: Sürekli tekrar eden yol öfkesi sorunları için uzman desteği almak 1.
    Trafikte saldırganlık, hem bireysel hem de toplumsal bir sorun olarak ele alınmalı ve bilinçli sürüş alışkanlıklarıyla önlenmelidir 1.
    5 kaynak
    Kocaeli'de trafik güvenliğini artırmak için şu adımlar atılabilir:
    • Elektronik Denetleme Sistemi (EDS): Hız ihlalleri, kırmızı ışıkta geçme ve hatalı şerit değiştirme gibi trafik kazalarına davetiye çıkaran davranışlara karşı EDS kameraları daha etkin bir şekilde kullanılabilir 2.
    • Yatay ve düşey trafik işaretlemeleri: Şehir içi ve kırsal yollarda şerit çizgileri, yaya geçitleri ve yön okları gibi işaretlemelerin yapılması 13.
    • Kasis ve sinyalizasyon çalışmaları: Özellikle okul önlerinde ve yoğun trafik alanlarında hız kesici kasislerin ve sinyalizasyon sistemlerinin kurulması 134.
    • Yaya geçitlerinin yenilenmesi: Zamanla silinmiş veya tahrip olmuş yaya geçitlerinin yeniden boyanarak standartlara uygun hale getirilmesi 45.
    • Sürücü eğitim programları: Belediye, özel halk otobüsü, taksi ve servis sürücülerine yönelik eğitim programları düzenlenebilir 1.
    5 kaynak
    Trafik kazalarında sürücü davranışları şu yöntemlerle incelenebilir:
    • Anket ve ölçekler: Sürücü davranışları, kendilik raporuna dayalı ölçek ve anketler kullanılarak araştırılır 4. Bu yöntem, düşük maliyeti ve yüksek kullanışlılığı nedeniyle tercih edilir 4.
    • Yol kenarı gözlemleri: Sürücülerin kendi araçlarını kullanarak günlük davranışlarını sergilemeleri gözlemlenir 4. Bu yöntem, yapılandırılmış araç gözlemleri kadar ayrıntılı ölçümler sunmasa da, kaba hataların ve sürücü stillerinin incelenmesinde kullanılır 4.
    • Deneysel yöntemler: Laboratuvar ve alan deneyleri yapılır 4. Laboratuvarda trafik işaretlerinin algılanması, tehlike algısı, tepki zamanı gibi konular incelenirken, alan deneylerinde yapılandırılmış araçlar veya kapalı alanlar kullanılır 4.
    • Trafik simülasyonları: Bilgisayar yazılımları kullanılarak yol sistemi modellenir ve görsel hale getirilir 4.
    Sürücü davranışlarını etkileyen stres yaratıcı unsurlar arasında ise araç kullanmanın yarattığı saldırganlık, yoğun trafikte tedirgin olma, zor yollarda tetikte olma ve diğer sürücülerin yanlış bir şey yapması yer alır 12.
    5 kaynak