• Olay, akşam saatlerinde İstanbul Havalimanı'nda meydana geldi. İddiaya göre, şehir içinden yolcu getiren bir taksici havalimanından da yolcu almak istedi. 
    1
    20 Eylül
    Yolcu bulamayan taksici, ikinci kez havalimanı içerisinde tur atarak müşteri aramaya başladı. 
    2
    20 Eylül
    Bu sırada havalimanında yolcu bekleyen taksiciler, dışarıdan gelen meslektaşlarını uyarınca taraflar arasında tartışma çıktı. 
    3
    20 Eylül
    Kavgada 2 kişi yaralanırken, ihbar üzerine olay yerine polis ve sağlık ekipleri sevk edildi. 
    4
    21 Eylül
    Olayın ardından şehir içinden yaklaşık 100’den fazla taksici havalimanına gelerek yaşananları protesto etti. 
    5
    20 Eylül

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Taksiciler arasındaki anlaşmazlıkların bazı nedenleri:
    • Kısa mesafe yolcuları almama 24. Taksiciler Esnaf Odası, kısa mesafe yolcu için bile bir ücret belirlemektedir ve taksicilerin bu yolcuları alması zorunludur 2.
    • Güzergah beğenmeme 4. Taksiciler, uzun yoldan giderek daha fazla para kazanma çabasında olabilirler 24.
    • Turistlere özel tarife uygulamaları 24.
    • Müşteriye kaba davranma 2.
    • Para üstünü bahşiş olarak alıp vermeme 2.
    • Taksimetrenin hatalı kullanımı 3.
    Ayrıca, taksiciler ve belediye arasında da çeşitli anlaşmazlıklar yaşanabilmektedir 3.
    5 kaynak
    İstanbul'da taksi hizmetleri, Toplu Taşıma Denetim Merkezi ve i-taksi uygulaması ile denetlenmektedir 4.
    Toplu Taşıma Denetim Merkezi'nde:
    • Taksilerin iç ve dış kameraları 24 saat kontrol edilmektedir 34.
    • Yolcu ve sürücü problemleri izlenmektedir 4.
    • Şikayet durumunda görüntüler incelenerek cezai işlem uygulanmaktadır 34.
    i-taksi uygulaması ile:
    • GPRS üzerinden taksilerin konumu, hızı ve doluluk durumu takip edilmektedir 4.
    Ayrıca, İstanbul Büyükşehir Belediyesi trafik zabıta ekipleri, servis araçları, minibüs, ticari taksi, taksi dolmuş ve özel halk otobüslerine yönelik denetimler yapmakta ve UKOME kararları ile belirlenen kuralları ihlal eden araç ilgililerine idari yaptırımlar uygulamaktadır 1.
    5 kaynak
    2025 yılı İstanbul Havalimanı taksi ücretleri şu şekildedir:
    • Sarı Taksi: Açılış ücreti 54,50 TL, kilometre başına ücret 36,30 TL, indi-bindi ücreti 175 TL 1.
    • Turkuaz Taksi: Açılış ücreti 60,44 TL, kilometre başına ücret 40,29 TL, indi-bindi ücreti 201,45 TL 1.
    • Vip Sedan Taksi: Açılış ücreti 89,34 TL, kilometre başına ücret 59,56 TL, indi-bindi ücreti 297,80 TL 1.
    • Vip Taksi 8+1: Açılış ücreti 68,32 TL, kilometre başına ücret 45,55 TL, indi-bindi ücreti 227,73 TL 1.
    Taksi ücretleri, trafik durumuna ve mesafeye göre değişiklik gösterebilir 3.
    5 kaynak
    İstanbul Havalimanı'nda taksicilik, farklı renklerdeki taksiler ve özel uygulamalarla işlemektedir:
    • Taksi Türleri: Havalimanı'nda siyah renk “E”, turkuaz renk “D” ve turuncu renk “C” olmak üzere 3 farklı kategoride taksi hizmeti sunulmaktadır 2. Siyah renkli lüks taksiler, turuncu taksilerden %70, turkuaz taksilerden ise %15 daha pahalıdır 2.
    • Terminal İçi Taksi Hizmeti: Dış hatlar gelişteki uçuş kapıları etrafında, sarı renklere boyanmış ve üzerinde "TAXI" yazan İGA araçları ring atmaktadır 4. Yolcular, bu araçlarla 18 euro karşılığında pasaport kontrolüne kadar taşınabilmektedir 4.
    • En Taksi Uygulaması: Yolcular, mobil uygulama veya çağrı merkezi üzerinden taksi çağırabilir ve navigasyon ile yönlendirilen taksilere tek tuşla erişebilir 5. Bu sistemde, koltuk arkalarında plaka, şoför ve taksimetre bilgilerini içeren ekranlar bulunmaktadır 5.
    Ayrıca, dışarıdan gelen taksilerin havalimanına girmesi yasaktır 3.
    5 kaynak
    Taksi şoförlerinin çalışma koşulları şu şekilde özetlenebilir:
    • Çalışma Saatleri: Taksi şoförleri genellikle vardiyalı veya esnek bir programla çalışır 5. Kazançlarını en üst düzeye çıkarmak için sabahın erken saatleri, akşamlar, hafta sonları ve tatil günlerinde de çalışabilirler 5.
    • Gelir: Taksimetreler aracılığıyla belirlenen fiyat kadar ücret alırlar 1.
    • Fiziksel Gereksinimler: Uzun süre oturmaları ve ağır bagajları kaldırmaları gerektiğinden, iyi bir fiziksel sağlığa sahip olmaları gerekir 5.
    • Sorumluluklar:
      • Yolcuları güvenli bir şekilde istedikleri noktaya ulaştırmak 15.
      • Aracın temiz ve bakımlı olmasını sağlamak 15.
      • Trafik kurallarına uymak 5.
      • Yolculara bagaj veya hareket etme ihtiyaçlarında yardımcı olmak 5.
    • Yasal Durum:
      • İş Kanunu'na göre işçi statüsünde olabilirler 4. Bu durumda kıdem tazminatı, ihbar tazminatı, yıllık izin ücreti, fazla mesai ücreti gibi haklardan faydalanabilirler 4.
      • Bağımsız çalışan taksi şoförleri için İş Kanunu'ndaki haklar geçerli olmayabilir 4.
    Taksi şoförlerinin çalışma koşulları, yerel düzenlemelere ve çalıştıkları firmaya göre değişiklik gösterebilir.
    5 kaynak