• Buradasın

    Elazığ’da kayıp olarak aranan 11 yaşındaki otizmli Veysel Bilen’in cansız bedenine ulaşıldı - Evrensel

  • Elazığ'da 5 Kasım'da Gümüşkavak Mahallesi'ndeki evinden ayrılmasının ardından bir daha haber alınamayan 11 yaşındaki otizmli Veysel Bilen'in bulunması için AFAD, Polis Arama Kurtarma, Jandarma Arama Kurtarma, Özel Harekat ve UMKE ekipleri tarafından havadan ve karadan yoğun çalışmalar yürütüldü. 
    1
    Dün
    Gümüşkavak Mahallesi’nde 5 Kasım’da öğle saatlerinde evden çıkan otizmli Veysel Bilen, geri dönmedi. 
    2
    Dün
    Ekiplerce yürütülen arama çalışmaları sonucu Veysel Bilen'in cansız bedeni, yaşadığı mahalleden yaklaşık 10 kilometre uzaklıktaki Mollakendi beldesi sınırlarından geçen Uluova Çayı'nın kenarında bulundu. 
    3
    Dün
    Daha önce de birkaç kez evden uzaklaştığı ve suyu sevdiği bildirilen Bileni arayan ekipler, özellikle sulama kanalları çevresi ile ormanlarda çalışmalarını yoğunlaştırdı. 
    4
    Dün
    Elazığ AFAD Arama ve Kurtarma Şube Müdürü Süleyman Polat, Veyselden bir haftadır herhangi bir iz bulunmadığını ifade ederek, Bugün çocuğumuzun bulunması için başlatılan arama-tarama faaliyetlerinin 7nci günü. 40 kilometrelik alan taranmıştı. 
    5
    Dün

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kayıp çocuk vakalarında kullanılan bazı arama yöntemleri şunlardır:
    • İhbar ve ekiplerin sevki 4. Kayıp ihbarı üzerine Jandarma Arama Kurtarma (JAK) ve Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD) gibi ekipler bölgeye sevk edilir 4.
    • Cep telefonu sinyalleri 4. Ekipler, kayıp kişilerin cep telefonlarından alınan son sinyal bilgilerini kullanarak arama alanını daraltır 4.
    • Termal kameralar ve dronlar 4. Geniş alanlar termal kameralar ve dronlarla taranır 4.
    • Arkadaş bilgileri 4. Kayıp çocuğun arkadaşları ve yakın çevresiyle görüşülerek bilgiler toplanır 4.
    • DNA veri bankaları 3. Suça maruz kalma veya hayati tehlike şüphesi olması durumunda DNA veri bankalarında araştırma yapılır 3.
    Ayrıca, TBMM Kayıp ve Mağdur Çocuklar Araştırma Komisyonu'nun hazırladığı “Kayıp Çocuk Rehberi”nde kaybolan çocukların bulunması için 73 adımda izlenmesi gereken bir süreç de yer almaktadır 3.
    Kayıp çocuk vakalarında zaman kritik öneme sahiptir; bu nedenle, çocuğun kaybolduğu fark edilir edilmez derhal yetkililere bildirilmesi önemlidir.
    5 kaynak
    Otizmli çocukların güvenliği için yapılabilecekler:
    • Tehlikeli maddeleri güvence altına almak: İlaçlar, temizlik ürünleri, keskin nesneler ve zehirli maddeleri çocukların erişemeyeceği kilitli dolaplarda saklamak 13.
    • Su kaynaklarını güvenli hale getirmek: Tuvaletler ve banyo küvetleri gibi su kaynaklarının çevresine kaymaz paspaslar yerleştirmek, banyo küvetine ve lavaboya çocuk güvenlik mandalları takmak 3.
    • Elektrik güvenliğini sağlamak: Boş prizlere priz kapakları takmak, elektrik kablolarını çocukların ulaşamayacağı şekilde saklamak 13.
    • Pencereleri ve kapıları güvenli hale getirmek: Pencerelere çocuk güvenlik kilitleri takmak, kapı kollarına güvenlik zincirleri veya mandalar takmak, dış kapılara alarm sistemleri kurmak 13.
    • Mobilyaları sabitlemek: Büyük mobilyaları duvara sabitlemek, halıları kaymaz altlıklarla sabitlemek 13.
    • Bahçeyi güvenli hale getirmek: Havuzlara veya açık su kaynaklarına çitler veya kapama kapıları takmak, bahçe aletlerini ve bitki kimyasallarını güvenli bir şekilde saklamak 3.
    • Çocukların davranışlarını izlemek: Çocukların evin içinde ve dışında davranışlarını düzenli olarak gözlemlemek 3.
    Ayrıca, otizmli çocuklara kaybolduğunda yardım isteme, tehlikeli durumlarla baş etme ve çeşitli güvenlik becerilerini kazandırmak için eğitim programları ve kaynaklar mevcuttur 5.
    5 kaynak
    Elazığ'da kayıp çocuk vakalarını önlemek için şu yöntemler uygulanabilir:
    • Temel becerilerin öğretilmesi: Çocuklara "birlikte yürüme", "bekleme" ve "komutlara uyma" gibi davranışlar sistematik bir şekilde öğretilebilir 1.
    • Yönerge takibi: Çocuklara "dur, geliyorum" veya "yanıma gel" gibi komutlara uymaları öğretilebilir 1.
    • Konum bildirimi: Konuşabilen çocuklara telefonda bulundukları yeri tarif etme, konuşamayanlara ise konum gönderme veya görüntülü arama ile yönerge verme öğretilebilir 1.
    • Ortak buluşma noktası: Market veya okul gibi yerlerde belirli noktalarda buluşma alışkanlığı kazandırılabilir 1.
    • Kişisel bilgiler: Çocukların üzerinde, üzerinde adı, telefon ve adres bilgilerinin yazılı olduğu bir bel çantası taşımaları sağlanabilir 1.
    Ayrıca, çocukların risk altında olduklarında veya tehdit hissettiklerinde aileleriyle paylaşmalarını sağlamak, yabancılarla iletişim kurma kurallarını öğretmek ve kırsal bölgelerde veya kalabalık ortamlarda daha dikkatli olmak da kayıp vakalarını önlemeye yardımcı olabilir 2.
    Kayıp vakalarında profesyonel yardım almak önemlidir 1.
    5 kaynak
    Arama kurtarma ekipleri, aşağıdaki şekillerde eğitilir:
    • Teorik ve pratik eğitimler 3. Katılımcılara, doğal afetler ve kaza senaryoları gibi konularda teorik bilgiler verilir ve bu bilgilerin pratiğe dökülmesi için çeşitli simülasyonlar veya senaryolara katılım sağlanır 3.
    • İleri seviye eğitimler 3. Bu eğitimlerde, olay yeri yönetimi ve ekip çalışması gibi konular üzerinde yoğunlaşılır 3. Katılımcılar, simülasyonlar ve gerçek senaryo çalışmaları aracılığıyla bilgilerini pekiştirirler 3.
    • Fiziksel hazırlık 3. Katılımcıların dayanıklılığını artırmak için fiziksel hazırlık çalışmaları yapılır 3.
    • Takım çalışması 3. Kurtarma ekipleri arasında güçlü bir iletişim ve koordinasyon sağlanması için grup çalışmaları yapılır 3.
    • Teknik eğitimler 3. Katılımcılara, gelişmiş ekipmanların kullanımı ve kurtarma operasyonları gibi konularda eğitim verilir 3.
    Arama kurtarma eğitimi, acil durumlarda can kaybı ve yaralanmaları en aza indirmek amacıyla verilir 2. Bu nedenle, eğitimlerin doğru ve tam olarak alınması büyük önem taşır 2.
    5 kaynak
    Otizmli çocuklar için çeşitli destek programları bulunmaktadır:
    • Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) 23. Çocuğun bireysel özellikleri, performansları ve ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan eğitim programı 23.
    • Erken Müdahale Programı 4. 0-36 aylık otizmli çocuklara, okulda ve evlerde sunulan uygulamalar 4.
    • Okul Öncesi Programı 4. 37-78 aylık çocuklara sunulan, fiziksel, zihinsel, duygusal gelişimlerini destekleyen program 4.
    • Okul Programı 4. 6-13 yaş arası çocuklara iletişim, sosyal, akademik ve günlük yaşam becerileri kazandıran program 4.
    • Kariyer Geliştirme ve Yaşam Becerileri Programı 4. 14 yaş ve üstü otizmli bireylerin günlük yaşam, toplumsal yaşam ve iş becerilerini geliştiren program 4.
    • Destek Eğitim Programı 34. Dil ve konuşma güçlüğü, atipik otizm gibi alanlarda zorluk yaşayan öğrencilere iletişim, sosyal etkileşim ve günlük yaşam becerileri kazandıran program 34.
    Ayrıca, Otizm Vakfı ve Tohum Otizm Vakfı gibi kuruluşlar da otizmli çocukların eğitimine destek olmak amacıyla çeşitli programlar ve merkezler sunmaktadır 12.
    5 kaynak