• İlçe Emniyet Müdürlüğü ekipleri, Çöpköy Mahallesi'nde şüphe üzerine A.Ş kontrolündeki otomobili durdurdu. 
    1
    Dün
    Yapılan incelemede araçta usulsüz çakar tertibatı bulunduğu belirlendi. 
    2
    Dün
    Ehliyetine 30 gün süreyle el konulan A.Ş.’ye, usulsüz çakar kullanmaktan 138 bin 172 lira idari para cezası uygulandı. 
    3
    Dün
    Otomobil ise 30 gün süreli trafikten menedilerek yediemin otoparkına çekildi. 
    4
    Dün

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yediemin otoparkı, trafikten men edilen, hacizli veya sahipleri tarafından alınmamış araçların koruma altında bekletildiği özel alanlardır 12. Bu otoparklar, devlet tarafından yetkilendirilmiş güvenli yerlerdir ve araçlar, yasal süreç tamamlanana kadar burada muhafaza edilir 1.
    Çalışma şekli:
    • Araçların Sevki: Trafikten men edilen araçlar, Emniyet Genel Müdürlüğü ve Jandarma trafik birimleri tarafından belirlenen prosedürlere göre yediemin otoparkına sevk edilir 4.
    • Ücretlendirme: Araçlar otoparkta kaldığı her gün için belirli bir ücret ödenir 12. Bu ücret, aracın türüne göre değişebilir 1.
    • Geri Alım: Araç sahibi, biriken otopark ücretlerini ödeyerek ve gerekli yasal belgeleri tamamlayarak aracını geri alabilir 14.
    • Satış: 9. Yargı Paketi düzenlemeleri sayesinde, 6 ay içinde alınmayan araçlar satışa çıkarılabilir 4.
    Yediemin otoparkı açmak için Adalet Bakanlığı'nın düzenlediği ihaleyi kazanmak ve gerekli lisans ve şartlara sahip olmak gereklidir 23.
    5 kaynak
    Çakar tertibatı kullanmanın yasal sonuçları şunlardır:
    • İdari para cezası: 2025 yılı itibarıyla 9.267 TL 24.
    • Ekipmanlara el konulması: İzinsiz kullanılan çakar tertibatı sökülür 24.
    • Aracın trafikten men edilmesi: Çakar tertibatının usulsüz olduğu tespit edilen araç, trafikten men edilebilir 24.
    • Ehliyet puan cezası: Ehliyet üzerine puan cezası işlenebilir 2.
    • Adli süreç: Çakar kullanımı sahtecilik amacıyla yapıldıysa, bu durum adli bir suç sayılabilir 4.
    Ayrıca, usulsüz çakar kullanımı trafik güvenliğini tehlikeye atar ve diğer sürücülerin haklarını ihlal eder 4.
    Çakar kullanımı, yalnızca polis, jandarma, ambulans, itfaiye gibi resmi görev araçları ve belirli kamu görevlileri için yasaldır 125.
    5 kaynak
    Ehliyete el konulması süreci şu şekilde işler:
    1. İhlal Tespiti: Trafik ihlali veya suçunun tespit edilmesinin ardından, yetkili trafik ekipleri tarafından tutanak düzenlenir 5.
    2. Ehliyete El Konulması: Tutanakta belirtilen durumun gerekliliğine göre, sürücünün ehliyetine belirli bir süre veya süresiz olarak el konulur 5.
    3. Sürücüye Bildirim: Ehliyete el konulması, sürücüye resmi olarak bildirilir ve ilgili trafik birimi tarafından işlemler başlatılır 5.
    4. Geri Alma Şartları: El koyma süresi dolduğunda veya mahkeme kararıyla el koyma ortadan kalktığında, sürücü trafik tescil bürosuna başvurarak ehliyetini geri alabilir 4.
    Geri alma için gerekli şartlar:
    • Alıkoyma süresinin dolması 1.
    • Psiko-teknik değerlendirme (gerekiyorsa) 12.
    • İdari para cezalarının ödenmesi 1.
    İtiraz Hakkı: Ehliyetin haksız yere alındığını düşünen sürücüler, sulh ceza hakimliğine başvurarak itiraz edebilirler 25.
    5 kaynak
    Usulsüz çakar kullanımının trafik güvenliğine etkileri şunlardır:
    • Kazaların artması 1. Yetkisiz çakar lambalarına alışkın olan sürücüler, diğer çakar lambalarını da dikkate almayabilir, bu da özellikle kavşaklarda ve yoğun trafik akışında yanlış anlamalara ve kazalara yol açabilir 1.
    • Trafik disiplininin bozulması 1. Usulsüz çakar kullanımı, trafik kurallarına uymanın önemini zedeleyebilir; sürücüler, başka kuralları da çiğneme eğilimi gösterebilir 1.
    • Acil durum araçlarının gecikmesi 12. Yetkisiz çakar kullanımı, ambulans, itfaiye gibi acil müdahale araçlarının trafik akışında hızla yol almasını engelleyebilir 12.
    • Yayalarda yanlış algıya yol açması 1. Yaya geçitlerinde veya kaldırımlarda bekleyen yayalar, yetkisiz çakar lambası kullanan araçları acil durum aracı sanarak yola çıkabilir ve bu da trafik kazalarına maruz kalma risklerini artırabilir 1.
    5 kaynak
    2025 yılı trafik cezaları, Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığınca belirlenen yeniden değerleme oranına göre hesaplanmıştır ve %43,93 oranında artırılmıştır 13.
    Trafik cezaları şu şekilde hesaplanır:
    • Hız sınırı aşımı: Hız limitini %10-30 aşma 2.168 TL, %30-50 aşma 4.512 TL, %50+ aşma 9.268 TL 14.
    • Kırmızı ışık ihlali: 2.168 TL 14.
    • Ehliyetsiz araç kullanma: 18.678 TL 14.
    • Alkollü araç kullanma: İlk yakalanma 9.268 TL, 6 ay ehliyet el koyma; ikinci yakalanma 11.622 TL, 2 yıl ehliyet el koyma; üçüncü ve sonraki yakalanmalar 18.678 TL, ehliyet iptali 14.
    • Emniyet şeridi ihlali: 9.268 TL 14.
    • Telefonla konuşma: 2.168 TL 14.
    Ceza kesim tarihinden itibaren 15 gün içinde ödeme yapılırsa %25 indirim hakkı kazanılır 14.
    5 kaynak