• Bilecik'in Bozüyük ilçesinde, bariyere çarpan otomobildeki 1 kişi hayatını kaybetti. 
    1
    16 Mayıs
    Bozüyük-Bilecik kara yolunda seyreden R.K. (33) idaresindeki 34 KD 4853 plakalı otomobil, Baharözü Mahallesi yakınlarında sürücüsünün direksiyon hakimiyetini kaybetmesi sonucu yol kenarındaki bariyere çarptı. 
    2
    16 Mayıs
    Ekipler, otomobilde bulunan Semra Aydın'ın (41) hayatını kaybettiğini belirledi. 
    3
    16 Mayıs
    Aydın'ın cenazesi, savcılık incelemesinin ardından otopsi için Bozüyük Devlet Hastanesi morguna götürüldü. 
    4
    16 Mayıs
    Kaza nedeniyle bir süre kontrollü sağlanan trafik akışı, aracın çekiciyle yoldan kaldırılmasıyla normale döndü. 
    5
    16 Mayıs

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kaza sonrası trafik akışının düzenlenmesi için yapılması gerekenler:
    • Araçların güvenli bir yere çekilmesi 123. Kazaya karışan araçlar, trafik akışını engellemeyecek bir konuma taşınmalıdır 123.
    • Güvenlik önlemlerinin alınması 23. Kaza yerinin güvenliği sağlanmalı ve gerekirse trafik işaretleriyle diğer sürücüler uyarılmalıdır 23.
    • Polis çağrılması 125. Özellikle maddi hasarın olduğu veya trafik akışını etkileyen kazalarda polis çağrılmalıdır 125. Polis, kaza raporu düzenleyerek olayı resmileştirir 5.
    • Bilgi alışverişi yapılması 25. Diğer sürücü veya sürücülerle iletişim kurularak ad, adres, telefon numarası ve sigorta bilgileri alınmalıdır 25.
    Kaza sonrası trafik akışının düzenlenmesi, durumun ciddiyetine bağlı olarak değişiklik gösterebilir 5. Bu nedenle, uzmanlardan destek almak faydalı olabilir 5.
    5 kaynak
    Bozüyük-Bilecik kara yolu, yaklaşık 34 kilometrelik bir mesafeye sahiptir ve yolculuk süresi özel araçla yaklaşık 25 dakika sürmektedir 45.
    23 Temmuz 2025 tarihinde, Sakarya’nın Geyve ilçesinde başlayan orman yangınları nedeniyle Bozüyük-Bilecik kara yolu geçici olarak ulaşıma kapatılmıştır 2. Yangının karayoluna ulaşması, bazı riskler oluşturmuş ve ulaşım, Osmaneli OSB Kavşağı üzerinden alternatif yollarla sağlanmıştır 2.
    Ayrıca, bu güzergahta toplu taşıma olarak minibüs ve dolmuşlar da kullanılmaktadır 3.
    Yol durumu, trafik yoğunluğu ve seçilen güzergah gibi faktörler seyahat süresini etkileyebilir. Güncel bilgiler için yol durumu raporlarını kontrol etmek önerilir.
    5 kaynak
    Bariyerli yolların avantajları:
    • Trafik güvenliğini artırır 13. Araçların yoldan çıkmasını engelleyerek kazaları önler 13.
    • Yaya geçişlerini kontrol altına alır 1.
    • Kavşak ve ada çevrelerinde düzeni sağlar 1.
    • Okul ve hastane çevrelerinde güvenliği artırır 1.
    • Düşük bakım ihtiyacı 2. Beton bariyerler, servis ömürleri boyunca neredeyse bakım gerektirmez 2.
    • Çevre dostudur 2. Geri dönüştürülmüş malzeme kullanımı ve düşük karbon ayak izi gibi avantajlar sunar 2.
    • Yüksek dayanıklılık 2. Çok şiddetli çarpışmalardan sonra bile işlevini sürdürür 2.
    5 kaynak
    Bilecik'te trafik güvenliğini artırmak için şu adımlar atılabilir:
    • Eğitim ve farkındalık çalışmaları: Nilüfer Hatun Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, 75. Yıl Anadolu Lisesi ve Şehit Osman Er Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrenci ve öğretmenlerine yönelik trafik güvenliği eğitimleri düzenlenebilir 1.
    • Trafik denetimleri: Araç sürücülerinin trafik kurallarına uyumunu sağlamak için denetimler sıkılaştırılabilir 4.
    • Uygulamalı eğitimler: Motosiklet kazalarını azaltmak için sürücülere güvenli sürüş kuralları hakkında uygulamalı eğitimler verilebilir 3.
    • Trafik ışıklarının düzenlenmesi: Yoğun saatlerde trafik ışıklarının iptal edilerek polislerin görev yapması önerilebilir 2.
    Bu önlemler, trafik kazalarını azaltarak Bilecik'teki trafik güvenliğini artırabilir.
    5 kaynak
    Trafik kazalarında sürücü hataları şunlardır:
    • Aşırı hız 125. Belirlenen hız sınırlarını aşmak, tepki süresini azaltarak kazalara yol açabilir 15.
    • Dikkatsizlik ve dalgınlık 125. Cep telefonuyla konuşma, mesajlaşma veya sosyal medya kullanımı, yeme içme, müzik çalma gibi dikkati dağıtan aktiviteler kazalara neden olabilir 15.
    • Alkollü araç kullanmak 125. Alkol, tepki süresini yavaşlatır, koordinasyonu bozar ve karar verme yeteneğini azaltır 15.
    • Trafik ışıklarına uymamak 12. Kırmızı ışıkta geçmek veya yeşil ışıkta beklememek, kavşaklarda çarpışmalara neden olabilir 1.
    • Şerit ihlali 1. Şerit değiştirme kurallarına uyulmaması, yanlış şeritte gitme veya şerit değiştirirken sinyal vermeme yan yana çarpışmalara neden olabilir 1.
    • Yorgunluk ve uykusuzluk 15. Uykusuzluk ve yorgunluk, sürücünün dikkatini dağıtır, tepki süresini uzatır ve kaza riskini artırır 15.
    • Araç bakımı ve kontrol ihmalleri 1. Fren, lastik veya farların düzenli bakımının yapılmaması, aracın kontrol edilememesine ve kazalara yol açabilir 1.
    5 kaynak