• Kuzey Marmara Otoyolu Riva Tüneli’nde seyir halindeki bir tır, lastiğinin patlaması sonucu kontrolden çıkarak devrildi. 
    1
    19 saat önce
    Sebzeler yola savrulurken, sürücü hafif şekildi yaralandı. 
    2
    20 saat önce
    Kaza nedeniyle otoyolda trafik durma noktasına geldi. 
    3
    20 saat önce
    Devrilen tırın kaldırılmasının ardından yol tekrar trafiğe açıldı. 
    4
    19 saat önce
    Kazayla ilgili inceleme başlatıldı. 
    5
    20 saat önce

    Diğer konular

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Tır kazalarının başlıca nedenleri şunlardır:
    • Sürücü hataları: Aşırı hız, yorgunluk, dikkat dağınıklığı ve alkol/uyuşturucu etkisi altında sürüş 13.
    • Araç bakımı ve teknik arızalar: Lastik basıncı, fren sistemi, motor ve şanzıman arızaları 13.
    • Yol ve hava koşulları: Kaygan yollar, kötü hava koşulları, yol çalışmaları ve görüş mesafesinin düşmesi 13.
    • Yükleme ve yük güvenliği: Yükün doğru yerleştirilmemesi, dengesiz ağırlık dağılımı ve yetersiz sabitleme 1.
    • Diğer sürücülerin hataları: Hatalı manevralar ve trafik kurallarına uymama 1.
    Ayrıca, yol hipnozu ve HGS (Hızlı Geçiş Sistemi) gibi faktörler de kazalara yol açabilir 5.
    5 kaynak
    2025 yılı içinde Kuzey Marmara Otoyolu'nda meydana gelen bazı kazalar şunlardır:
    • 28 Ağustos 2025: Hüseyinli gişelerinden çıkış yapan bir TIR, sürücüsünün direksiyon hakimiyetini kaybetmesi sonucu kontrol noktasındaki jandarma aracına çarptı 1. Kazada 5 kişi yaralandı 1.
    • 15 Ağustos 2025: Kartepe geçişi İzmit Doğu Gişeleri'nde bir otomobil, beton bariyere çarptı ve yangın çıktı 3. Sürücü İrfan Gönce hayatını kaybetti 3.
    • 1 Haziran 2025: Sakarya kesiminde bir otomobil, aynı yönde giden başka bir otomobile çarptı 4. Kazada 5 kişi yaralandı 4.
    Bu olaylar dışında, 2025 yılı içinde Kuzey Marmara Otoyolu'nda meydana gelen diğer kazalar hakkında bilgi bulunamadı.
    Daha fazla bilgi için NTV ve AA gibi haber kaynaklarının ilgili sayfalarını takip edebilirsiniz 5.
    5 kaynak
    Kazalarda sürücülerin sorumlulukları şu şekilde özetlenebilir:
    • Kusur Sorumluluğu: Sürücü, kusurlu şekilde sebebiyet verdiği bir kazada, kendi kusur oranıyla sınırlı olmak üzere, aracın sahibi ve sigortacı ile birlikte müteselsilen sorumludur 2.
    • Teknik Arıza Sorumluluğu: Sürücü, teknik arızalardan ancak ihmali varsa sorumludur 1.
    • Ceza Sorumluluğu: Eğer kaza ağır yaralamaya veya ölüme yol açtıysa, sürücüye hapis cezası verilebilir; ancak bu ceza şartlara göre para cezasına dönüştürülebilir 3.
    • Tazminat Sorumluluğu: Kusurlu sürücü, maddi (araç hasarı, sağlık giderleri, iş gücü kaybı) ve manevi tazminat ödemekle yükümlüdür 5.
    Sürücülerin sorumluluklarını yerine getirmemesi durumunda, hukuki ve cezai yaptırımlarla karşılaşabileceklerini göz önünde bulundurmaları önemlidir.
    5 kaynak
    Otoyollarda trafik güvenliğini sağlamak için çeşitli önlemler alınır:
    • Beton otoyol bariyerleri: Yayaların ve işçilerin güvenliğini sağlar, araçların şarampole veya karşı tarafa geçmesini engeller 1.
    • Hız sınırlamaları: Hızın kontrol altında tutulması, kazaların büyük bir kısmının hızdan kaynaklanması nedeniyle önemlidir 4.
    • Sarsma bantları: Kaza türlerini ve ölümle sonuçlanan yoldan çıkma kazalarını azaltır 2.
    • 20 saniye kuralı: Sürücülerin öndeki araçla güvenli bir mesafe bırakmasını sağlar, ani fren veya engeller karşısında tepki süresini artırır 3.
    • Alt ve üst geçitler: Kavşaklarda hızın azaltılmasına yardımcı olur 4.
    Ayrıca, trafik levhalarına dikkat edilmesi ve sürücülerin bilinçlenmesi de trafik güvenliğini artıran faktörlerdendir 4.
    5 kaynak
    Riva Tüneli, Kuzey Marmara Otoyolu projesi kapsamında yer almakta olup, Asya Yakası’ndaki iki tünelden biridir 13.
    Tünelin bazı özellikleri:
    • Uzunluk: Güney tüp 626 metre, kuzey tüp 561 metre uzunluğundadır 4.
    • Genişlik: 22 metre çapı ile Türkiye ve Avrupa'nın en geniş tüneli olarak gösterilmektedir 13.
    • Şerit Sayısı: Tünellerde 4 gidiş, 4 geliş olmak üzere toplam 8 şerit bulunmaktadır 4.
    • Güvenlik Sistemleri: Tünelde, herhangi bir olağan dışı durumu tespit etmek ve yol, sürücü ve tünel güvenliğini sağlamak amacı ile Otomatik Algılama Sistemi bulunmaktadır 2. Bu sistem, Ana Kontrol Merkezi’nden 7/24 takip edilmektedir 2.
    5 kaynak