• Buradasın

    Beşiktaş'ta İETT şoförü seyir halindeyken kalp krizi geçirdi

    YouTube
  • Olay, saat 15.00 sıralarında Beşiktaş Yıldız Mahallesi Yıldız Caddesi Barbaros Bulvarı'nda meydana geldi. 
    1
    9 Kasım
    Edinilen bilgiye göre, 34 HO 2429 plakalı İETT otobüsünün şoförü Mehmet Çılasın, seyir halindeyken kalp krizi geçirdi. 
    2
    9 Kasım
    Otobüste bulunan yolcular kısa sürede tahliye edildi. 
    3
    9 Kasım
    İETT şoförü sağlık ekipleri tarafından hastaneye kaldırılırken, polis ekipleri çevrede güvenlik önlemi aldı. 
    4
    9 Kasım
    Olayda ölen ya yaralanan kimse olmazken kaldırımda bulunan bir ağaç devrildi. 
    5
    9 Kasım

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İstanbul'da toplu taşıma kazalarını önlemek için şu adımlar atılabilir:
    • Sürücü eğitimi: Güvenli sürüş, yorgunlukla mücadele ve gece sürüş eğitimleri verilmelidir 3.
    • Hız sınırlarına uyum: Toplu taşıma araçlarında hız sınırlarına uyulmalıdır 3.
    • Sürücü rotasyonu: Sürücüler sürekli aynı hatta çalıştırılmamalı, rotasyona tabi tutulmalıdır 3.
    • Personel eğitimi: Personelin afet ve acil durumlara karşı eğitimi sağlanmalıdır 5.
    • Teknolojik önlemler: Gelişmiş bilgi ve iletişim sistemleri kullanılarak gerekli bilgiler yolcular ve ulaşım yetkilileri arasında yayılmalıdır 5.
    Ayrıca, toplu taşımanın ağırlığının lastik tekerlekli araçlardan raylı ve deniz ulaşımına kaydırılması da kazaları önleyebilir 5.
    5 kaynak
    Beşiktaş'ta trafik kazalarının sık yaşanmasının bazı nedenleri:
    • Aşırı hız 15. Motosiklet sürücülerinin hız sınırlarını aşması, kazalara yol açabiliyor 5.
    • Dikkatsizlik 5. Sürücülerin cep telefonuyla konuşması, mesajlaşması veya başka şeylerle ilgilenmesi, dikkat dağınıklığına neden olarak kazalara davetiye çıkarabiliyor 5.
    • Trafik kurallarına uymama 5. Kırmızı ışıkta geçmek, hatalı sollama yapmak gibi trafik kurallarına uyulmaması kazalara neden olabiliyor 5.
    • Eğitimsizlik 5. Motosiklet sürücülerinin yeterli eğitim almaması ve bilinçsizce trafiğe çıkması, kaza riskini artırabiliyor 5.
    • Altyapı eksiklikleri 5. Yolların bakımsız olması, işaretlemelerin yetersiz olması gibi altyapı eksiklikleri de kazalara zemin hazırlayabiliyor 5.
    Özellikle gece saatlerinde görüş mesafesinin düşük olduğu alt geçitlerde hız limitlerine uyulması hayati önem taşıyor 1.
    5 kaynak
    Kalp krizi geçiren sürücülerin trafikteki başlıca riskleri şunlardır:
    • Kaza yapma olasılığı 15. Bilinç kaybı veya fiziksel rahatsızlıklar nedeniyle direksiyon başında kaza yapabilirler 5.
    • Diğer sürücüler ve yayalar için tehlike 5. Aracı kontrol edememe durumu, diğer sürücüler ve yayalar için risk oluşturur 5.
    Kalp krizi belirtileri fark edildiğinde, sürücünün aracı güvenli bir yere çekip durması ve en yakın sağlık kuruluşundan yardım alması önerilir 25.
    5 kaynak
    İETT otobüslerinde alınan bazı güvenlik önlemleri:
    • Panik butonu: Yolcu veya şoför butona bastığında acil durum alarmı oluşturulur, GPS konumu merkeze iletilir ve en yakın güvenlik birimleri olay yerine yönlendirilir 1.
    • Karakutu sistemi: Otobüslerin seyir halindeyken sürücü hareketlerini ve arıza verilerini kaydeder 24.
    • Araç içi kamera sistemleri: Yolcuların güvenliği artırılacak şekilde güçlendirilmiştir 45.
    • Eğitim programları: Yolcuların güvenliğini artıracak eğitim programları uygulanır 45.
    • Şüpheli durum bildirimi: Yolcular, şüpheli durumları 155 polis hattına bildirmeleri konusunda teşvik edilir 45.
    • Güvenlik görevlileri: Otobüslerin daha fazla güvenlik görevlisi ile desteklenmesi planlanmaktadır 5.
    5 kaynak
    Otobüs kazalarında yolcuların güvenliğini sağlamak için aşağıdaki önlemler alınmalıdır:
    • Deneyimli ve eğitimli personel: Otobüs sürücüleri, ileri sürüş teknikleri, acil durum yönetimi ve müşteri iletişimi konularında düzenli eğitimler almalıdır 12.
    • Düzenli araç bakımı: Otobüslerin fren sistemleri, lastikler, ışıklandırma ve direksiyon mekanizmaları gibi kısımları düzenli olarak kontrol edilmelidir 13.
    • Yolcu güvenliği kuralları: Yolcular, emniyet kemerlerini takmalı ve otobüs hareket halindeyken yerlerinden kalkmamalıdır 12.
    • Acil durum prosedürleri: Otobüslerde yangın söndürücüler, ilk yardım çantaları bulunmalı ve yolculara acil durumlarda ne yapmaları gerektiği konusunda bilgi verilmelidir 12.
    • Hız sınırlarına uyum: Sürücüler, yolun durumuna göre hızlarını ayarlamalı ve hız limitlerine uymalıdır 1.
    • Yorgunlukla mücadele: Sürücülerin yeterli aralıklarla mola vermesi ve dinlenmesi sağlanmalıdır 13.
    5 kaynak