• Uraloğlu, Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demir Yolu Hattı Temel Atma Töreni için gittiği Iğdır'da gazetecilerin gündeme ilişkin sorularını yanıtladı. 
    1
    23 Ağustos
    Bakan Uraloğlu, Türkiye'nin Zengezur Koridoru sayesinde 30 yılda 147,6 milyar lira kazanç sağlayacağını kaydetti. 
    2
    23 Ağustos
    Zengezur Koridoru'nun bölge için oldukça önemli olduğunu ifade eden Uraloğlu, bu yolun Orta Koridor'u da destekleyeceğini belirtti. 
    3
    23 Ağustos
    Türkiye'nin ilk etapta Gaziantep'ten Halep'e kadar uzanan ve tamamen tahrip olmuş demir yolunu ayağa kaldırmak istediğini dile getiren Uraloğlu, bu yenileme için 120 milyon dolarlık finansmana ihtiyaç olduğunu ve finansmanın dünyadaki kuruluşlar tarafından sağlanması için Suriye ile ortak çalışmaların devam ettiğini belirtti. 
    4
    23 Ağustos

    Diğer konular

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Suriye ile demiryolu yenileme çalışmaları şu şekilde ilerlemektedir:
    • Gaziantep-Halep Demiryolu: Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Gaziantep'ten Halep'e kadar uzanan demiryolunun yenilenmesinin hedeflendiğini belirtmiştir 24. Bu yenileme için 120 milyon dolarlık finansman ihtiyacı bulunmaktadır ve bu konuda Suriye ile ortak çalışmalar devam etmektedir 2.
    • Şam ve Halep Havalimanları: Şam ve Halep havalimanlarının yenilenmesi ve modernize edilmesi için Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) tarafından çalışmalar yürütülmektedir 3.
    • Hicaz Demiryolu: Türkiye, Şam'daki Hicaz Demiryolu'nun bazı bölümlerini restore ederek Türk demiryolu hatlarını Şam'a yeniden bağlamayı planlamaktadır 14.
    Suriye'deki iç savaş nedeniyle demiryolu altyapısının bir kısmı hizmet dışıdır ve bu nedenle yenileme çalışmaları maddi kaynak yetersizliği ile karşılaşmaktadır 5.
    5 kaynak
    Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demir Yolu Hattı'nın bazı özellikleri:
    • Uzunluk: 224 kilometre 234.
    • Kapasite: Yılda 5,5 milyon yolcu ve 15 milyon ton yük 234.
    • Tasarım: Çift hatlı, elektrifikasyonlu ve sinyalizasyonlu 234.
    • Altyapı: 5 tünel, 19 aç-kapa tünel, 3 viyadük, 10 köprü, 144 alt geçit, 27 üst geçit ve 480 menfez 234.
    • Tamamlanma hedefi: 2029 yılı sonu 23.
    • Stratejik önemi: Zengezur Koridoru'nun önemli bir parçası olup, Türkiye'nin Asya ve Avrupa arasındaki lojistik rolünü güçlendirecek 234.
    5 kaynak
    Orta Koridor, Çin'den Avrupa'ya uzanan ve Türkiye, Kafkaslar, Hazar Denizi ile Türkistan'dan geçen çok modlu bir ulaşım güzergâhıdır 12. Bu koridor, küresel ve bölgesel ölçekte önemli avantajlar sunar:
    • Küresel Ticaret ve Ekonomi: Orta Koridor, Avrupa ile Asya arasında hızlı ve ekonomik bir ulaşım sağlar, bu da 600 milyar doları aşan ticari ilişkiler için kritik öneme sahiptir 12.
    • Türkiye'nin Jeopolitik Konumu: Türkiye'yi Asya ile daha entegre hale getirir ve "Modern İpek Yolu" stratejisi kapsamında Asya'ya olan yaklaşımı güçlendirir 12.
    • Alternatif Güzergâh: Kızıldeniz'deki sorunlar ve Rusya-Ukrayna savaşı gibi olaylar, Orta Koridor'u daha cazip hale getirmiştir 25.
    • Türk Devletleri ile İş Birliği: Türk Devletleri Teşkilatı (TDT) bünyesinde, Orta Koridor'un geliştirilmesi için çeşitli anlaşmalar ve protokoller imzalanmıştır 14.
    Ancak, koridorun tam potansiyeline ulaşması için altyapı iyileştirmeleri ve gümrük sorunlarının çözülmesi gerekmektedir 23.
    5 kaynak