• Renault’nun Türkiye operasyonlarının başına Lionel Jaillet getiriliyor. 
    1
    22 Mayıs
    Şirketten yapılan açıklamaya göre, Renault Grup Türkiye CEO su Jan Ptacek in, Renault Hafif Ticari Araçlar Başkan Yardımcılığı görevine getirilmesinin ardından boşalan CEO luk pozisyonu için atama gerçekleştirildi. 
    2
    22 Mayıs
    Jaillet’in, Renault S.A.S.’yi temsilen Oyak Renault Otomobil Fabrikaları AŞ Yönetim Kurulu Başkanlığı’na ve MAIS Motorlu Araçlar İmal ve Satış AŞ Yönetim Kurulu Başkan Vekilliği’ne aday gösterilmesi de planlanıyor. 
    3
    22 Mayıs
    Yeni görevinde Renault Marka CEO’su Fabrice Cambolive’e bağlı olarak çalışacak olan Lionel Jaillet, Renault Group’un Türkiye’deki uzun soluklu iş ortağı Oyak Grubu ile yakın iş birliği içinde, şirketin ülkedeki faaliyetlerini ve etkisini daha da büyütmeye odaklanacak. 
    4
    22 Mayıs

    Diğer konular

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Fabrice Cambolive, Renault markasının CEO'sudur 15.
    Cambolive'nin bazı görevleri:
    • Dacia'nın yeniden konumlandırılması 2. Dacia'yı daha önemli bir otomobil şirketine dönüştürmeyi ve ana markanın pazardaki konumunu Dacia'ya bırakmayı planlamaktadır 2.
    • Elektrikli araç odaklı strateji 2. Şirketi, üst seviye elektrikli otomobil modellerine odaklamayı ve 2030 yılına kadar tamamen elektriğe geçmeyi hedeflemektedir 2.
    • Risk yönetimi 4. İş dünyasında risk yönetiminin önemini vurgulamaktadır 4.
    5 kaynak
    Renault'nun Türkiye stratejisi, 2027 Uluslararası Oyun Planı kapsamında şu unsurları içermektedir:
    • Yeni Model Üretimi: Bursa Oyak Renault fabrikasında 2027'ye kadar 4 yeni model üretilecek; bunlardan 3'ü B ve C SUV segmentinde olacak 14. Bu modellerden biri, 2024 yılının ikinci yarısında satışa sunulan Yeni Renault Duster'dır 14.
    • Elektrikli ve Hibrit Araçlar: Türkiye'deki satışların üçte birinin elektrikli veya hibrit olması hedefleniyor 1. 2025 yılına kadar yeni nesil bir hibrit motor yerelleştirilecek 1.
    • İhracat Merkezi: Bursa fabrikası, sadece Avrupa'ya değil, dünya ülkelerine de ihracat yapan bir merkez haline getirilecek 14.
    • Ar-Ge ve Mühendislik: Bursa'daki Ar-Ge merkezinde çalışan mühendis sayısı 2025 yılına kadar 500'e çıkarılacak 14.
    • Yerel Üretim ve İstihdam: Boreal modelinin Türkiye'de üretilmesi, doğrudan istihdam artışı ve mühendislik kabiliyetlerinin gelişimine katkı sağlayacak 25.
    Bu stratejiyle Renault, Türkiye'de pazar liderliğini güçlendirmeyi ve küresel konumunu sağlamlaştırmayı amaçlamaktadır 14.
    5 kaynak
    Renault'un Türkiye'deki etkisini artırmak için birkaç strateji uygulanmaktadır:
    • Yeni Modellerin Üretimi: 2026 yılından itibaren Renault Boreal'in Bursa'daki Oyak Renault fabrikasında üretilmesi ve 50'den fazla ülkeye ihraç edilmesi planlanmaktadır 24.
    • Yatırım Artışı: "Uluslararası Oyun Planı 2027" kapsamında 400 milyon Euro'nun üzerinde yatırım yapılarak, Bursa fabrikasında yeni bir modüler platformun devreye alınması hedeflenmektedir 13.
    • Elektrikli ve Hibrit Araçların Artışı: 2027 yılına kadar Türkiye'deki satışların üçte birinin elektrikli veya hibrit araçlardan oluşması hedeflenmektedir 13.
    • AR-GE Faaliyetleri: Bursa'daki AR-GE merkezinde çalışan mühendis sayısının 2025 yılına kadar 500'e ulaşması planlanmaktadır 1.
    Bu adımlar, Türkiye'yi Renault için stratejik bir üretim ve ihracat merkezi haline getirmeyi amaçlamaktadır 4.
    5 kaynak
    Jan Ptacek, 1 Temmuz 2025 itibarıyla Renault Hafif Ticari Araçlar Başkan Yardımcılığı görevine getirilecek 123.
    Ptacek, bu yeni görevinde:
    • Renault'nun hafif ticari araçlar (LCV) alanındaki büyüme ve rekabetçiliğini artırmayı hedefleyecek 123;
    • Renault Master modelinin Avrupa genelindeki yükselişini hızlandıracak 123;
    • 2026 yılında piyasaya sürülmesi planlanan yeni nesil Trafic, Goelette ve Estafette modellerinin lansman hazırlıklarını yürütecek 123;
    • Avrupa'da LCV segmentinde Kurumsal Ortalama Yakıt Tüketimi (CAFE) performansının yönetimi ve optimizasyonunu sağlayacak 123.
    Ayrıca, Renault'nun uluslararası büyüme planı kapsamında Latin Amerika, Fas, Türkiye ve Hindistan gibi stratejik bölgelere odaklanarak hafif ticari araçlara özel bir strateji geliştirecek 123.
    5 kaynak
    Oyak Grubu ile Renault arasındaki işbirliği, 1969 yılında Oyak ile Fransız Renault grubunun katılımıyla Oyak Renault Otomobil Fabrikaları A.Ş.'nin kurulmasıyla başlamıştır 1.
    İki şirket arasındaki işbirliği şu şekilde gelişmiştir:
    • 1997 1. 1 Mayıs 1997’de imzalanan sözleşme ile Oyak ve Renault, birer puan farkla toplamda eşit hisselere sahip olmuşlardır 1.
    • 2018 45. 26 Haziran 2018’de Fransa’da imzaladıkları yeni ortaklık sözleşmesi ile “uyumlu ve güçlü işbirliğine 27 yıl daha devam” kararı almışlardır 45.
    Bu işbirliği kapsamında Oyak Renault, araç, motor ve vites kutusunun üretim ve ihracatında kilit rol oynamaktadır 4.
    Ayrıca, 2023 yılında Renault ve OYAK, 400 milyon Euro’nun üzerinde bir yatırımla Türkiye’de yeni model ve motor üretimine başlamayı planladıklarını açıklamışlardır 2.
    5 kaynak