• Son yıllarda yaşanan araç fiyatlarındaki hızlı artış ve Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (BDDK) taşıt kredilerindeki vade ve tutar sınırlamaları, tüketiciyi farklı finansman yöntemlerine yönlendirdi. 
    1
    18 Ağustos
    Krediye erişimin zorlaşmasıyla birlikte senetli satış sistemleri, faizsiz finansman ve kredi kartıyla taksitlendirme gibi yöntemler öne çıkmaya başladı. 
    2
    18 Ağustos
    Otomerkezi.net CEO'su Muhammed Ali Karakaş, kayıt dışı veya sorunlu yapılarla yapılan anlaşmaların tüketicileri ciddi mağduriyetlerle karşı karşıya bırakabileceği konusunda uyarıyor. 
    3
    19 Ağustos
    Sektörün rahatlaması için kredi limitlerinin araç değerinin en az %70’ine çıkarılıp vadelerin uzatılması gerek. 
    4
    18 Ağustos

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    2025 yılı Ağustos ayı itibarıyla, taşıt kredisinde peşinat oranı, aracın değerine göre değişiklik göstermektedir:
    • 400.000 TL ve altı araçlar: %70 kredi, %30 peşinat 35.
    • 400.001 - 800.000 TL araçlar: %50 kredi, %50 peşinat 35.
    • 800.001 - 1.200.000 TL araçlar: %30 kredi, %70 peşinat 35.
    • 1.200.001 - 2.000.000 TL araçlar: %20 kredi, %80 peşinat 35.
    Nihai fatura değeri 2.500.000 TL ve altında olan elektrikli taşıt alımlarında ise kredi oranı %70, vade sayısı ise 48 aya yükseltilmiştir 1.
    Bu oranlar, aracın kasko değeri üzerinden belirlenmektedir 3.
    Daha detaylı bilgi için bankaların internet siteleri veya müşteri hizmetleri ile iletişime geçilmesi önerilir.
    5 kaynak
    Taşıt kredisi faiz oranları, bankadan bankaya değişiklik gösterebilir ve piyasaların durumuna göre de değişiklik gösterebilir 3.
    Ayrıca, sıfır otomobil ve ikinci el taşıt kredisi faiz oranları da birbirinden farklı olabilir 3.
    Taşıt kredisi faiz oranlarının belirlenmesinde etkili olan bazı unsurlar şunlardır:
    • Kredi tutarı 2. Kredi tutarı arttıkça faiz oranı da artabilir 2.
    • Vade süresi 2. Vade süresi uzadıkça faiz oranı da artabilir 2.
    • Aracın durumu 2. İkinci el araçlar için aracın yaşı ve kasko değeri dikkate alınır 24.
    • Ekonomik koşullar 2.
    • Banka politikaları 2.
    Güncel faiz oranları için bankaların web sitelerindeki hesaplama araçları kullanılabilir 23.
    5 kaynak
    Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK), Türkiye'deki bankacılık sektörünün düzenleyici ve denetleyici otoritesidir 23.
    BDDK'nın bazı rolleri:
    • Finansal istikrarı sağlamak 23. Finansal sistemin genel istikrarını korur ve finansal krizleri önlemek için makro ihtiyati politikalar geliştirir 5.
    • Tüketici haklarını korumak 23. Bankacılık hizmetlerinden yararlanan tüketicilerin haklarını gözetir ve finansal bilinçliliği artırmayı hedefler 3.
    • Bankaların güvenli faaliyet göstermesini sağlamak 23. Bankaların sermaye yeterliliği, risk yönetimi ve iç kontrol sistemlerini denetler 3.
    • Bankacılık düzenlemelerini yapmak 25. Bankacılık sektörü için gerekli düzenlemeleri ve kuralları belirler 5.
    • Lisans işlemleri yapmak 5. Bankaların ve finansal kuruluşların lisans başvurularını değerlendirir ve uygun görülenlere lisans verir 5.
    • Yabancı bankaların faaliyetlerini düzenlemek 5. Türkiye'de faaliyet gösteren yabancı bankaların bankacılık kurallarına uygun hareket etmelerini sağlar 5.
    • Araştırma ve raporlama yapmak 5. Sektörle ilgili araştırmalar yapar ve raporlar hazırlar 5.
    5 kaynak
    2025 yılı itibarıyla taşıt kredisi sınırlamaları göz önüne alındığında, alternatif finansman yöntemleri arasında şunlar öne çıkmaktadır:
    • Kasko Sigortası: Taşıt kredisi çekerken bankalar genellikle kasko sigortası talep eder 14. Kasko, aracın çalınması, yanması veya kazaya karışması durumunda onarım masraflarını karşılar 14.
    • Özel Finansman Şirketleri: Bazı özel finansman şirketleri, kredi sınırlamalarına takılmadan araç finansmanı sağlayabilir 5.
    • İkinci El Araç Alımı: İkinci el araçlar için kredi limitleri ve vade süreleri, sıfır araçlara göre daha esnek olabilir 5.
    Ayrıca, kredi kullanmadan önce bir finansal danışmana başvurulması önerilir.
    5 kaynak
    2025 yılında araç fiyatlarının artmasının bazı nedenleri:
    • ÖTV düzenlemesi 23. 15 Temmuz 2025 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanan Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) tebliği, özellikle benzinli, dizel, elektrikli ve plug-in hibrit araçlarda fiyat artışlarına yol açtı 23.
    • Döviz kuru dalgalanmaları 5. Türkiye’deki döviz kuru dalgalanmaları, araç ithalat masraflarını artırarak sıfır ve ikinci el araç fiyatlarını yukarı yönlü etkiledi 5.
    • Sıfır araç fiyatlarındaki artış 5. Sıfır araç fiyatlarındaki artış, ikinci el araç piyasasında da fiyatların yükselmesine neden oldu 5.
    • Ekonomik ve politik gerekçeler 2. Hazine ve Maliye Bakanlığı'nın bütçe gelirlerini artırma hedefi ve ithal araçlara vergi dengesi oluşturma çabası, araç fiyatlarını artırdı 2.
    Ayrıca, araç bayilerinin yıl sonu ve yeni yıl başı dönemlerinde yaptıkları kampanyalar da sıfır araç fiyatlarını düşürerek ikinci el araç fiyatlarının sıfır fiyatları geçmesine neden oldu 1.
    5 kaynak