• Buradasın

    Gelir İdaresi Başkanlığı, 2024’te 3 milyon TL’nin üzerinde kazananlara vergi ziyaı cezası tebligatlarını göndermeye başladı

  • Uzmanlar, bu tebligatların adreslere ulaşmasıyla birlikte beyan edilmeyen gelir için cezalı ödeme sürecinin başlayacağını belirtiyor. 
    1
    3 Eylül
    Uygulama, geçtiğimiz yılın tamamında 3 milyon TL'nin üzerinde gelir elde edenleri kapsayacak. 
    2
    3 Eylül
    Vergi uzmanları, henüz tebligat ulaşmamış kişilerin Vergi Usul Kanunu’nun pişmanlık hükümlerinden yararlanabileceğini belirtiyor. 
    3
    3 Eylül
    Pişmanlık yasasından faydalanmak isteyen mükellefler için ilk yöntem olarak, ikamet edilen ilçede bulunan vergi dairesine yazılı dilekçeyle başvuru yapılabilir. 
    4
    3 Eylül
    Pişmanlık zammı 7 Nisan'dan sonraki her ay için aylık yüzde 4,5 olarak uygulanacak.patronlardunyasi.com. 
    5
    3 Eylül

    Diğer konular

    X'teki tartışmalar

    Patronlar Dünyası
    Patronlar Dünyası
    @patronlar
    Gelir İdaresi Başkanlığı, 2024’te 3 milyon TL’nin üzerinde kazananlara vergi ziyaı cezası tebligatlarını göndermeye başladı Pişmanlıkla beyanname verenler ceza ödemeyecek #ekonomi GizleDevamını oku
    x.com3 Eylül
    Ekonomim.com
    Ekonomim.com
    @EkonomimCom
    📍 GİB’den yüksek maaşlılara uyarı! 👉🏻 Gelir İdaresi Başkanlığı, 2024’te 3 milyon TL’nin üzerinde kazananlara vergi ziyaı cezası tebligatlarını göndermeye başladı 📌 Pişmanlıkla beyanname verenler ceza ödemeyecek GizleDevamını oku
    x.com3 Eylül
  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Vergi Usul Kanunu'nun diğer bazı hükümleri:
    • Vergi ehliyeti 25. Mükellefiyet ve vergi sorumluluğu için kanuni ehliyet şart değildir 25.
    • Vergi hatası 25. Vergiye mütaallik hesaplarda veya vergilendirmede yapılan hatalar yüzünden haksız yere fazla veya eksik vergi istenmesi veya alınmasıdır 25.
    • Süreler 3. Kanuni ve idari süreler, mücbir sebeplerle gecikme, ölüm halinde sürenin uzaması, mühlet verme gibi konuları içerir 3.
    • Vergi alacağının tayini 3. Vergiyi doğuran olay, tarh, tebliğ, tahakkuk, tahsil gibi süreçleri düzenler 3.
    • Vergi mahremiyeti 35. Mükelleflerin vergi tarhına esas olan beyanları, kesinleşen vergi ve cezaları ile vadesi geçtiği halde ödenmemiş bulunan vergi ve ceza miktarları belirli koşullar altında açıklanabilir 35.
    Bu hükümler, Vergi Usul Kanunu'nun tam metninde detaylandırılmıştır 135.
    5 kaynak
    Vergi tebligat süreci genellikle şu adımları içerir:
    1. Tebligatın Hazırlanması: Vergi dairesi veya yetkili merci, vergiye ilişkin tebligat mesajını hazırlar 4.
    2. Muhataba Ulaştırılması: Tebligat, Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketi (PTT) aracılığıyla mükellefin elektronik tebligat adresine iletilir 4.
    3. Tebliğ Tarihi: Tebligat, mükellefin elektronik adresine ulaştığı günü izleyen beşinci günün sonu itibarıyla tebliğ edilmiş sayılır 4.
    İlan yoluyla tebliğ de mümkündür. Bu yöntem, muhatabın adresi bilinmediğinde veya başka nedenlerle tebliğ yapılamadığında uygulanır 4. İlan, vergi dairesinin ilan panosunda veya yerel gazetelerde yayımlanır 4.
    Elektronik tebligat, 7201 sayılı Tebligat Kanunu'nun 7/a maddesi ve ilgili yönetmelik hükümlerine göre yapılır 4. Bu yöntem, vergi bildirimlerinin hızlı ve güvenilir bir şekilde ulaşmasını sağlar 4.
    Usulsüz tebliğ durumunda, tebligat kanunda belirtilen usullere uygun yapılmamışsa geçersiz kabul edilir 4. Ancak, şekil hataları esasa etki etmeyecek nitelikte ise tebligat geçerli sayılır 4.
    5 kaynak
    2024 yılına ait gelir beyanı için son tarih 2 Nisan 2025'tir 35.
    Beyannameler, 1 Mart - 2 Nisan 2025 tarihleri arasında verilebilir 35. 31 Mart 2025 tarihi resmi tatile denk geldiği için beyanname verme süresi uzatılmıştır 35.
    Hesaplanan gelir vergisinin birinci taksiti damga vergisi ile birlikte 2 Nisan 2025'e, ikinci taksiti ise 31 Temmuz 2025'e kadar ödenmelidir 23.
    5 kaynak
    2025 yılı itibarıyla Türkiye'de vergi affının hangi durumlarda geçerli olacağına dair kesin bir bilgi bulunmamaktadır. Ancak, vergi affının genellikle şu durumlarda gündeme geldiği bilinmektedir:
    • Ekonomik daralma ve kriz dönemleri 134. Mükelleflerin ödeme güçlükleri göz önünde bulundurularak vergi affı uygulanabilir 34.
    • Bütçe açığının telafi edilmesi 24. Kamu gelirlerinin yetersiz olduğu durumlarda, tahsil edilemeyen vergi borçlarının affedilerek bütçeye katkı sağlanması hedeflenebilir 4.
    • Seçim dönemleri 24. Vergi affı, siyasi nedenlerle de gündeme gelebilir ve mükelleflerin desteklenmesi amacıyla bu tür düzenlemelere sıklıkla başvurulur 4.
    Vergi affı genellikle vergi mükelleflerinin ödemede zorluk yaşadığı veya geçmişte ödeme yapmadığı vergi borçlarını kapsar 3.
    Vergi affı ile ilgili güncel bilgilere, resmi kaynaklar olan aile.gov.tr, gib.gov.tr ve resmigazete.gov.tr üzerinden ulaşılabilir 2.
    5 kaynak
    Pişmanlık zammı, ödemenin geciktiği her ay ve kesri için 6183 sayılı Kanunun 51. maddesinde belirtilen gecikme zammı oranında hesaplanır 13.
    Hesaplama formülü:
    • Tam aylar için: Pişmanlık zammı tutarı = Aylık gecikme zammı oranı x ay sayısı x gecikme zammı uygulanacak tutar 2.
    • Ay kesirleri için: Pişmanlık zammı tutarı = Günlük gecikme zammı oranı x gün sayısı x gecikme zammı uygulanacak tutar 2.
    21 Mayıs 2024 tarihli Resmî Gazete'de yayımlanan Cumhurbaşkanı kararıyla, gecikme zammı oranı aylık %4,5 olarak belirlenmiştir 23. Bu oran, pişmanlık zammı için de geçerlidir 23.
    Örnek: Temmuz/2024 dönemi Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesinin 26/8/2024 tarihinde verilmemesi ve 15/10/2024 tarihinde pişmanlık ve ıslah hükümlerine göre verilmesi durumunda, düzenlenen tahakkuk fişinde vergi aslı, ödeme süresi geçmiş vergiler için hesaplanan pişmanlık zammı ve 30/10/2024 vade tarihi yer alır 13.
    Mükellefin, tahakkuk fişinde yer alan vade tarihinden önce ödemede bulunması durumunda, fazla hesaplanan pişmanlık zammı düzeltme hükümlerine göre düzeltilir 13.
    5 kaynak