• Buradasın

    Yemek kartı ücretinde 2026 rakamları belli oldu

  • Yeniden değerleme oranının Resmi Gazete’de yayımlanmasıyla 2026 yılında çalışanlara verilecek günlük yemek kartı ücreti netleşti. 
    1
    3 saat önce
    Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı, 2026 yılı için geçerli olacak yeniden değerleme oranını %25,49 olarak açıkladı. 
    2
    4 saat önce
    2025 yılında 240 TL + KDV olan yemek kartı ücretleri yeni yıldan itibaren yüzde 25,49 zamlanacak. 
    3
    9 saat önce
    Böylece 2026 yılında çalışanların günlük yemek kartı ücreti 301,2 TL olacak. 
    4
    7 saat önce

    Diğer konular

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi (Yİ-ÜFE) şu şekilde hesaplanır:
    1. Ürün Seçimi: Ülke ekonomisini temsil eden ve önemli bir üretim hacmine sahip olan ürünler seçilir 5.
    2. Veri Toplama: Seçilen ürünler için her ay üreticilerden üretici fiyat bilgileri toplanır 5.
    3. Endeks Hesaplama: Toplanan fiyat bilgileri, referans dönemdeki fiyatlarla karşılaştırılarak her ürün için bir fiyat endeksi hesaplanır 5.
    4. Genel Endeks Hesaplama: Her ürün için hesaplanan fiyat endeksleri, üretim hacimlerine göre ağırlıklandırılarak genel Yİ-ÜFE endeksi hesaplanır 5.
    Hesaplamada zincirleme Laspeyres formülü kullanılır 1. Her sene aralık ayında endekse yeni maddeler eklenir ve bunlar da hesaplamada aktif rol oynar 1. Cari fiyatlar bir önceki aralık ayındaki rakamlara bölünür ve endeks hesaplanmış olur 1. Aralık ayı endeksiyle çarpılarak da zincirleme işlem gerçekleştirilir 1.
    Yİ-ÜFE hesaplaması, Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından yapılır 25.
    5 kaynak
    Yemek kartı ücretlerinin zamlanmasının nedeni, her yıl yeniden değerleme oranına göre güncellenmesidir 4.
    Yeniden değerleme oranı, Üretici Fiyat Endeksi'nin (ÜFE) 12 aylık ortalamasına göre belirlenir 3. Bu oran, ekim ayı enflasyon rakamlarının açıklanmasının ardından belli olur 3.
    Ayrıca, 2025 yılında Resmi Gazete'de yayımlanan karara göre, yemek bedeli hesaplamasında günlük asgari ücret oranının yerine günlük yemek bedeli baz alınmaya başlanmıştır 15. Bu değişiklik de yemek kartı ücretlerinde artışa yol açmıştır.
    5 kaynak
    Yemek kartlarının hem çalışanlar hem de işverenler için sunduğu bazı avantajlar:
    • Çalışanlar için avantajlar:
      • Seçim özgürlüğü: Çalışanlar, yemek kartlarını belirli restoranlarda veya marketlerin geçtiği yerlerde kullanabilir 24.
      • İndirim ve ayrıcalıklar: Pluxee gibi yemek kartı hizmetleri, üye iş yerlerinde yapılan harcamalardan puan kazanma veya indirimlerden yararlanma imkanı sunar 2.
    • İşverenler için avantajlar:
      • Vergi muafiyeti: Yemek kartı kullanımı, gelir vergisi, damga vergisi, SGK işveren ve işçi payı gibi vergi ve primlerden muafiyet sağlar 123.
      • Maliyet tasarrufu: Yemek kartı, iş yeri ortamında yemek sunma zorunluluğunu ortadan kaldırarak maliyetleri düşürür 23.
      • İş yükünün azalması: Muhasebe, insan kaynakları ve satın alma gibi bölümlerin iş yükünü azaltır 4.
    5 kaynak
    2025 yılında Türkiye'de vergi avantajlarında bazı değişiklikler beklenmektedir:
    • Gelir Vergisi: Yüksek gelirli bireyler için vergi dilimlerinde değişiklikler ve en yüksek gelir vergisi diliminin %50'ye çıkarılması planlanmaktadır 1.
    • Kurumlar Vergisi: Küçük işletmeler için vergi avantajları artırılacak, yeni yatırımlarda kurumlar vergisi %50'ye kadar indirilebilecek ve AR-GE harcamalarının tamamı vergi matrahından düşülebilecek 12.
    • E-Defter ve Dijital Muhasebe: E-fatura, e-defter ve diğer dijital belgelerin kullanımı zorunlu hale gelecek, mali mühür kullanımı yaygınlaşacak 14.
    • Asgari Ücret ve Sosyal Güvenlik: Asgari ücrette artış yapılması ve sosyal güvenlik prim oranlarında düzenlemeler beklenmektedir 1.
    • Yatırım ve İstihdam Teşvikleri: Yeni istihdam için sigorta primi desteği sağlanacak 2.
    • Vergi Cennetlerine Yönelik Denetimler: Vergi kaçakçılığını önlemek için daha sıkı denetimler uygulanacak 1.
    Bu değişiklikler, iş dünyası ve bireyler için vergi yükünü etkileyebilir ve doğru planlama yapılmasını gerektirebilir 23.
    5 kaynak
    Vergi Usul Kanunu'nun diğer maddelerinden bazıları şunlardır:
    • Mükellef ve vergi sorumlusu 15. Vergi kanunlarına göre kendisine vergi borcu terettübeden gerçek veya tüzel kişi 15.
    • Vergi mahremiyeti 15.
    • Yasaklar 1.
    • İdarenin yardımı 15.
    • Vergi beyannamesi 3.
    • Vergi hatası 3.
    • Hesap hataları 3.
    • Verginin mükerrer olması 3.
    • Ferdi tadilat isteği 3.
    • İfraz ve birleştirme 3.
    Vergi Usul Kanunu'nun tüm maddelerine şu sitelerden ulaşılabilir:
    • leksera.com.tr 1;
    • turktob.org.tr 2;
    • mevzuat.gov.tr 3.
    5 kaynak