• Buradasın

    Bakan Uraloğlu: 38 Km Yeni Bisiklet Yolu Yapılıyor

    YouTube
  • Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yeşil ulaşım hakkında açıklamada bulundu. 
    1
    Dün
    Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, sürdürülebilir ulaşım ve çevreci projelerle Türkiye’nin doğa dostu altyapı hedeflerini açıkladı. 
    2
    Dün
    Bakan Uraloğlu, karayollarında 19 yeni ekolojik köprü planladıklarını ve 30 bin kilometreye yaklaşan bölünmüş yol ile yıllık 6,3 milyon ton daha az karbondioksit salınımı gerçekleştirdiklerini ifade etti. 
    3
    Dün
    Ankara-Eskişehir Yüksek Hızlı Tren Hattı'nda (YHT) 2021 yılında yapımı tamamlanan ekolojik köprü, dünyada yüksek hızlı tren hattı üzerinde inşa edilen ilk ekolojik köprü oldu. 
    4
    Dün
    Yeşil Liman Sertifikası ve deniz taşımacılığında dekarbonizasyon projeleriyle denizcilik alanında da çevreci dönüşümü desteklediklerini belirten Bakan Uraloğlu, Uluslararası Havalimanları Konseyi tarafından yürütülen Havalimanı Karbon Akreditasyonu Programı kapsamında Türkiye’nin; karbonsuz havalimanı sertifikasına sahip 50 havalimanıyla en yüksek sayıda sertifikaya sahip 2 ülke konumunda olduğunun altını çizdi. 
    5
    Dün

    Diğer konular

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türkiye'deki bazı yeşil ulaşım projeleri:
    • Ekolojik köprüler: Yaban hayatı geçiş güzergahlarını korumak amacıyla stratejik bölgelere 19 yeni ekolojik köprü planlanmaktadır 123.
    • Bisiklet yolları: Elazığ-Diyarbakır, Trabzon ve Van gibi bölgelerde 96 kilometrelik bisiklet yolu tamamlanmış, 38 kilometrelik yeni yolun yapımı devam etmektedir 12.
    • Demiryolu ağı: 2028'de 17 bin 500 kilometreye, 2053'te ise 28 bin 600 kilometreye çıkarılması hedeflenmektedir 4. Demiryolunda yük taşımacılığı payının yüzde 5'ten yüzde 22'ye yükseltilmesi planlanmaktadır 4.
    • Yenilenebilir enerji kullanımı: Karayolları ve havalimanlarında yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımı artırılmaktadır 345.
    • Elektrikli araçlar: Elektrikli araç şarj altyapısının genişletilmesi ve bu araçların kullanımının teşvik edilmesi hedeflenmektedir 45.
    • Kent içi raylı sistemler: Marmaray, Avrasya Tüneli ve hızlı tren hatları ile çevre dostu ulaşım sağlanmaktadır 5.
    5 kaynak
    Deniz taşımacılığında dekarbonizasyon, sera gazı emisyonlarını azaltma veya arındırma işlemidir 1. Bu süreç, iklim değişikliğiyle mücadele çabalarına önemli bir katkı sağlar 1.
    Dekarbonizasyonun bazı bileşenleri:
    • Enerji verimliliği ve yönetimi 1. Daha verimli tahrik sistemleri ve enerji yönetimi sistemleri kullanmak 1.
    • Temiz yakıtlar ve alternatif enerji kaynakları 14. LNG, biyoyakıtlar, hidrojen ve elektrik gibi alternatif yakıtların kullanımı 14.
    • Yenilikçi teknolojiler 14. Metanol ve amonyak yakıtlı gemiler ile hidrojen yakıt ikmal tesisleri gibi yeni teknolojilerin geliştirilmesi 4.
    Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO), 2050 yılına kadar emisyonları net sıfıra indirmeyi hedeflemektedir 14.
    5 kaynak
    Türkiye'de yeşil liman sertifikasına sahip havalimanları bulunmamaktadır. Yeşil liman sertifikaları, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından liman tesisleri için verilmektedir 123.
    Türkiye'de yeşil liman sertifikasına sahip bazı limanlar şunlardır:
    • Asyaport 12;
    • Marport 12;
    • Ege Ports Kuşadası 1;
    • Petkim Limanı 12;
    • Bodrum Kruvaziyer Limanı 12.
    5 kaynak
    Havalimanı Karbon Akreditasyonu (ACA), havalimanlarının karbon emisyonlarını yönetme ve azaltma çabalarını bağımsız olarak değerlendiren ve tanıyan küresel bir karbon yönetim programıdır 134.
    ACA'nın çalışma şekli şu şekildedir:
    • Başvuru ve hazırlık 23. Havalimanı, ACA programına başvurur ve karbon ayak izini, azaltma stratejilerini detaylı bir şekilde belgeler 23.
    • Karbon ayak izi değerlendirmesi 23. Havalimanının mevcut karbon ayak izi, enerji kullanımı, araç emisyonları ve diğer operasyonel faaliyetler gibi çeşitli faktörlere göre değerlendirilir 23.
    • Emisyon azaltma stratejileri 23. Havalimanı, karbon emisyonlarını azaltmak için uyguladığı veya planladığı stratejileri sunar 23.
    • Bağımsız doğrulama 23. Bir havalimanının karbon yönetimi ve azaltma stratejileri, bağımsız bir üçüncü taraf tarafından doğrulanır 23.
    • Akreditasyon seviyeleri 23. Havalimanı, belirli emisyon azaltma ve yönetim kriterlerini karşılayarak farklı seviyelerde sertifikalandırılır 23.
    • Sertifikasyon ve raporlama 23. Doğrulama süreci tamamlandıktan sonra havalimanı sertifikalandırılır ve düzenli olarak karbon yönetimi ve azaltma çabalarının raporlarını sunmak zorundadır 23.
    • Sürekli iyileştirme 23. Havalimanları, akreditasyon sürecine sürekli katılarak karbon azaltma ve sürdürülebilirlik çabalarında sürekli iyileştirmeler yapmayı taahhüt eder 23.
    ACA, dört seviyeden oluşur:
    1. Seviye 1 (Haritalama) 14. Kapsam 1 ve 2 karbon ayak izinin ortaya konularak geliştirilmesi hedeflenir 14.
    2. Seviye 2 (Azaltma) 14. Karbon emisyonlarının etkin bir şekilde yönetilerek üç yıllık ortalama kıyasla kapsam 1 ve 2 emisyon azaltımı gösterilir 14.
    3. Seviye 3 (Optimizasyon) 14. Karbon ayak izinin kapsam 3 emisyonlarını içerecek şekilde hazırlanması gerekir 14. 3+ ve 4. Karbon nötr veya pozitif seviyeler 14. Havalimanları, kendi karbon emisyonlarını sıfıra indirir veya negatif karbon emisyonları elde eder 14.
    5 kaynak
    Ekolojik köprülerin çevreye olumlu etkileri:
    • Biyolojik çeşitliliği korur 235. Yaban hayvanlarının güvenli geçişini sağlayarak, doğal göç yollarının kesintiye uğramasını önler 235.
    • Ekosistem sürekliliğini sağlar 23. Habitat parçalanmasını engelleyerek, canlıların yaşam alanlarını korur 23.
    • Trafik kazalarını azaltır 123. Hayvan-araç çarpışmalarını önemli ölçüde düşürür 123.
    • İnsan güvenliğini artırır 23. Kazaların azalmasıyla, hem araç sürücüleri hem de hayvanlar için daha güvenli bir ortam oluşturur 23.
    Ekolojik köprüler, sürdürülebilir çevre politikaları ve iklim kriziyle mücadele için de önemli bir rol oynar 3.
    5 kaynak