• Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Bandırma ile Tekirdağ arasında Marmara Denizi üzerinden demiryolu yük taşımacılığına olanak sağlayan tren feribotu ile ilgili önemli bilgiler paylaştı. 
    1
    5 saat önce
    Bakan Uraloğlu, Bandırma-Tekirdağ Tren Feribot Hattı’nın 9 Mayıs 2025 tarihinde hizmete alındığını hatırlatarak “Bu hatla birlikte Türkiye’de Van Gölü’nden sonra Türkiye’nin ikinci tren feribot hattını devreye almış olduk. Bandırma-Tekirdağ Hattı ile Marmara Denizi’nde tren feribotu taşımacılığını başlattık.” ifadelerini kullandı. 
    2
    7 saat önce
    Bu sayede ihracatta da önemli avantajlar kazanılacağına değinen Uraloğlu, lojistik kapasiteyi artıracak feribot hattıyla bu güne kadar 21 seferin gerçekleştirildiği, 35 bin ton yükün Marmara Denizi'ni geçtiği bilgisini verdi. 
    3
    5 saat önce
    Bakanlığın verdiği bilgiye göre yeni hattın sağladığı kapasite Marmaray'a göre 9 kat daha fazla yük taşıma imkânı sunuyor. 
    4
    6 saat önce
    Yeni hattın, Orta Koridor güzergahındaki taşımalar için de destekleyici nitelikte olduğunu vurgulayan Bakan Uraloğlu, “Proje ile hem uluslararası hem de yurtiçi taşımacılıkta önemli bir alternatif oluşturduk. Bu hat sayesinde örneğin Manisa-Kapıkule güzergahı 1119 kilometreden 445 kilometreye, Kayacık-Kapıkule ise 1023 kilometreden 871 kilometreye iniyor. Mesafelerin kısalmasıyla önemli bir zaman ve maliyet avantajı sağlanacak” ifadelerini kullandı. 
    5
    5 saat önce

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Tren feribotu taşımacılığı, demiryolu yüklerinin trenlerle feribotlar aracılığıyla bir noktadan diğerine taşınması işlemidir. Bu süreç genellikle şu adımları içerir:
    1. Yükleme: Demiryolu yükleri, trenlere yüklenir ve tren feribotu için hazırlanır 5.
    2. Feribot Yolculuğu: Trenler, feribotla deniz veya su üzerinden bir noktadan diğerine taşınır 5.
    3. Boşaltma: Varış noktasında trenler boşaltılır ve yükler hedef noktaya taşınır 5.
    Bu tür taşımacılık, özellikle uzun mesafelerde ve uluslararası taşımalarda tercih edilir. TCDD Taşımacılık A.Ş. gibi şirketler, tren feribotu hizmetleriyle yük taşımacılığını gerçekleştirir 12.
    Örnekler:
    • Bandırma-Tekirdağ Hattı: Marmara Denizi'nde tren feribotu ile yük taşımacılığı yapılır 5.
    • Kapıkule-Varna Hattı: Türkiye'den Bulgaristan'a demiryolu yükleri feribotla taşınır 2.
    5 kaynak
    Bandırma-Tekirdağ Tren Feribot Hattı ile Marmaray arasındaki bazı farklar:
    • Yük Taşıma Kapasitesi: Bandırma-Tekirdağ hattı, yıllık 2,8 milyon ton yük taşıma kapasitesine sahipken, Marmaray'da bu kapasite yıllık ortalama 300 bin tondur 125.
    • Alternatif Güzergah: Bandırma-Tekirdağ hattı, zaman ve eşya cinsi sınırlaması olmadan taşıma yapılabilen, askeri ve stratejik taşımalar için alternatif bir güzergah oluşturur 125.
    • Parlayıcı ve Patlayıcı Maddeler: Marmaray hattında parlayıcı, patlayıcı maddeler ve açık yüklerin geçişine izin verilmezken, Bandırma-Tekirdağ hattında bu tür yüklerin taşınması mümkündür 125.
    • Sefer Sıklığı: Bandırma-Tekirdağ hattında 7 gün 24 saat çalışma ve günde birden fazla sefer yapma imkanı vardır 125.
    • Mesafe ve Zaman Avantajı: Bandırma-Tekirdağ hattı sayesinde Manisa-Kapıkule güzergahı 1119 kilometreden 445 kilometreye, Kayacık-Kapıkule güzergahı ise 1023 kilometreden 871 kilometreye kısalır 125.
    5 kaynak
    Bandırma-Tekirdağ Tren Feribot Hattı'nın bazı avantajları:
    • Zaman ve maliyet avantajı: Manisa-Kapıkule güzergahı 1.119 km'den 445 km'ye, Kayacık-Kapıkule güzergahı ise 1.023 km'den 871 km'ye indi 12.
    • Orta Koridor'a destek: Orta Koridor'daki demiryolu taşımalarını destekler 12.
    • Askeri ve stratejik taşımalar için alternatif güzergah: Zaman ve eşya cinsi sınırlaması olmadan taşıma yapılabilir 14.
    • Çevreci lojistik akış: Demiryolu-denizyolu entegrasyonu ile kesintisiz ve verimli bir lojistik akışı sağlar 13.
    • Bölgesel ticarete katkı: Türkiye'nin ihracat kapasitesini artırır ve iç ticarette lojistik süreçleri kolaylaştırır 3.
    5 kaynak
    Türkiye'deki diğer tren feribot hatları şunlardır:
    • Tatvan İskele - Van - Kapıköy - Sufiyan (İran ülke sınırı) 1. Van Gölü Tren Feribotu olarak bilinir ve 96 km'lik bir güzergahı vardır 1.
    • Goncalı - Karakuyu - Bozanönü - Eğirdir (Isparta) 1.
    Bu hatlar dışında, Türkiye'de aktif olarak hizmet veren başka tren feribot hatları bulunmamaktadır.
    5 kaynak
    Orta Koridor güzergâhının önemli olmasının bazı nedenleri:
    • Coğrafi konum: Türkiye'nin Asya ile Avrupa arasında bir köprü görevi görmesi, farklı güçlerin ticaret koridorlarının kesişim noktasında yer alması 14.
    • Maliyet ve zaman avantajı: Kuzey Koridoru'na göre 2000 km daha kısa olması ve ulaşım süresini 18 güne indirmesi 13.
    • İklim koşulları: Orta Koridor'un iklim koşulları bakımından daha elverişli olması 13.
    • Güvenli ve sürdürülebilir ticaret: Rusya-Ukrayna savaşı ve Süveyş Kanalı'ndaki sorunlar gibi olaylar, tedarik zincirlerinin güvenliğini sağlamak için alternatif rotaların önemini artırmıştır 12.
    • Ekonomik fırsatlar: Orta Asya ve Kafkasya bölgesindeki ülkelerin ilgisiyle birlikte, 500 milyar doları aşan ticaret hacmi ve 1,5 trilyon doları aşan ekonomik büyüklük potansiyeli sunması 5.
    5 kaynak