• Buradasın

    Bakan Uraloğlu: Yeni Projelerle İltisak Hattı Uzunluğunu 608 Kilometreye Çıkaracağız

  • 608 kilometrelik yeni hedef Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, sanayi bölgelerini limanlara ve lojistik merkezlere bağlayan iltisak hattı yatırımlarının hızla sürdüğünü açıkladı. 
    1
    22 saat önce
    Yapımı devam eden iltisak hatları hakkında da bilgi veren Bakan Uraloğlu, Filyos, Adapazarı Karasu, Afyonkarahisar İşcehisar, Polatlı ve Ticaret Odası OSB, Çukurova, Dörtyol-Hassa Tüneli ve Demir Yolu 1'inci Etap, Hasanbey Lojistik Merkezi-Eskişehir OSB, İncesu OSB ve Havza OSB iltisak hatlarında yapım çalışmalarının sürdüğünü ifade etti. 
    2
    21 saat önce
    Bakan Uraloğlu: 2028'de iltisak hattı uzunluğunu, 608 kilometreye ulaştırmayı hedefliyoruzUlaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 12'nci Kalkınma Planı kapsamında, 2028 yılında demir yollarındaki iltisak hattı uzunluğunu 608 kilometreye ulaştırmayı hedeflediklerini duyurdu. 
    3
    23 saat önce
    Uraloğlu, iltisak hatlarının yük taşımacılığındaki payına da dikkat çekerek Ocak–Ekim döneminde iltisak hatları ile 9,8 milyon ton yük taşındığını belirtti. 
    4
    Dün
    Yazılı açıklamasında Türkiye genelinde sanayi üretimini limanlara, lojistik merkezlere ve ana demir yolu koridorlarına bağlayan hatların stratejik önemine dikkat çeken Uraloğlu, “Ulusal demir yolu ağımız üzerinde 445,8 kilometre uzunluğunda 287 iltisak hattı bulunuyor” dedi. 
    5
    19 saat önce

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Filyos iltisak hattının tamamlanma tarihi olarak Eylül 2026 belirtilmiştir 2. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 29 Nisan 2025 tarihinde yapım ihalesi tamamlanan Filyos Limanı ile Filyos Endüstri Sanayi Bölgesi'ni birbirine bağlayacak iltisak hattının sözleşme aşamasına geldiğini ve Eylül 2026'da tamamlanmasının hedeflendiğini ifade etmiştir 13.
    5 kaynak
    İltisak hatlarının ekonomiye bazı katkıları:
    • Maliyetlerin düşmesi: İltisak hatları, yüksek tonajlı ürünlerin demiryolu ile limanlara ve diğer lojistik merkezlere ulaşmasını sağlayarak karayolu trafiğini rahatlatır ve maliyetleri düşürür 14.
    • Rekabet gücünün artması: Sanayicilerin ve üreticilerin ürünlerini ana demiryolu hatlarına taşımalarını sağlayarak ulaşım maliyetlerini düşürür ve zamandan kazandırır 245.
    • Çevresel sürdürülebilirlik: Karbon emisyonlarını azaltarak çevresel sürdürülebilirliğe katkı sunar 1.
    • Yük taşımacılığının artması: Demiryolu ile yapılan yük taşımacılığının yaklaşık %45’ini karşılayarak toplam yük taşımacılığına katkı sağlar 25.
    5 kaynak
    Türkiye'deki iltisak hatlarının hangi bölgelerde yoğunlaştığına dair güncel bilgi bulunamadı. Ancak, yapımı devam eden bazı iltisak hatları şunlardır:
    • Filyos 1;
    • Adapazarı Karasu 1;
    • Afyonkarahisar İşcehisar 1;
    • Polatlı ve Ticaret Odası OSB 1;
    • Çukurova 1;
    • Dörtyol-Hassa Tüneli ve Demiryolu 1. Etap 1;
    • Hasanbey Lojistik Merkezi-Eskişehir OSB 1;
    • İncesu OSB 1;
    • Havza OSB 1.
    Ayrıca, Gelemen-Tekkeköy ve Yenikent-Kazan Soda iltisak hatlarının yapım çalışmaları da devam etmektedir 23.
    5 kaynak
    İncesu OSB iltisak hattındaki çalışmalar planlandığı şekilde devam etmektedir 4.
    Kayseri Valisi Gökmen Çiçek, 2025 yılı Mayıs ayında yaptığı açıklamada, hattın altyapı çalışmalarının İncesu Organize Sanayi Bölgesi tarafından, üst yapı çalışmalarının ise Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) tarafından yürütüldüğünü ve projenin planlanan takvime uygun olarak ilerlediğini belirtmiştir 124.
    Ayrıca, 2025 yılı Haziran ayında T.C. Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü (TCDD), iltisak hattı yapım işi için firmalardan elektronik ortamda teklif almıştır 3.
    Projenin tamamlanma tarihiyle ilgili net bir bilgi verilmemiştir, ancak çalışmaların hızla devam ettiği ve yakın zamanda hizmete açılmasının hedeflendiği ifade edilmiştir 4.
    5 kaynak
    Çukurova iltisak hattının bazı özellikleri:
    • Proje Adı: Çukurova Bölgesi ve İskenderun Körfezi Demiryolu İltisak Bağlantısı 15.
    • Amaç: Sanayi bölgeleri arasında altyapı bağlantısı yaparak hammadde ve ürün nakliyesini ekonomik hale getirmek 15.
    • Güzergah: Erzin’de bulunan mevcut istasyondan Adana Yumurtalık Serbest Bölgesi, Yukarıburnaz, Osmaniye OSB ve Erzin Limanı’na bağlanacak iltisak hatlarını içerir 5.
    • Uzunluk: 30 km 5.
    • Taşıma Kapasitesi: Yıllık 2,1 milyon ton yük taşınması öngörülmektedir 5.
    • İnşaat Aşaması: Mersin-Adana arasında inşa edilmekte olup, demiryolu bağlantısının 2026 yılı içerisinde tamamlanması planlanmaktadır 5.
    5 kaynak