• Volkswagen, 2015’teki dizel skandalının ardından çevreci kimliğini yeniden inşa etmek için elektrikli araçlara yöneldi. 
    1
    21 Ağustos
    Elektrikli Araç Pazarındaki Gelişmeler 2022 yılı, Volkswagen için elektrikli araç teslimatlarında önemli bir yıl oldu. 
    2
    21 Ağustos
    Volkswagen, ikinci çeyrekte araç satışlarını artırarak küresel elektrikli araç teslimatlarını yüzde 38 oranında yükseltti. 
    3
    21 Ağustos
    Şirket, 2025’te Avrupa’nın en büyük elektrikli araç üreticisi olmaya doğru ilerliyor ve Tesla, Stellantis ve Renault’u geride bırakması bekleniyor. 
    4
    21 Ağustos
    Volkswagen yöneticileri, bu adımın Çin pazarında dengeleri değiştireceğini ve şirketin teknolojik yarışta rakiplerine karşı güçlü bir konum elde etmesini sağlayacağını belirtiyor. 
    5
    19 Ağustos

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Volkswagen'in elektrikli araç stratejisi, 2026 yılından itibaren "ID." ön ekini kaldırarak daha tanıdık ve tüketiciye yakın isimlerle elektrikli araçlarını pazarlamayı içerir 2. Bu değişiklik, marka mirasını koruma ve tüketici bağını güçlendirme amacıyla yapılmıştır 2.
    Volkswagen, önümüzdeki üç yıl içinde hem elektrikli hem de içten yanmalı motorlu toplam 10 yeni model piyasaya sürmeyi planlamaktadır 4. Bu modeller arasında ID 1, ID 2, ID 2X, yenilenen ID 3 ve ID 4 ile tamamen elektrikli hale gelecek olan ikonik Golf modeli bulunur 24.
    Şirket, maliyetleri düşürmek ve verimliliği artırmak için 2026 yılına kadar 10 milyar euro tasarruf etmeyi hedeflemektedir 5. Bu strateji, Tesla ve BYD gibi elektrikli araç pazar liderleriyle rekabet edebilmek içindir 5.
    Volkswagen, aynı zamanda yazılım ve elektrikli araç alanında stratejik ortaklıklar kurarak elektrikli araç pazarında rekabet gücünü artırmayı amaçlamaktadır 3.
    5 kaynak
    Volkswagen ve Tesla arasındaki rekabet, 2025 yılının ilk yarısında Volkswagen'in Tesla'yı geride bırakmasıyla yeni bir boyut kazandı 13.
    Data Force'un verilerine göre, 2025'in ilk altı ayında Tesla'nın Avrupa Birliği, EFTA ülkeleri ve Birleşik Krallık'taki toplam satışları bir önceki yıla göre %33 azalarak 108.878 adede düşerken, Volkswagen aynı dönemde satışlarını %78 artırarak 133.465 adet elektrikli otomobil satarak liderlik koltuğuna oturdu 3.
    Volkswagen, 2025 yılı sonuna kadar Avrupa pazarında %20-22 pazar payı hedefliyor 1. Tesla ise yazılım ve batarya yenilikleriyle Avrupa’da yeniden yükselişe geçmeye çalışıyor 1.
    Rekabetin artması, Çinli markaların da pazara girmesiyle fiyatların ve ürün çeşitliliğinin artması bekleniyor 1.
    5 kaynak
    Elektrikli araçların çevresel etkileri hem olumlu hem de olumsuz yönleri içerir:
    Olumlu etkiler:
    • Sıfır emisyon: Elektrikli araçlar, egzoz emisyonu üretmediği için hava kirliliğini azaltır 123.
    • Enerji verimliliği: Elektrik motorları, enerjiyi daha verimli kullanır ve daha az enerji tüketimi sağlar 13.
    • Gürültü kirliliğini azaltma: Elektrikli araçlar, sessiz çalıştıkları için gürültü kirliliğini düşürür 24.
    • Sürdürülebilirlik: Fosil yakıtlara olan bağımlılığı azaltarak yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımını teşvik eder 15.
    Olumsuz etkiler:
    • Batarya üretimi: Lityum-iyon bataryaların üretimi çevre dostu değildir; lityum, kobalt ve nikel gibi madenlerin çıkarılması çevreye zarar verebilir 25.
    • Elektrik üretimi: Elektrikli araçların çevresel etkisi, kullanılan elektrik enerjisinin kaynağına bağlıdır; fosil yakıtlarla üretilen elektrik, çevresel avantajları azaltır 13.
    5 kaynak
    Avrupa'da elektrikli araçlara olan talep, 2025 yılının ilk yarısında yüzde 26 artışla 2 milyona ulaştı 2.
    Özellikle Almanya ve İspanya gibi ülkelerde elektrikli araç satışları artış gösterirken, Fransa'da devlet teşviklerinin azaltılması nedeniyle satışlar yüzde 13 geriledi 25.
    Ancak, yüksek faiz oranları ve ekonomik büyümedeki yavaşlama gibi faktörler, elektrikli araç pazarının büyümesini olumsuz etkileyebilir 4. Ayrıca, bazı ülkelerde teşviklerin kaldırılması ve yeni ticaret politikaları da pazarın geleceğini belirsiz hale getirdi 5.
    Avrupa Birliği, elektrikli araçlara olan talebi artırmak için üreticilere yönelik yeni teşvik programları üzerinde çalışıyor 3.
    5 kaynak
    Volkswagen'in gelecekteki elektrikli modellerinden bazıları şunlardır:
    • ID.1 23. 2027 yılında satışa sunulması planlanan, 3,88 metre uzunluğunda, 5 kapılı, 94 beygir gücünde motora ve 38 kWsa LFP bataryaya sahip bir modeldir 23.
    • ID.2 23. 2026 yılının başında satışa sunulması planlanan, 56 kWsa bataryaya sahip ve 450 km menzil sunan bir modeldir 23.
    • ID.2X 23. 2027 yılında piyasaya sürülmesi planlanan, SUV tarzında, araziye uygun tasarım detaylarına sahip bir modeldir 23.
    • Yeni Golf 23. 2028 yılında tamamen elektrikli olarak piyasaya sürülmesi planlanan, Scalable Systems Platform (SSP) altyapısını kullanan bir modeldir 23.
    Ayrıca, Volkswagen'in mevcut elektrikli modellerinde de yenilemeler yapması planlanmaktadır; ID.3 ve ID.4 modelleri 2026 yılında makyaj operasyonuyla yenilenecektir 23.
    5 kaynak