Debug panelini

Debug paneli, SDK çağrılarını izlemek, internet bağlantısını kötüleştirmek, oyunun odak noktasını kaldırmak, Yandex'in yükleme ekranını kapatmak gibi taslak testlerini gerçekleştirebileceğiniz bir araçtır.

Debug Panelini Etkinleştirme

  1. Yandex Oyun Konsolunu açın.
  2. İlgili oyunu seçin.
  3. Sol üst köşede Open with debug panel'e tıklayın.
  1. İlgili oyunu açın.
  2. Tarayıcıdaki URL adresinin sonuna &debug-mode=16 ekleyin.

Debug paneli, oyun sayfasının sol alt köşesinde görünecektir.

Debug Panelinin Bölümleri

Yükleyici

Yükleyici şu değerlere sahip olabilir:

Gösterge

Metin

Değer

W

Başlatılması bekleniyor.

IT

Is loader: true

SDK yükleyicisi doğru şekilde başlatıldı.

IF

Is loader: false

Eski yükleme aracı kullanılıyor. SDK'yı belgede belirtildiği şekilde yükleyin (madde 1.19.1).

Game Ready Çağrı Göstergesi

İşaretçiye gelerek, SDK'nın oyun içindeki durumunu ve yöntemi çağırma anını LoadingAPI.ready() öğrenebilirsiniz (madde 1.19.2). Mavi, yeşil veya kırmızı renkte olabilir:

Gösterge

Metin

Anlamı

Mavi yanıp sönüyor

SDK is not initialized. Wait for "unit" call.

Oyun SDK'nın başlatılmasını bekliyor.

Mavi yanıp sönüyor

The game has initialized the SDK. Waiting for call "ready".

Oyun SDK'yı başlattı ve şimdi LoadingAPI.ready() metodunun çağrılmasını bekliyor. Game Ready bekleme süresi – 90 saniye.

Yeşile döndü

The game called ready after … ms.

LoadingAPI.ready() metodu belirtilen milisaniye sonrasında çağrıldı.

Kırmızıya döndü

"ready" called on timeout.

Oyunda Game Ready, 90 saniyelik bekleme süresi sonrası çağrılmadı. Bu durumda, oyunun Game Ready'i kullanmadığı düşünülür.

Neden SDK is not defined hatası görünüyor, oysa Game Ready göstergesi SDK'nın başlatıldığını gösteriyor?

SDK'nin doğru şekilde başlatılması önemlidir: /sdk.js betiği, YaGames.init() çağrılırmadan önce yüklenmiş olmalıdır. Game Ready göstergesi, yalnızca SDK'nın oyuna kurulup kurulmadığını, gerekli betiğin bağlanıp bağlanmadığını kaydeder.

Play Butonu ▶️

Play Butonu, oyun aktivitesinin bir göstergesidir. game_api_pause/game_api_resume olayları aracılığıyla, platform oyunun ne zaman duraklatılması veya oyun deneyiminin devam ettirilmesi gerektiğini bildirir.

Olayların nasıl çalıştığını simüle etmek için butona basın:

  • ▶️ — oyun odakta ve oyun süreci devam ediyor.
  • ⏸️ — oyun odağa alınmamış, satın alma penceresi açık veya reklam gösteriliyor.

Oyun Kolu Butonu 🎮

Oyun kolu butonu 🎮, SDK metodlarının GameplayAPI.start() ve GameplayAPI.stop() (madde 1.19.3) kullanımını simüle eder. Aralarında geçiş yapmak için tıklayın:

  • Beyaz arka plan (varsayılan) — oyun içinde oynanış kullanılmıyor.
  • Yeşil arka plan — oynanış devam ediyor.
  • Kırmızı arka plan — oynanış duraklatıldı.

Saat Düğmesi ⏱️

Yandex yükleme ekranının saydamlığını açıp kapatmak için saate ⏱️ tıklayın:

  • Mute Game loader – saydamlık kapanacak, oyun başladığında oyunun simgesi ortasında yükleme ekranı görüntülenecek.
  • Show Game loader – saydamlık açılacak, oyunun yükleme simgesi saydam hale gelecek. Oyunun yüklenirken ne yaptığı görülebilir.

Araçlar butonu SDK mocks ⚒️

Choose Game LangParametresi

Bu özellik, oyun için otomatik belirlenen dili değiştirmenize olanak tanır.

Çalışma prensibi:

  1. Choose Game Lang'a tıklayın.
  2. Açılan listeden bir dil seçin.
  3. Oyunu yeniden yükleyin. Seçilen dil değeri environment.i18n.lang içine yerleştirilecektir.

Dilin otomatik belirlenmesine geri dönmek için:

  1. Dil işaretiyle bir parametre seçin (örneğin, En ).
  2. Açılır menüden ilk satırı seçin Choose Game Lang.
  3. Oyunu yeniden yükleyin.

Bu parametre ile gereklilik maddesi 8.4.1'in uygunluğu kontrol edilmektedir. Diğer oyunlara olan bağlantılar yerine denetim modunda bir statik sayfa açılıyorsa, bu gereklilik yerine getirilmiş sayılır. Ayrıntılı bilgi için denetim yöntemine bakınız.

Denetim modunu etkinleştirmek veya devre dışı bırakmak için:

  1. 🔗 Game links mock is disabled veya 🔗 Game links mock is enabled'i seçiniz.
  2. 5 saniye bekleyin ve oyunu yeniden yükleyin.

Göz ikonu: 👁 Remove the focus from the game / 👀 Return the focus to the game.

Oyunun odaklanmasını kaldırmak veya tekrar odaklanmasını sağlamak için butona basın. Bu, oyunun hata ayıklaması ve test edilmesi için faydalıdır.

Roket veya kaplumbağa ikonu: 🚀 Network throttling is disabled / 🐢 Network throttling is enabled.

Roket ve kaplumbağa, sunucudan yanıt bekleme süresini değiştirir. Farklı modlar arasında geçiş yapmak için bu düğmeye basın:

  • Roket modunda, sunucudan yanıt bekleme süresi standarttır. Oyun normal modda çalışır.

  • Kaplumbağa modunda, istemci sunucudan hemen yanıt bekler. Kısa bir süre içinde yanıt gelmezse, oyun sunucunun yanıt vermediğini düşünür. Bu mod, oyunun kötü internet bağlantısında veya SDK sunucusu zamanında yanıt vermezse satın alma işlemi gibi hataları simüle etmek için test edilirken kullanılır.

Para birimi ikonu: 🪙 Currency mock is disabled / 🪙 Currency mock is enabled.

Bu ayar, oyundaki para birimini (adı ve simgesi yans olan) simüle eder:

  • Currency mock is disabled — para biriminin simgesi ve adı standart yans olarak kalır.

  • Currency mock is enabled — oyundaki para biriminin adı ve simgesi mock olanlara değişmelidir. Eğer:

    • para biriminin adı ve simgesi yen olarak değiştiyse — oyun, portal para birimini belirtmek için SDK metodlarını doğru bir şekilde kullanıyor demektir (bu, gereklilik maddesi 3.8 ile uyumludur);

    • para biriminin adı ve simgesi yen olarak değişmediyse — oyun, portal para birimini belirtmek için gerekli metodları kullanmıyor ve gereklilik maddesi 3.8 ihlal ediliyor. Bu tür bir oyun, moderatörler tarafından reddedilecektir. Para biriminin adını ve simgesini geliştirici dokümantasyonu ile uyumlu şekilde belirtmelisiniz.

Mock olanlara, test amacıyla sunucunun sağladığı koşullu bir para birimidir. Moderatörler, mock para birimi olarak TST, yen simgesi ¥ kullanır.