1. Benzer otomatik stratejilerin ayarlarını birleştiriyoruz
Sizden aldığımız geri bildirimler bazında benzer otomatik stratejilerin ayarlarını tek ekranda birleştirerek strateji seçimini kolaylaştırmayı planlıyoruz. Böylece yakında tıklama, dönüşüm veya ortalama kârlılık olmak üzere, optimize etmek istediğiniz parametreye göre otomatik strateji seçebileceksiniz.
Ağustos ayında neler değişecek:
"Haftalık bütçe: Maksimum dönüşüm " + "Ortalama dönüşüm fiyatı" = Dönüşüm optimizasyonu
Dönüşüm optimizasyonunu seçerek mümkün olduğunca çok dönüşüm elde etmek ya da istediğiniz CPA değerini tutmak için haftalık bütçe ve maksimum tıklama fiyatını belirleyebilirsiniz. "Ortalama dönüşüm fiyatını tut" alanı zorunlu olmayacak.
"Haftalık bütçe: Maksimum tıklama" + "Ortalama tıklama fiyatı" + "Haftalık tıklama paketi" —> "Tıklama optimizasyonu" stratejisi
İlk maddeyle aynı mantığa göre üç strateji tek bir stratejide birleştiriliyor. "Tıklama optimizasyonu" stratejisinin içinde eskisi gibi haftalık bütçe, ortalama tıklama fiyatı ve haftalık gerekli tıklama sayısını belirleyebilirsiniz; ayarlarda tüm eski seçenekler geçerli olacak.
2. Ağlarda bütçe ayarlarını güncelliyoruz
Şu anda "Ağlarda ayarlar" ayrı bir blok olarak sunuluyor. Ağustos ayında "Ağlarda ayarlar" bloğunu "Optimizasyonlu manuel teklif yönetimi" stratejisine dahil edeceğiz:
Böylece Ağustos ayından itibaren manuel teklif yönetiminde iki seçeneğe erişebileceksiniz:
- Ağlarda kampanya harcamasını belirtilen değerin sınırlarında tutmak
- Ağlardaki teklifi Arama'daki teklifin altında tutmak
Bununla birlikte, Arama'daki teklifin yüzdesi olarak ağlarda teklif belirleme bu stratejiye aktarılamıyor fakat bu konuda endişeye gerek yok. Ağlardaki teklifin, Arama'daki teklifin %100'ünden az olduğu manuel yönetim kampanyalarınızda ayrı teklif yönetimini etkinleştirip tüm mevcut ayarlarınıza göre teklif vereceğiz:
Ağlarda teklifiniz = Arama'daki teklifiniz x ağlardaki teklif düzenlemenizin değeri
Ağlarda tekliflerinizi kendiniz ayarlamak istiyorsanız lütfen 15 Ağustos'a kadar ağlarda ayrı kampanyalar oluşturun. Ağlarda gösterimler için ayrı kampanya ayarlama hakkında ayrıntılı bilgiye Yardım bölümünde ulaşabilirsiniz.
Otomatik stratejiler, belirttiğiniz parametreleri dikkate alarak tüm satın alımları optimize eder; bunlar için ağlardaki ek bütçe ayarları geçerli olmadığından bunlar ayrıca aktarılmaz.
3. İlişkilendirme modelini seçme olanağı ekliyoruz
Eylül ayından itibaren ilişkilendirme modeli, strateji düzenlenirken seçilebilecek.
İlişkilendirme modeli nedir?
İlişkilendirme modeli, ziyaretin kaynağı olarak sayılacak geçişin kuralıdır. Böylece, "İlk geçiş" ilişkilendirme modeli seçildiğinde son 180 günde siteye yapılan ilk geçiş, kullanıcı ziyaretinin kaynağı olarak kabul edilir; "Son geçiş" ziyaret geçmişi dikkate alınmadan siteye yapılan son geçiştir; "Son anlamlı geçiş" ise açık sekmeden, kayıtlı sayfadan veya siteye doğrudan yapılan girişler hariç, reklamdan siteye yapılan son geçiştir. İlişkilendirme modelleri hakkında ayrıntılı bilgiye Yardım bölümünde ulaşabilirsiniz.
Sadece belirttiğiniz geçiş türü Yandex.Direct'in istatistiklerinde dikkate alınır ve ziyaretin kaynağı olarak algılanır, dolayısıyla stratejilerin çalışma temelinde bulunan algoritmanın çalışmasını etkiler.
Yandex.Direct API ile ilgili gelişmeler var mı?
Campaigns servisinde yapılan tüm değişiklikler hakkında ayrıntılı bilgiye Yandex.Direct API bloğunda ulaşabilirsiniz.
Değişiklikler ne zaman yapılacak?
Yaklaşık olarak Ağustos ayının ortasında otomatik stratejileri güncelleyerek manuel yönetim kampanyalarında ayrı teklif yönetimini etkinleştireceğiz. Gelişmelerin hemen öncesinde sizi tekrar bilgilendireceğiz.
Ayarlarda değişikliklerle ilgili olan stratejilerin tüm kullanıcılarına ayrıntılı bilgi içeren e-postalar gönderilecek. Tüm mevcut ayarlarınız yeni tasarıma aktarılarak, kampanyanızı yeniden yapılandırmanıza gerek kalmayacak şekilde güncelleme yapacağız.