Bu ayar çalıştırıldığında sistem, tıpkı Yandex arama motorunun yaptığı gibi, reklamlarınızın ve açılış sayfalarının metinlerini indeksleyerek kullanıcılardan uygun arama sorguları geldiğinde bunları gerçek zamanlı olarak reklamlarınızla otomatik yanıtlar. Böylece, ilgili anahtar sözcükleri özel olarak belirtmeye gerek kalmaksızın, arama sonuçları sayfalarındaki reklam gösterimleri etkinleştirilebilir.
Otomatik hedefleme özelliği, belirlenmiş anahtar sözcüklere göre reklam gösterimleriyle birlikte de çalışır. Kampanyanızda otomatik hedeflemeyi çalıştırdıktan sonra Arama Sorguları raporu verilerine dayanarak ayrı fiyat tekliflerinin belirtileceği anahtar sözcüklerin listesini oluşturabilirsiniz.
Bu yeni özelliği kullanmak çok kolay: Otomatik hedefleme, ayrı fiyat teklifinin uygulandığı reklam grupları için yeni bir gösterim koşuludur. Yapmanız gereken tek şey reklam grubu oluşturmak, bu yeni gösterim koşulunu seçmek, tıklama başına maksimum fiyatı belirlemek ve reklamlarınızı moderasyona göndermektir.
Otomatik hedeflemeyi test etmek ne işe yarar?
- Otomatik hedefleme; aramadaki gösterimler için uzun anahtar sözcük listeleriyle uğraşmaya gerek kalmaksızın ana anlamsal öğeleri belirler ve reklam metinlerinizi kullanıcı sorgularıyla karşılaştırarak reklamlarınızı yalnızca uygun arama sorgularında gösterir.
- Otomatik hedefleme sadece anahtar sözcük seçimini değil, açık artırmayla çalışmayı da kolaylaştırır. Tıklama başına sadece tek bir fiyat teklifi yapıp buna göre aramada mevcut olan uygun veri trafiğinin tamamını satın alabilirsiniz. Başlamak için yapmanız gereken en önemli şey, birkaç iyi reklam yazıp bunlar için sizce uygun olacak bütçe değişkenlerini belirlemektir. Ardından da kampanyanızın verimliliğini sıkı takip ederek gerekli hassas ayarları yapmanız yeterlidir.
Deneme nasıl yapılmalı?
An itibarıyla otomatik hedefleme deneme aşamasında olduğundan yayınlanan reklamları sıkı kontrol altında tutmak gerekir. Anahtar sözcük belirtmeden görüntülenen reklamların kontrolüne katılmak istiyorsanız yapılacak ayarlar hakkında aşağıdaki önerilerimize gözatın:
- Farklı metinlere ve farklı açılış sayfalarına sahip birden fazla reklam grubu oluşturun: Şeçim için ne kadar çok farklı metin olursa o kadar iyidir. Farklı konulu reklamları aynı grupta birleştirmemeye çalışın.
- Fiyat teklifi yönetimi için otomatik strateji uygulayın. NOT: Yandex.Direct stratejisi seçmeniz zorunlu değildir, fiyat teklifi kontrolü için tercihinize göre harici bir araç da kullanabilirsiniz: Gerçek zamanlı açık artırmanın bir robot tarafından yönetilmesi manuel yönetime göre daha etkilidir.
- Masraflarınızı ve dönüşüm maliyetinizi kontrol etmeyi ihmal etmeyin. Küçük bir miktarla başlayın. Normal harcama tutarınızı biliyorsanız tıklama başına fiyat veya dönüşüm fiyatı için ortalama değeriayarlayın. Aksi takdirde, haftalık bütçe limitini belirleyin.
- Lütfen dikkat! Kampanyayı çalıştırdıktan sonra gösterimlerin başlaması için bir süre bekleyin: Reklam metinlerinizin ve açılış sayfalarının indekslenmesi yaklaşık 2 gün sürer.