Reklam verenlerin etkili trafiği kaybetmemeleri için Yandex.Direct'te kademeli olarak günlük bütçe algoritmalarını değiştirmeye başladık.
Öncelikle, gün içinde harcama dağılımı mekanizmasını değiştirdik. Mevcut talep seviyesinde kampanya çok erken kapanma riski taşıyorsa Yandex.Direct otomatik olarak bütçe optimizasyonu moduna geçer; bakiyeyi hızlı bir şekilde harcamak ve bir sonraki güne kadar kampanyayı kapatmak yerine sistem, her bir kullanıcı sorgusu için reklamın açık artırmada yer almasına karar verir ve tüm gün boyunca reklamı hedef kitlenin görebileceği alanda tutmaya çalışır. Böylece, kampanya uzun süre durdurulmaz.
İkinci aşamada, yoğun talep günlerinde maksimum sayıda hedef kullanıcıyı çekebilmeniz için harcama takvim haftası boyunca dağıtılır. Artık "günlük bütçe" ortalama günlük bütçe haline geldi ve aşağıdaki formüle göre çalışıyor:
Ortalama günlük bütçe = Takvim haftası için harcama tutarı/7
Güncellenen "günlük bütçe" belirttiğiniz sınırlamaları uygulamanın yanı sıra reklamınız için harcama ile gelen trafiği dengelemeye çalışır.
Günlük bütçenizin 100 TL olduğunu varsayalım. Kullanıcılar hafta içinde yoğun olarak gelir ve hedef trafik için ayırdığınız bütçe günün ilk yarısında harcanmış olur; Cumartesi ve Pazar günleri ise ortalama harcama 70 TL'yi aşmaz. Ortalama günlük bütçe, hafta sonundan kalan harcanmamış bakiyeyi kullanarak en aktif günlere ekleme yapabilir.
Bununla birlikte haftalık ortalama harcama günde 100 TL'yi aşmaz.
"Kalan" bakiyenin aktif günlere aktarılmasını sağlayan günlük bütçe özelliği uzun süredir test ediliyordu; her şeyin gerektiği gibi çalıştığından emin olmak istiyorduk. Artık bu mod kalıcı olarak hizmete sunuldu.
Günlük bütçe ayarları hakkında ayrıntılı bilgiyi Yardım bölümünde bulabilirsiniz.