Mobil uygulama reklamverenlerinin trafik ve kurulum hedeflerini nasıl elde ettiklerini araştırdık ve uygulamayı sadece uygulama mağazasında yayınlamanın kullanıcı kazanmak için yetmediği ortaya çıktı. Kullanıcıların temel uygulamalar haricindeki uygulamaları puan ve yorumlara göre indirdiği anlaşıldı. Uygulamanızın hedef kitleniz tarafından fark edilmesi ve indirilebilmesi için Direct'te akıllı hedefleme yapan reklamları kullanabilirsiniz.
Uygulama kategorilerine göre kullanıcı hedefleme
Direct'te uygulama reklamları için kullanıcının ilgi alanlarına göre hedefleme özelliği geliştirildi. Bu özellik, Yandex Reklam Ağı ve harici ağlardaki mobil siteler için geçerlidir. Bu hedeflemeyle sadece istediğiniz kategorilerdeki mobil uygulamaları tercih eden kullanıcılara reklamınızı gösterebilirsiniz.
Örneğin e-ticaret uygulamalarının reklamı ilgi alanı "Alışveriş" olan hedef kitleye, "Angry Birds" tarzı oyunların reklamları ise gündelik oyunseverlere gösterilir. Bununla birlikte bir veya birkaç ilgi alanı kategorisini seçebilir ya da maksimum kapsam elde etmek için tüm kategorileri işaretleyebilirsiniz.
İlgi alanları nasıl seçilir?
Akıllı telefon kullanıcıları telefonlarına genellikle farklı türlerde uygulamalar indirmektedir. Otomatik öğrenme ve Crypta verilerine dayanan hedef kitle seçim algoritmalarımız da bunu kanıtlıyor: Bir veya birkaç uygulama kategorisine ilgi duyan kullanıcıların sayısı oldukça az. Bu nedenle yeni hedefleme ayarlarına tüm ilgi alanlarını kapsamak amacıyla önemli bir kategori ekledik: "Genel kategori". Hedefe yönelik veya dönüşüm potansiyeli yüksek olan kullanıcıları kaçırmamak adına bu kategoriyi tüm gruplarınızda etkinleştirmenizi öneririz. Bu kategorinin üzerine istediğiniz ek kategorileri ekleyebilirsiniz.
Örneğin bir koşu uygulamasının reklamını yapıyorsanız ilgi alanlarına göre hedefleme kategorileriniz şunlar olabilir:
|
Ayarlar nerede yapılır?
Bu yeni hedefleme özelliği, reklam grupları ayarlarının arayüzünde "İlgi alanları" bloğunda ayarlanabilir. Yakında bu özellik Direct API'ye de eklenecektir.
Uygulama kategorileri için ilgi alanlarına göre hedefleme ağlardaki tüm stratejiler için geçerlidir. Mobil uygulamaların reklamları için özel geliştirilmiş olan Uygulama kurulumunun ortalama fiyatı ve Haftalık bütçe: maksimum kurulum stratejileri kullanmanızı öneririz.
Manuel strateji seçildiğinde ise her ilgi alanı kategorisi için teklif belirleyebilirsiniz.
İstatistikler nerede görüntülenir?
Rapor Sihirbazı'na "İlgi alanları" adında yeni bir kesit ekledik. Bu sayede her kategorinin etkililiğini analiz edebilir ve reklamın hangi kategorilerde ve hangi tekliflerle gösterilmesinin daha kârlı olacağına karar verebilirsiniz.
Mobil uygulama reklamları için yeni hedefleme özelliği ayarları ve çalışma prensipleri hakkında daha fazla bilgiyeYardım bölümünde ulaşabilirsiniz.