Yaklaşık iki ay sonra Direct'i tamamıyla Profesyonel arayüze geçirmeyi ve yeni başlayan reklamverenlerin ilk reklamlarını oluştururken uzun süre deneme alanı olarak kullanılan Express arayüzü kapatmayı planlıyoruz. Bundan sonra sadece Profesyonel arayüz Direct'in ana arayüzü olacak.
Geçişin sebepleri
Express arayüz, yeni başlayan reklamverenin ilk reklamını kolayca oluşturup, Direct'teki temel reklam verme mekanizmasını anlayabilmesi ve ardından tam teşekküllü reklam kampanyasını yönetmek üzere ana arayüze geçmesi için geliştirilmiştir. Bunun yanı sıra Express arayüz, internette müşteri elde etme yarışında daha fazla önem kazanmaya başlayan bazı ayarları ve araçları desteklememektedir. Örneğin Express arayüzde reklama görsel ekleme, esnek teklif yönetimini ayarlama, reklamı ağlara göre uyarlama, akıllı banner, grafik ve dinamik türde yeni formatlar ekleme gibi işlemler yapılamamaktadır.
Servisin kısıtlı özelliklere sahip olan bu sürümünün gerekliliği ortadan kalkmıştır. Bu nedenle farklı özelliklere sahip iki arayüzü desteklemek yerine Direct için tek bir arayüzü üzerinde odaklanmaya karar verdik.
Geçiş süreci
Reklamverenlerin Express arayüzden yeni arayüze geçişi otomatik olarak yapılacaktır. Geçişi Kasım ayında başlayıp sonbaharın sonuna kadar bitirmeyi hedefliyoruz. Ana arayüze geçiş yapacak olan müşterileri kullanıcıları en yakın zamanda tek tek bilgilendirmeye başlayacağız.
Geçiş sırasında, bakiye, parametreler ve istatistik bilgilerini kaydederek tüm reklam materyallerinizi dikkatli bir şekilde yeni arayüze geçireceğiz. Endişe etmeyin, hiçbir ayarınız kaybolmayacak; tüm reklamlarınız, sözcük gruplarınız, kartvizitleriniz, bölge ve gösterim zamanı ayarlarınız olduğu gibi saklanacaktır.
Ana arayüze geçtikten hemen sonra yeni ayarları ve özellikleri öğrenmeye çalışmanıza gerek yok; sistemin temel özelliklerini burada kullanmaya devam edebilirsiniz. Ayarlarınızı isteğinize bağlı etkinleştirebilir ve düzenleyebilirsiniz.
Hangi gösterim stratejisine geçiş yapılacak?
Express arayüzde "Haftalık bütçe" adında tek bir strateji kullanılmaktaydı. Aynı strateji yeni arayüzde çalıştığı için otomatik geçiş sırasında daha önce ayarladığınız gösterim senaryosu kaydedilecek. Bununla birlikte hem aynı strateji hem de aynı bütçe kısıtlamaları olduğu gibi saklanacak.
Nasıl hazırlanmalıyım?
Reklamveren tarafından hiçbir işlemin veya yeniden ayarlamanın yapılması beklenmemektedir.
Otomatik geçişi beklemek istemiyorsanız istediğiniz anda yeni ana arayüze kendiniz geçebilirsiniz.
Tüm sorularınızı Yandex yöneticinize veya Destek Ekibi'ne sorabilirsiniz.