Direct'e negatif anahtar sözcük gruplarını seçme özelliği eklendi. Bu özellik sayesinde ayrı sözcükler dışında 2 ila 7 sözcük uzunluğunda sözcük gruplarını birbirinden ayırarak hedefe yönelik olmayan reklam gösterimlerinden kurtulabilirsiniz.
Örneğin ev tadilatı anahtar sözcük grubuna ucuz, maliyetli ucuz, maliyetli ucuz maliyetli negatif anahtar sözcük grubunu ekleyebilirsiniz; böylece ucuz ev tadilatı veya maliyetli ev tadilat sözcük gruplarına göre gösterimleri kaybetmemiş olursunuz.
Negatif anahtar sözcüklerin yanı sıra alıştığınız alanları boşluk tire (-ucuz, -maliyetli, -hızlı) veya virgülle (hızlı, maliyetli, ucuz) ayırarak negatif anahtar sözcük gruplarını kampanya veya reklam grubu seviyesinde belirleyebilirsiniz. Negatif anahtar sözcük grupları Direct Commander ve Direct API tarafından desteklenmektedir.
Not. Negatif anahtar sözcük gruplarının kullanıma açılmasının kampanyalarınızda kullanılan negatif anahtar sözcüklere herhangi bir etkisi olmaz. Fakat yeni kampanya oluştururken kampanya başlatıldıktan sonra ‹hızlı, maliyetli, ucuz› listesi ayrı negatif anahtar sözcük sıralaması olarak değil, tek bir negatif anahtar sözcük grubu olarak algılanır (sadece kullanıcı sorgusunda tüm bu sözcükler varsa reklam gösterilmez).
Negatif anahtar sözcük gruplarının netleştirilmesi için " " (tırnak işareti), [] (köşeli parantez), + (artı) ve ! (ünlem işareti) gibi tüm Direct operatörleri kullanılabilir. Bu operatörler sayesinde negatif anahtar sözcük gruplarının netliğini arttırabilir ve hedef kitle kapsamının aşırı daraltılmasını önleyebilirsiniz.
Negatif anahtar sözcük grupları hakkında daha fazla bilgiyi Yardım bölümünde bulabilirsiniz.