Algoritmaların çalışmaya başlayacağını hatırlatmak ve ilk duyurunun ardından sık sorulan soruların yanıtlarını paylaşmak istiyoruz.
- Algoritmalar ne zaman çalışmaya başlayacak ve etkileri nasıl ölçülebilecek?
15 Mayıs'tan sonra sistem, tahmine göre teklifleri düşürerek veya yükselterek Arama'daki trafiğin sadece küçük bir kısmı için dönüşüm olasılığını tahmin edecek. Daha sonra sonuçları dikkatlice kontrol ederek Arama'daki etki alanını kademeli olarak genişleteceğiz.
Bu yeniliğin sonuçlarını değerlendirmek, ancak birkaç ay sonra algoritmalar tüm trafikte etkin olduğunda mümkün olacak.
- Arama'da fiyatlar artacak mı?
Hayır. Reklam kampanyalarınızda ortalama tıklama fiyatı değişmeyecek. Fakat kampanyaların etkililiği artırılacak. Bu yeniliğin hedefi, aynı bütçeyle daha fazla dönüşüm sağlamaktır.
Fiyatlarla ilgili olarak, otomatik teklif düzenleme hem aşağı hem de yukarı yönde çalışır; daha çok hedeflenen kullanıcılar için sistem daha etkin pazarlık yapabilir, daha az hedeflenen kullanıcılar içinse teklifi düşürebilir. Böylece ortalama CPC'niz alışılmış düzeyde kalır.
Ayrıca, Arama'da VCG açık artırma modeli çalışmaktadır; burada tıklama için düşürülen fiyat genellikle reklam verenin teklifinin çok altında olur. Sistem daha çok dönüşüm sağlayan kullanıcılar elde etmek için teklife yükselten katsayı uygulasa bile düşürülen fiyatın en yüksek teklifinizi aşma ihtimali düşüktür.
- Harici teklif yönetim sistemleri nasıl çalışacak?
Bu sistemlerin çalışması hiçbir şekilde engellenmeyecek. Daha önce olduğu gibi teklif sihirbazınız, reklam kampanyası yönetiminin temelinde olan anahtar sözcük gruplarına göre teklifleri hesaplayabilir.
Bazı durumlarda teklif için artan veya azalan katsayı uygulanabilir, ancak sözcük grubuna göre ortalama tıklama fiyatı sınırlarınız içinde kalır ve teklif yönetim sisteminizin hedeflediği tasarruf devam eder.
Optimizasyon algoritmalarımız, hiçbir harici sistemin görmediği, hedef kitlenin davranışları ve ilgi alanları ile ilgili sinyallerle çalışır; bu sayede, sözcük gruplarına göre istediğiniz fiyatta trafik satın alan ve hedeflerinizi dikkate alan teklif sihirbazınıza engel olmadan, dönüşüm olasılığı düşük olan tekli kullanıcıları ayırt ederek tasarruf etmenizi sağlar.
- Optimizasyon neden herkes için zorunlu?
Benzer sebepten dolayı VCG açık artırmasının inceliklerini hemen öğrenmek istemeyen kullanıcılar için ikinci açık artırmayı bırakamamıştık. Yeni satın alma mantığı (etkililiği ve hedef işlemlerin olasılık tahminini hesaba katarak) uygulandığında, reklam verenlerin açık artırmada eşit avantaja sahip olmaları için herkese aynı anda uygulanmalıdır.
Manuel olarak belirlediğiniz teklifler kampanya yönetimi için kullanmaya devam eder. Bazı ayrı tıklamalarda artan veya azalan katsayı uygulanır, ancak genel olarak fiyatlar alıştığınız seviyede kalır.
Alternatif yönetim seçenekleri olarak CPC'yi sınırlayabilen ve tıklama satın alabilen otomatik stratejilerin kullanılmasını öneriyoruz.
- Yandex.Metrica sayacında çok farklı hedeflerim varsa optimizasyon nasıl çalışır? Sitede Yandex.Metrica sayacı yoksa optimizasyon çalışır mı?
Sistem, kullanıcı oturumlarını doğrudan analiz eder ve faaliyet alanı türünüz için en faydalı işlemlere (örneğin, sipariş vermeye veya iletişim bilgilerini görüntülemeye) göre hareket eder. Bu teknolojiyi geliştirerek dönüşümleri, huninin üst katmanında yapılan standart işlemlerden ayırabilecek şekilde Yandex.Direct'i geliştirdik. Sitede ihtiyacınız olan her tür hedefi ayarlamaya devam edebilirsiniz. Bu durum, optimizasyonun doğru yapılmasına engel olmaz. Dahası, sayacınızdaki olası yanlış hedef ayarları algoritmanın çalışmasını etkilemez.
Yandex.Metrica sayacı olmayan siteler için bile daha az dönüşüm trafiği için tıklama fiyatının otomatik optimizasyonu uygulanabilir. Yandex.Direct, kullanıcı profilinden toplanan verileri çalıştırır ve kullanıcının geçmiş aramaları ile internet davranışına bağlı olarak satın almayla ne kadar ilgilendiğini tahmin eder.
- Arama'da reklam yönetimi için ne tür alternatifler önerilir? Bütçe yönetimi için ne tür araçlarım var?
Teklifleri manuel olarak yönetirken ana hedefleri ayarlamanızı ve değerlerini belirtmenizi öneririz. Bu şekilde optimizasyon algoritmaları, sitede seçtiğiniz hedef işlemleri dikkate alır.
CPC kontrolü için Yandex.Direct'te, belirtilen değeri bir hafta boyunca dikkate alan "Ortalama tıklama fiyatı" stratejisi ve maksimum CPC belirtebileceğiniz "Haftalık bütçe: Maksimum tıklama" stratejisi mevcut.
Reklam kampanyalarının kâr getirme doğrultusunda çalışmaları için "Ortalama dönüşüm fiyatı", "Haftalık bütçe: Maksimum dönüşüm" veya "Ortalama yatırım kârlılığı" gibi otomatik teklif yönetim stratejilerini öneriyoruz. Otomatik teklif yönetim stratejilerini kullanarak sadece zaman kazanmakla kalmayıp manuel teklif yönetimine kıyasla bazı önemli teknolojik avantajlar da elde etmiş olursunuz.
- Tıklama fiyatı en fazla ne kadar aşılabilir?
Kampanyalarda ortalama tıklama fiyatı değişmez, düzenlemeler ise her reklam veren için özeldir. Düzenlemeler, ortalama CPA değerinize ve her reklam gösteriminde dönüşüm olasılığına bağlıdır. Her durumda sistem tekliflerinizi ve reklam kampanyanızdaki diğer kısıtlamaları hedefleyecektir.
- Kampanyalarım için dönüşüm tahmininin geçerli olmadığına ve yanlış hesaplanacağına inanıyorum.
Tahmin tamamen kişisel hesaplanır ve reklam kampanyanız için ortalama dönüşüm oranını hesaba katar. Kampanya kendine has özelliklere sahip ve konu itibarıyla veya kullanıcı davranışlarıyla diğer kampanyalardan çok farklı olsa bile düzenlemeler sadece dönüşüm olasılığı bu kampanyada aynı ortalama göstergelerden çok daha yüksek veya daha düşük olduğunda uygulanır.
Optimizasyon algoritmalarını yönlendirmek için ana hedefleri ayarlamanızı ve değerlerini belirtmenizi öneririz. Bu şekilde optimizasyon algoritmaları, sitede seçtiğiniz hedef işlemleri dikkate alır.
- Bu yenilik, reklamlarımın belirli bir sözcük grubuna göre ortalama gösterim pozisyonlarını etkiler mi?
Hayır, otomatik teklif düzenlemeleri sözcük grubuna göre ortalama gösterim pozisyonunuzu etkilemez. Otomatik teklif düzenlemeleri sadece kampanyanızdaki ortalamanın altında veya üstünde dönüşüme sahip olan kullanıcılara gösterilecek reklamlar için uygulanır.
Ana hedefleri henüz ayarlamadıysanız vakit kaybetmeden bunu yapmanızı öneririz. İletişim formları yoluyla tüm sorularınızı bize yöneltebilirsiniz. Size yardımcı olmaktan mutluluk duyacağız.