Microsoft Outlook

1. Adım E-posta kutusunu özelleştirin

  1. Yandex Mail ayarlarında “E-posta programları” bölümünü açın.
  2. Posta istemcisinin e-posta kutusuna erişmesine izin ver → imap.yandex.ru sunucusundan IMAP protokolüne göre ve Uygulama şifreleri ve OAuth token'ları seçeneklerini etkinleştirmeyi unutmayın.
  3. Değişiklikleri kaydedin.
Not. E-postalarınızın silinmelerinden sonra bir süre daha e-posta programınızda saklanmasını istiyorsanız IMAP'de silinmiş olarak işaretlenmiş e-postaların otomatik olarak silinmesini devre dışı bırak opsiyonunu seçin. E-posta programını yeniden başlattıktan hemen sonra iletilerin e-posta kutusundan kalıcı olarak silineceklerini unutmayın.

2. Adım Uygulama şifresi oluşturun

  1. Yandex ID hesabınızın Uygulama şifreleri sayfasını açın ve Yeni şifre oluştur'a tıklayın
  2. Mail uygulama türünü seçin.
  3. Şifre oluşturduğunuz uygulama adını belirttiğiniz gibi bir şifre adı düşünün. Şifre bu adla listede görüntülenecektir.
  4. İleri butonuna tıklayın. Uygulama şifresi açılır-pencerede görüntülenir.
Sınırlama. Oluşturulan şifre yalnızca bir kez görüntülenebilir. Yanlış girdiyseniz ve pencereyi kapattıysanız, geçerli şifreyi silip yenisini oluşturun.

3. Adım Programı IMAP protokolüne göre yapılandırın

  1. Programı başlatın. E-posta adresinizi girin, Ek seçenekler → Hesabı manuel olarak yapılandır seçin ve Bağlan butonuna tıklayın.

  2. Yandex Mail için oluşturduğunuz uygulama şifresini girin. Bağla butonuna tıklayın.

  3. IMAP seçin.

  4. Aşağıdaki hesap ayarlarını girin:

    Gelen e-posta:

    • Sunucu: imap.yandex.com.tr;
    • Bağlantı noktası: 993

    Gönderilen e-posta:

    • Sunucu: smtp.yandex.com.tr;
    • Bağlantı noktası: 465

    Diğer seçenekleri varsayılan olarak bırakın ve İleri butonuna tıklayın; hesap ayarları doğrulanacaktır. Ayarların kontrolü başarıyla tamamlandıysa Bitti butonuna tıklayın. Tüm parametrelerin doğru belirtildiğinden emin olun.

Sunucu ayarlarını değiştirme

İlk kurulumdan sonra, daha önce girdiğiniz verileri değiştirmeniz veya sunucuyu daha hassas bir şekilde yapılandırmanız gerekebilir. Bunu yapmak için:

  1. Cihazınızın Denetim Masası'nı açın ve Kullanıcı hesapları bölümüne gidin. Mail (Microsoft Outlook 2016) açın.

  2. Açılan pencerede hesaplardan birini seçin veya yeni bir yapılandırma oluşturmak için Ekle butonuna tıklayın.

  3. Manuel ayarlar veya ek sunucu türleri değerini seçip İleri butonuna tıklayın.

  4. POP veya IMAP protokolü değerini seçip İleri butonuna tıklayın.

  5. Aşağıdaki hesap ayarlarını girin:

    • Adınız: Kullanıcı adı (örneğin “Bilge Bilir”)
    • Elektronik posta adresi: Yandex’teki e-posta adresiniz (örneğin, “alice.the.girl@yandex.com.tr);
    • Hesap türüIMAP;
    • Gelen e-posta sunucusuimap.yandex.com.tr;
    • Giden e-posta sunucusu (SMTP): smtp.yandex.com.tr;
    • Kullanıcı Adı — Yandex kullanıcı adınız,
    • Şifre Yandex Mail için oluşturduğunuz uygulama şifresidir.
    Uyarı. “” login@yandex.com.tr türünde olan bir e-posta hesabından e-postanın alınmasını ayarlıyorsanız, @ işaretinden önce gelen kısım kullanıcı adı olarak kabul edilecektir. Kurumlar için Yandex 360 kullanıyorsanız kullanıcı adı olarak e-posta hesabınızın tam adresini belirtmelisiniz.

    Diğer seçenekleri varsayılan olarak bırakın ve Diğer ayarlar'a tıklayın.

  6. Giden sunucusu sekmesine gidip Giden sunucusu (SMTP) için kimlik doğrulaması gerekiyor özelliğini açın ve Gelen posta sunucum ile aynı ad ayarlarını kullan değerini seçin.

  7. Ek seçenekler sekmesine geçin. Aşağıdaki şifreli bağlantı türünü kullan öğesinde IMAP ve SMTP sunucuları için SSL değerini seçin. Şu parametreleri belirtin:

    • Gelen sunucusu (IMAP)993;
    • Giden sunucusu (SMTP)465.

    Diğer parametreleri varsayılan olarak bırakın ve Tamam butonuna tıklayın.

  8. Hesap ayarlarını tamamlamak için Hesap ekle penceresinde İleri butonuna tıklayın; hesap ayarlarının kontrolü yapılacaktır. Ayarların kontrolü tamamlandıysa Bitti butonuna tıklayın. Tüm parametrelerin doğru belirtildiğinden emin olun.

Microsoft Outlook ile ilgili sorunların çözümü

Bu kılavuz, Yandex Mail ve e-posta programı ile ilgili sorunları çözmenize yardımcı olur.

Sorunu seçin:

Ne mesaj aldınız?

Programda kullandığınız kullanıcı adı ve şifre ile Yandex Mail sitesine giriş yapmayı deneyin. Tarayıcıda hatırlananları kullanmadan kullanıcı adınızı ve şifrenizi manuel olarak girin.

Giriş yapabildiniz mi?

Yandex Mail ayarlarında E-posta programları bölümünü açın. imap.yandex.ru sunucusundan IMAP protokolüne göre seçeneğinin seçili olduğundan ve doğru yetkilendirme yöntemi belirtildiğinden emin olun.

E-posta programının ayarlarında aşağıdaki sunucu parametrelerini doğru belirtip belirtmediğinizi kontrol edin:

IMAP kullanıyorsanız
Gelen e-posta
  • e-posta sunucusunun adresi — imap.yandex.com.tr;
  • bağlantı güvenliği — SSL;
  • port — 993.
Gönderilen e-posta
  • e-posta sunucusunun adresi — smtp.yandex.com.tr;
  • bağlantı güvenliği — SSL;
  • port — 465.

Yandex Mail'i açın ve Ayarlar → E-posta programları yolunu takip edin. imap.yandex.ru sunucusundan IMAP protokolüne göre ve Uygulama şifreleri ve OAuth belirteçleri seçeneklerinin seçili olduğundan emin olun.

POP3 kullanıyorsanız
Gelen e-posta
  • e-posta sunucusunun adresi — pop.yandex.com.tr;
  • bağlantı güvenliği — SSL;
  • port — 995.
Gönderilen e-posta
  • e-posta sunucusunun adresi — smtp.yandex.com.tr;
  • bağlantı güvenliği — SSL;
  • port — 465.

Yandex Mail ayarlarında E-posta programları bölümünü açın. imap.yandex.ru sunucusundan POP3 protokolüne göre seçeneğinin seçili olduğundan emin olun.

Farklı e-posta programlarında sunucu ayarlarının nasıl kontrol edildiği hakkında daha fazla bilgi için Veri şifreleme bölümüne göz atınız.


Giriş yapamıyorsanız e-posta programında yanlış kullanıcı adı veya şifre kullanıyor olabilirsiniz.

“Authentication required”, “Sender address rejected: Access denied” veya “Send auth command first” iletisinin gösterilmesi, e-posta programının ayarlarında Yandex'in SMTP sunucusunda kimlik doğrulamasının devre dışında olduğu anlamına gelmektedir. (Outlook Express için) Kullanıcı doğrulama ya da (The Bat! için) SMTP doğrulaması seçeneğinin açık olduğundan emin olun.

“Sender address rejected: not owned by auth user” mesajı görüntüleniyorsa, Kimden alanındaki adres SMTP sunucusunda giriş yapmak için e-posta programının ayarlarında belirtilen adresle aynı değildir. Adresi düzeltin ve e-postayı tekrar gönderin.

“Login failure or POP3 disabled” mesajını alıyorsanız e-posta programının e-posta kutusuna POP3 protokolü üzerinde erişemediği anlamına gelir. E-posta hesabının şifresini doğru girdiğinizden ve E-posta programları bölümünde POP3 protokolünden erişimin etkin olduğundan emin olun.

“Message rejected under suspicion of SPAM” mesajını alıyorsanız e-postanızın içeriğinin Yandex Mail tarafından spam olarak algılandığı anlamına gelir. Sorunu çözmek için Yandex Mail servisini açın ve deneme olarak bir e-posta gönderin. Böylece e-postaların robot tarafından gönderilmediğini sisteme doğrulamış olursunuz.

Ücretsiz antivirüs programları ile bilgisayarınızı kontrol edin: CureIt! veya Kaspersky Lab’ın Virus Removal Tool programlarıyla bilgisayarınızda virüs taraması yapın.

Daha fazla bilgi için Spame benzediği için e-postanız gönderilemiyor mesajını alıyorum bölümüne bkz.

"Bad address mailbox syntax» mesajı görüntüleniyorsa adresin Kimden alanındaki doğruluğunu kontrol edin. Adresi düzeltin ve e-postayı tekrar gönderin.

  • E-posta programınızın ayarlarının ve bilgisayarınızın internet bağlantısı ayarlarının doğruluğunu kontrol edin.
  • Antivirüs programı, güvenlik duvarı ya da proxy sunucusu kullanıyorsanız bunları kapatıp sorunun devam edip etmediğini kontrol edin.
  • https://passport.yandex.com.tr/passport?mode=passporthttps://passport.yandex.com.tr/profile/phones Yandex ID ayarlarında doğru kişisel veriler belirtin ve hesabınıza telefon numarası ekleyin. Güvenlik sistemimiz hesabınızı şüpheli bulmuş ve e-posta kutunuzu engellemiş olabilir. Bu durum genellikle telefon numaranız e-posta kutunuza bağlı olmadığında ya da Yandex ID'de gerçek dışı ad-soyad girildiğinde meydana gelir. Engelin kaldırılması genellikle 2 saat kadar sürer.Yandex ID ayarlarında doğru kişisel verilerinizi belirtin ve hesabınıza bir telefon numarası bağlayın.

  • "Bad address mailbox syntax." Kimden alanındaki gönderenin adresini kontrol edin. Adres yanlışsa e-posta gönderildikten sonra şu hatayı göreceksiniz:

Kaybolan e-postaları bulmak için talimatları adım adım uygulayın. Çalışmaya başlamadan önce Yandex Mail'i yeni sekmede açın.

Sorunu seçin:

E-postaları sildiğinizde bu e-postalar Silinenler klasörüne düşer ve 30 gün içinde orada saklanır. Bu süre zarfında onları geri yükleyebilirsiniz:

  1. Silinenler klasörüne git.
  2. İstediğiniz e-postaları işaretleyin.
  3. Klasöre butonuna tıklayın.
  4. E-postaları taşımak istediğiniz klasörü listeden seçin, örneğin Gelen Kutusu.

E-postaların silinmesinden itibaren bir aydan fazla bir süre geçtiyse, bu e-postalar Yandex Mail sunucularından kalıcı olarak silindiği için geri yüklenemezler.

E-postalar olması gerektiği klasörde yoksa büyük olasılıkla başka klasöre düşmüş olabilirler (örneğin Silinenler veya Spam). Gönderen kişinin adını veya adresini, e-postadan bir alıntı veya konusunu hatırlıyorsanız hesabınızdaki tüm klasörlerde e-postayı aramayı deneyin.

E-postalar bulundu mu?

E-postaları geri yükleyebilirsiniz:

  1. E-postaların bulunduğu klasöre gidin.
  2. İstediğiniz e-postaları işaretleyin.
  3. Klasöre butonuna tıklayın.
  4. E-postaları taşımak istediğiniz klasörü listeden seçin, örneğin Gelen Kutusu.
E-postalar neden kayboluyor ve bunu nasıl önleyebilirim?

Silinenler klasöründe e-postalar 30 gün saklanır, Spam klasöründe ise 10 gün. Süre dolduğunda bu e-postalar Yandex sunucularından kalıcı olarak silinecektir. E-postalar neden haberiniz olmadan bu klasörlere girebilir:

Başka bir kullanıcı e-posta hesabınıza erişebilir

E-posta hesabınıza erişimi olan başka bir kullanıcı e-postaları silmiş olabilir. Başkasına ait bilgisayarda oturumunuzu kapatmayı unutmuş olabilirsiniz. Oturumu kapatmak için hesap menüsünde Tüm cihazlarda çıkış yap bağlantısına tıklayın. Bu, ayrıca Yandex ID ayarlarında Tüm cihazlarda çıkış yap bağlantısı yardımıyla da yapılabilir.

Ziyaret günlüğüne girin ve e-posta silinme işlemlerinin kaydedilip kaydedilmediğini kontrol edin.

Sınırlama. Ziyaret günlüğünde yaklaşık 2000 işlem saklanır. E-postalar silindikten sonra 2000'den fazla işlem yapıldıysa silinme bilgileri ziyaret günlüğüne yansımaz.

E-posta kutunuza sadece sizin erişebildiğinden eminseniz bilgisayarınızı antivirüs programı ile kontol edin, şifrenizi değiştirin ve ek adresi değiştirin. Telefon numaraları sayfasında tanımadığınız telefon numaraları olup olmadığını kontrol edin.

E-postalar, e-posta programında kayboluyor

E-posta programını kullanıyorsanız ve içindeki e-postaları siliyorsanız bu e-postalar servis sayfasında da kaybolur. Bunun nedeni, programınızın IMAP protokolüne göre ayarlanması ve servisteki e-posta kutusunun programdaki e-posta kutusu ile eşitlenmesidir. E-postaları sadece programda silip Yandex Mail'de bırakmak istiyorsanız, programı POP3 protokolüne göre ayarlayabilirsiniz; yine de, bu durumda e-postalar sunucuyla yanlış eşitlenebileceği için bunu yapmamanızı öneririz.

E-postaları silen veya taşıyan kural ayarlandı

E-posta işleme kurallarında gelen e-postaları silmek veya diğer klasörlere taşımak için ayarlanan kuralların olmadığından emin olun. Bu tür filtreler varsa geçici bir süre için onları devre dışı bırakıp e-postaların Gelen Kutusu'na gelip gelmediğini kontrol edin.

Arama yardımıyla veya manuel olarak e-postalar bulunamıyorsa bu, e-postaların Yandex Mail sunucularından kalıcı olarak silindiği için geri yüklenemeyeceği anlamına gelir.

E-postalar neden kayboluyor ve bunu nasıl önleyebilirim?

Silinenler klasöründe e-postalar 30 gün saklanır, Spam klasöründe ise 10 gün. Süre dolduğunda bu e-postalar Yandex sunucularından kalıcı olarak silinecektir. E-postalar neden haberiniz olmadan bu klasörlere girebilir:

Başka bir kullanıcı e-posta hesabınıza erişebilir

E-posta hesabınıza erişimi olan başka bir kullanıcı e-postaları silmiş olabilir. Başkasına ait bilgisayarda oturumunuzu kapatmayı unutmuş olabilirsiniz. Oturumu kapatmak için hesap menüsünde Tüm cihazlarda çıkış yap bağlantısına tıklayın. Bu, ayrıca Yandex ID ayarlarında Tüm cihazlarda çıkış yap bağlantısı yardımıyla da yapılabilir.

Ziyaret günlüğüne girin ve e-posta silinme işlemlerinin kaydedilip kaydedilmediğini kontrol edin.

Sınırlama. Ziyaret günlüğünde yaklaşık 2000 işlem saklanır. E-postalar silindikten sonra 2000'den fazla işlem yapıldıysa silinme bilgileri ziyaret günlüğüne yansımaz.

E-posta kutunuza sadece sizin erişebildiğinden eminseniz bilgisayarınızı antivirüs programı ile kontol edin, şifrenizi değiştirin ve ek adresi değiştirin. Telefon numaraları sayfasında tanımadığınız telefon numaraları olup olmadığını kontrol edin.

E-postalar, e-posta programında kayboluyor

E-posta programını kullanıyorsanız ve içindeki e-postaları siliyorsanız bu e-postalar servis sayfasında da kaybolur. Bunun nedeni, programınızın IMAP protokolüne göre ayarlanması ve servisteki e-posta kutusunun programdaki e-posta kutusu ile eşitlenmesidir. E-postaları sadece programda silip Yandex Mail'de bırakmak istiyorsanız, programı POP3 protokolüne göre ayarlayabilirsiniz; yine de, bu durumda e-postalar sunucuyla yanlış eşitlenebileceği için bunu yapmamanızı öneririz.

E-postaları silen veya taşıyan kural ayarlandı

E-posta işleme kurallarında gelen e-postaları silmek veya diğer klasörlere taşımak için ayarlanan kuralların olmadığından emin olun. Bu tür filtreler varsa geçici bir süre için onları devre dışı bırakıp e-postaların Gelen Kutusu'na gelip gelmediğini kontrol edin.

Gelen Kutusu'nda yeni e-postalar yoksa büyük olasılıkla başka klasöre düşmüş olabilirler (örneğin Silinenler veya Spam). Gönderen kişinin adını veya adresini, e-postadan bir alıntı veya konusunu hatırlıyorsanız hesabınızdaki tüm klasörlerde e-postayı aramayı deneyin.

E-postalar bulundu mu?

E-postalar Silinenler, Spam veya başka bir klasörde bulunduysa e-postaları silen, Spam veya başka bir klasöre taşıyan bir kural ayarlanmış olabilir. Geçici bir süre için bu kuralı devre dışı bırakıp e-postaların Gelen Kutusu'na gelip gelmediğini kontrol edin.

Yeni e-postalar bulunmadıysa bildirimin gönderileceği sitede e-posta adresinizi doğru belirtip belirtmediğinizi kontrol edin. E-posta adresinizin doğru yazılıp yazılmadığını alıcıdan teyit edin.

Bunun yanı sıra site veya gönderen adresinin Kara Liste'de yer alıp almadığından emin olun.

https://passport.yandex.com.tr/passport?mode=passporthttps://passport.yandex.com.tr/profile/phones Yandex ID ayarlarında doğru kişisel veriler belirtin ve hesabınıza telefon numarası ekleyin. Güvenlik sistemimiz hesabınızı şüpheli bulmuş ve e-posta kutunuzu engellemiş olabilir. Bu durum genellikle telefon numaranız e-posta kutunuza bağlı olmadığında ya da Yandex ID'de gerçek dışı ad-soyad girildiğinde meydana gelir. Engellemeyi kaldırma işlemi genellikle birkaç saat sürer.

E-posta programından iletileri silmenize rağmen Yandex Mail'de e-postalar eskisi gibi klasörlerinde duruyorsa, e-posta programınız büyük ihtimalle POP3 protokolüne göre ayarlanmıştır. POP3 protokolünün çalışma özelliklerinden dolayı e-posta programındaki iletiler sunucuyla düzgün bir şekilde eşitlenmeyebilir. Yandex Mail ile çalışmak için IMAP protokolü tavsiye edilmektedir. Mail programını POP3'ten IMAP'e nasıl ayarlandığıyla ilgili POP3 protokolünden geçiş bölümüne göz atın.

E-posta programında gönderilen iletiler görünmüyorsa e-posta programınız büyük ihtimalle POP3 protokolüne göre ayarlanmıştır. POP3 protokolünün çalışma özelliklerinden dolayı e-posta programındaki iletiler sunucuyla düzgün bir şekilde eşitlenmeyebilir. Yandex Mail ile çalışmak için IMAP protokolü tavsiye edilmektedir. Mail programını POP3'ten IMAP'e nasıl ayarlandığıyla ilgili POP3 protokolünden geçiş bölümüne göz atın.

Rapor, mutlaka teslim edilmeme nedeni içerecektir. En sık rastlanan nedenler hakkında Yandex’te e-posta teslim edilmediğine dair rapor ve E-postanın başka bir adrese (Yandex değil) ulaşmadığına dair rapor makalelerinde okuyabilirsiniz.

E-posta programında SSL şifreleme aktivasyonu sırasında hatalı sertifikayla ilgili hatalar alıyorsanız e-posta programının ve işletim sisteminin doğru ayarlandığından emin olun:

  • Bilgisayarınızda saat ve tarih doğru olarak ayarlanmalı (gecikme veya “gelecekteki tarih” kullanılmamalı). Tarih yanlışsa sistem hatalı olarak sertifika süresinin başlamadığını veya bittiğini belirtiyor.
  • Antivirüs programınızın ayarlarında HTTPS bağlantılarının denetlenmesi devre dışı olmalıdır. Antivirüs ayarlarını, Kaspersky Internet Security ve ESET NOD32 Smart Security için hazırladığımız kılavuzlara göre Güvenlik sertifikası hataları bölümünde değiştirebilirsiniz.
Sertifikayı güvenilen sertifika listesine manuel olarak ekleme (Windows)
Uyarı. Sertifikayı kendiniz yükleyebileceğinizden emin değilseniz bir uzmana başvurun.

Sertifikayı güvenilen sertifika listesine eklemek için:

  1. Sertifikayı indirin. (Bağlantının yönlendirdiği dosya doğrudan tarayıcıda açılıyorsa CTRL + S tuşlarına basın ve dosyayı bilgisayarınıza kaydedin; dosyadaki metni kopyalamanız gerekmez.)
  2. Başlat menüsünü açın.
  3. Arama alanında certmgr.msc ifadesini girin ve Enter butonuna tıklayın.
  4. Program penceresinde klasör ağacında Güvenilen Kök Sertifika Yetkilileri klasörüne tıklayın.
  5. Pencerenin sağ kısmında farenin sağ tuşuyla Sertifikalar klasörüne tıklayın ve Tüm Görevler → Al... öğesini seçin.
  6. İleri butonuna tıklayın.
  7. Gözat butonuna tıklayıp daha önce indirdiğiniz CA.pem dosyasını seçin. İleri butonuna tıklayın.
  8. Sertifika Depolama Alanı bölümünde varsayılan ayarları değiştirmeden İleri butonuna tıklayın.
  9. Bitti butonuna tıklayın.
  10. (İsteğe bağlı) Açılan pencerede Kabul ediyorum ifadesine tıklayın.
  11. Klasör ağacında Güvenilen Kök Sertifika Yetkilileri → Sertifikalar klasörüne tıklayın.
  12. Sağdaki sertifika listesinde Certum CA sertifikasını bulup üzerine farenin sağ tuşuyla tıklayın ve Özellikler öğesini seçin.
  13. Genel sekmesine geçin.
  14. Sadece aşağıdaki amaçları etkinleştirin öğesinde İstemci Kimlik Doğrulaması seçeneğinin etkin olduğundan emin olun.
  15. Tamam butonuna tıklayın.
Kök sertifikayı Linux'a ekle
Kök sertifikanın eklenmesiyle ilgili Adding CAcert root certificate to Debian/Ubuntu rehberinde bilgi alabilirsiniz.
The Bat! programında sertifika doğrulama sorunları

The Bat! e-posta programında güvenlik sertifikasının doğrulanmasıyla ilgili sorunlar yaşanıyorsa, programı 6 veya daha yüksek sürüme güncelleyin. Güncelledikten sonra aşağıdaki adımları izleyin:

  1. Programın menüsünde Özellikler → S/MIME ve TLS öğesini seçin.
  2. S/MIME uygulaması ve TLS sertifikaları bloğundaki anahtar durumunu İç durumuna getirin.
  3. Tamam butonuna tıklayın.
  4. E-posta göndermeyi deneyin. Sertifika hatası yeniden meydana gelirse aynı bloktaki Özellikler → S/MIME ve TLS → S/MIME uygulama ve TLS sertifikaları anahtarını Microsoft CryptoAPI durumuna getirin.
  5. Tamam butonuna tıklayın.
Not. The Bat!'in bazı sürümlerinde İç durumu, bazılarında ise Microsoft CryptoAPI durumu çalışacağı için, anahtar durumunu elle değiştirmek gerekir.

Bunu yaptıktan sonra sorun ortadan kalkmadıysa Ritlabs destek hizmetine başvurun.

Gönderme komut dosyası yeniden ayarlanamıyor

Kendi kodunuzu ağdaki önerilerle karşılaştırmayı deneyin:

1С programı SSL'i desteklemiyor

SSL desteklenmesi için ek Stunnel programını kurun:

  1. Şu bağlantıya tıklayarak Windows için güncel sürümü indirin (stunnel-sürümü-installer.exe): https://www.stunnel.org/downloads.html.
  2. Arşivi açın.
  3. mailssl.bat dosyasını yönetici olarak başlatın.
  4. E-posta programının ayarlarında SSL'i devre dışı bırakın ve aşağıdaki sunucu parametrelerini belirtin:
    • SMTP: sunuculocalhost, port25
    • POP3: sunuculocalhost, port110
    • IMAP: sunuculocalhost, port143

Yakın geçmişte e-posta kutunuzun şifresini değiştirdiyseniz e-posta programının ayarlarında bilgileri güncellediğinizden emin olun. Ayarlardaki şifre doğruysa birkaç saat bekleyin. E-posta programı ayarlarının Yandex sunucusuyla eşitlenmesi zaman alabilir.

Aynı kullanıcı adı ve şifreyle web arayüzünde giriş yapmayı deneyin. Kimlik doğrulama bilgilerini yeniden girin, önceden kaydedilmiş bilgileri kullanmayın. Buna rağmen kontrol rakamları girişi talebi ortaya çıkıyorsa, Kimlik doğrulama sırasında neden kontrol rakamları girişi talep ediliyor? yazısındaki olası sebeplere göz atabilirsiniz.

Yandex Mail ayarlarında E-posta programları bölümünü açın. imap.yandex.ru sunucusundan IMAP protokolüne göre seçeneğinin seçili olduğundan ve doğru yetkilendirme yöntemi belirtildiğinden emin olun.

Uyarı. Kurumlar için Yandex 360 kullanıyorsanız, kullanıcı adı olarak e-posta kutusunun tam adresini belirtin.
E-posta programlar ayarları bölümünde İMAP veya POP3 protokolü etkin olduğunu emin olun.